کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۶۱۵۸
تاریخ خبر:

استارت لیگ برتر: رونمایی از پرسپولیس آرژانتینی و استقلال ایتالیایی

فصل جدید لیگ برتر امروز با دیدار سرخ‌های تهرانی با پارس جنوبی جم در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد.
هفته اول لیگ برتر فوتبال کشور که با نام «خلیج فارس» هم شناخته می‌شود، از امروز با دیدار تیم‌های پرسپولیس به عنوان قهرمان فصل پیش با پارس جنوبی جم آغاز خواهد شد. حمید اسماعیل‌زاده در ایرناپلاس نگاهی داشته به دیدارهای این هفته.

***
پرسپولیس - پارس جنوبی جم
زمان: ۱۹:۱۰ پنج شنبه ۳۱ مرداد
ورزشگاه: آزادی تهران
داور: موعود بنیادی فر
پخش تلویزیونی: شبکه سه
هر دو تیم مربی فصل پیش خود را تغییر داده‌اند. گابریل کالدرون آرژانتینی به جای برانکو ایوانکوویچ موفق در تیم پرسپولیس مشغول به کار شده است. در پارس جنوبی هم به جای مهدی تارتار، فراز کمالوند به عنوان سرمربی مشغول شده است.
با این حال شانس کالدرون این است که ترکیب تیمش تغییر آن‌چنانی نداشته است، آن هم در حالی که در مقابل، پارس جنوبی ۱۲ بازیکن خود را از دست داده و در عوض ۱۹ بازیکن جدید گرفته است.
پارس جنوبی در سومین فصل حضور خود در لیگ امیدوار است بتواند موفقیت خود در هفته‌های ابتدایی لیگ هفدهم، یعنی نخستین حضورش در لیگ را تکرار کند. در مقابل، کالدرون که پیش از این بازی، با دو مسابقه «جام شهدا»، تیم خود را مقابل چشم تماشاگران آورده، امیدوار است بتواند خیلی زود در لیگ موفقیت به دست آورد و از زیر سایه سنگین برانکو بیرون بیاید.
پارس جم برای این بازی چهار مصدوم دارد و پرسپولیس هم اعلام کرده کمال کامیابی‌نیا را به دلیل جراحی کتف برای مدتی در اختیار نخواهد داشت. پرسپولیس البته علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ملی‌پوش خود را نیز به دلیل محرومیت در این بازی در اختیار نخواهد داشت.

***
گل گهر سیرجان - نساجی مازندران
زمان: ۱۹:۴۵ پنج‌شنبه
ورزشگاه: امام علی سیرجان
داور: کوپال ناظمی
گل گهر قهرمان فصل پیش لیگ یک است و بعد از پنج فصل، استان کرمان را صاحب یک نماینده در بالاترین سطح لیگ فوتبال کشور کرده است. بگوویچ سرمربی این تیم هم امید دارد در چهارمین فصل متوالی کار با این تیم بتواند نتیجه خوبی با سیرجانی‌ها بگیرد. در مقابل نساجی مازندران با مربی‌گری محمدرضا مهاجری، امیدوار است این فصل بتواند نتیجه‌ای بهتر از رتبه دهمی در فصل پیش را نصیب خود کند.

***
ذوب آهن - سایپا
زمان: ۲۰:۱۵ پنج شنبه
ورزشگاه: فولاد شهر اصفهان
داور: مرتضی منصوریان
پخش: شبکه ورزش
مربی ذوب آهن، علیرضا منصوریانی است که توانست ذوب آهن را در رده یازدهم تحویل بگیرد و کار خود را با این تیم در رده ششم به پایان برساند. خود منصوریان در این بازی از نشستن روی نیمکت محروم است و چهار بازیکن خود که در دیدار آسیایی با الاتحاد به میدان رفتند را به دلایل مختلف در اختیار نخواهد داشت. اما سایپایی‌ها با ابراهیم صادقی که نخستین فصل مربیگری خود را تجربه می‌کند، پا به میدان می‌گذارند و امیدوارند دست‌کم بتوانند موفقیت نسبی را که فصل پیش با علی دایی داشتند، تکرار کنند.

***
نفت مسجد سلیمان - تراکتور
زمان: ۲۰:۱۵ پنج شنبه
ورزشگاه: بهنام محمدی مسجد سلیمان
داور: علیرضا فغانی
تراکتور نخستین بازی خود با یک مربی ترک یعنی دنیزلی را تجربه خواهد کرد و او امیدوار است بتواند پس از بازگشت به لیگ ایران بعد از هشت سال، دوباره موفقیت خود با پاس تهران را تکرار کند و به سرنوشت دو فصل مربیگری خود با پرسپولیس دچار نشود. در مقابل مهدی تارتار، به عنوان سرمربی نفت مسجد سلیمان دوست دارد موفقیتش با پارس جنوبی در دو فصل پیش را تکرار کند. محمود مطلق‌زاده به دلیل محرومیت در این دیدار نفت مسجد سلیمان را همراهی نخواهد کرد.

***
ماشین سازی تبریز - استقلال
زمان: ۱۸:۰۰ جمعه ۱ شهریور
ورزشگاه: بنیان دیزل تبریز
داور: پیام حیدری
پخش: شبکه سه
استقلال با استراماچونی و البته تغییرات پرتعداد خود، تصویری جدید از خود به نمایش خواهد گذاشت و در مقابل ماشین‌سازی تبریز هم امیدوار است با مربی جوان خود یعنی رسول خطیبی در همان هفته اول شگفتی‌ساز شود و دست کم بتواند مسیری را آغاز کند که پایان آن تلاش برای سقوط نکردن، همانند فصل پیش، نباشد. استقلال در این بازی سیاوش یزدانی، بازیکن جدید خود که از سپاهان به این تیم آمده را در اختیار نخواهد داشت. ماشین‌سازی هم عزیز معبودی را به دلیل محرومیت در ترکیب نخواهد داشت و مسیح زاهدی را به دلیل مصدومیت.

***
پیکان - شهر خودرو
زمان: ۱۷:۱۰ جمعه
ورزشگاه: شهدای شهر قدس
داور: سید رضا مهدوی
دیدار خودرویی هفته بین پیکان و پدیده‌ سابق خواهد بود که در این فصل با نام شهر خودرو در لیگ حاضر خواهد شد. پیکانی‌ها حسین فرکی را به عنوان مربی در اختیار دارند که بسیار باتجربه است و حتی تجربه قهرمانی با فولاد و سپاهان را هم دارد و شهر خودرو هم امیدوار است بتواند با مربیگری یحیی گل محمدی تجربه فصل پیش و حضور در کورس قهرمانی را تکرار کند. پیکان در این بازی آرمان قاسمی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و شهرخودرو، بازیکن مهم تازه‌واردش یعنی سروش رفیعی را. البته به احتمال بسیار زیاد سید مهدی رحمتی، دروازه‌بان سابق استقلال که در فصل نقل و انتقالات به مشهد رفت، در دروازه این تیم قرار خواهد گرفت.

***
فولاد - صنعت نفت آبادان
زمان: ۲۰:۱۵ جمعه
ورزشگاه: شهدای فولاد
داور: امیرعرب براقی
دربی خوزستانی‌ها را فولاد و صنعت نفت برگزار خواهند کرد. فولاد دیگر آن فولاد گذشته نیست و از سال ۱۳۹۲ به بعد که قهرمان شد، دیگر نتوانسته مدعی قهرمانی هم باشد. با این حال بعید نیست حضور جواد نکونام به عنوان یک مربی جوان، جان جدیدی به این تیم داده باشد. در مقابل اسکوچیچ، به عنوان سرمربی صنعت نفت در مقابل تیم سابق خود قرار گرفته و ممکن است تغییرات اندک تیمش یعنی پنج ورودی و سه خروجی هم شانسی برای این تیم باشد.

***
شاهین شهرداری بوشهر - سپاهان
زمان: ۲۰:۱۵ شنبه دوم شهریور
ورزشگاه: شهید مهدوی بوشهر
داور: وحید کاظمی
شاهین که تازه به لیگ برتر آمده امیدوار است با سرمربی‌گری ویسی که در کارنامه‌اش قهرمانی در لیگ برتر با استقلال خوزستان را دارد، دست کم در لیگ برتر تثبیت شود ولی امیرقلعه‌نوعی با سپاهانی که صیدهای مهمی در فصل نقل و انتقالات داشته، فرصتی برای اشتباه ندارد و طرفداران زردهای اصفهانی، قطعا دوست دارند در پایان این فصل جزو مدعیان قهرمانی باشند.

کدخبر: ۲۷۶۱۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر