کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۲۹۵۶۸
تاریخ خبر:

اتفاقی عجیب در خطوط هوایی بریتانیا؛ هیس! خلبان خوابیده

شاید فقط در فیلم‌های طنز دیده باشید که خلبان‌ها در حین پرواز می‌خوابند اما در واقع خوابیدن خلبان‌ها در پرواز کار عجیبی نیست. در ادامه به اتفاق کوچک اما جالبی که در یکی از پروازهای شرکت یونایتد ایرلاین افتاد و باعث تعجب مسافران شد توجه کنید.

یکی از مسافران که در بخش فرست کلاس هواپیما بود با این صحنه مواجه می‌شود که خلبان از کابین خود خارج می‌شود، یونیفرم را درمی‌آورد و کاملاً عادی یک ساعت در طول پرواز می‌خوا‌بد. مشاهده‌ی این صحنه شاید هرکسی را به اشتباه بیاندازد که خلبان کابین را بدون مراقبت رها کرده است یا قوانین را زیرپا گذاشته است اما کاری که او کرد کاملاً عادی است.

هواپیماهای مدل بوئینگ ۷۵۷-۲۰۰ این شرکت که در مسیر اقیانوس اطلس برای سفر به آمریکا استفاده می‌شوند، کابین مخصوص استراحت خلبان‌ها ندارند و یکی از ۱۶ صندلی فرست کلاس به خلبان‌ها اختصاص داده شده است. این هواپیما در مسیر اقیانوس اطلس سه خلبان دارد که همیشه دو نفر در حال خدمت هستند و یکی در حالت استراحت است

سخنگوی یونایتد ایرلاین در واکنش به خبر پخش شده این گونه پاسخ داد:

امنیت مسافران و کارکنان از مهمترین اولویت‌های این شرکت است. هواپیماهای مسیر اقیانوس اطلس دارای سه خلبان است که هرکدام از آن‌ها نیاز به استراحت کافی دارند.

کل ماجرا همین بود و جای هیچ نگرانی نیست اگر از خواب بیدار شدید و مشاهده کردید خلبان کنارتان خوابیده است. این استراحت خلبان به نفع مسافران است چون خستگی خلبان را برای ادامه‌ی مسیر از بین می‌برد.

کدخبر: ۲۲۹۵۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ely

    اینا الان مثلا خوابن؟!