کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۲۹۷۲
تاریخ خبر:

اتفاقات باورنکردنی در مسیر پرسپولیس تا فینال

روزنامه هفت صبحف نادر نامدار | پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید، آن هم با وجود همه مشکلات و موانعی که اتفاقی یا عمدی بر سر راه این تیم وجود داشت. اما این اتفاق در شرایطی رخ داد که پرسپولیس حدود یک ماه پیش شرایط متفاوتی داشت و کمتر امیدی حتی به صعود این تیم از مرحله گروهی وجود داشت. اما در این یک ماه اتفاقاتی رخ داد که همه‌چیز زیرورو شد و پرسپولیس در یک نمایش حماسی، با شکست دادن النصر به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید.

*** یحیی: از استعفا تا تاریخ‌سازی
حدود یک ماه پیش بود که یحیی گل‌محمدی در پایان یکی از تمرینات پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگاران به‌شدت از عملکرد مدیران باشگاه انتقاد کرد و حتی مدعی شد که در صورت ادامه این روند، بعد از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا از هدایت این تیم استعفا خواهد داد. جدیت یحیی در این مصاحبه و جذب نشدن مهره‌هایی مثل رضا اسدی، دانیال اسماعیلی‌فر و … باعث شده بود تا نگرانی‌هایی درباره آینده پرسپولیس و ناکامی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا ایجاد شود، اما به هر شکلی که بود، بخشی از اختلافات بین یحیی و مدیران حل شد و با جذب چند بازیکن، رضایت یحیی تا حدودی جلب شد. او هم تیمش را به خوبی هدایت کرد و سرانجام با رساندن پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا تاریخ‌سازی کرد.

*** حامد لک: منفوری که محبوب شد
او بزرگ‌ترین سورپرایز این چند هفته پرسپولیس بود. لک که تا دو ماه پیش دروازه‌بان ماشین‌سازی تبریز بود، در لیگ نوزدهم و جام حذفی دو پنالتی را از علی علیپور گرفت و با وقت‌کشی‌های همیشگی و معروفش، شعارهای هواداران پرسپولیس را به جان خرید. در فصل نقل‌وانتقالات هم او گزینه چندم پرسپولیس بود. اما وقتی جذب رشید مظاهری از تراکتور با مشکلات حقوقی مواجه شد و گزینه علیرضا حقیقی هم به دلایلی نامعلوم منتفی شد، شانس به لک رو کرد و او که یک پرسپولیسی متعصب بود، سرانجام به این تیم پیوست.

اما با نمایش‌هایی فوق‌العاده مشخص شد که درواقع با جذب لک، شانس به پرسپولیس رو کرده است. او در ۷ بازی متوالی برای پرسپولیس، فقط دو گل از روی نقطه پنالتی دریافت کرد و بارها با واکنش‌هایش دروازه تیمش را بسته نگه داشت. اوج هنرنمایی او اما در ضربات پنالتی بازی نیمه‌نهایی مقابل النصر بود که با مهار پنالتی مایکون زمینه‌ساز صعود پرسپولیس به فینال شد. فقط فکرش را بکنید که پرسپولیس به‌جای لک، حقیقی را جذب می‌کرد یا از رادوشوویچ به عنوان دروازه‌بان اول خود استفاده می‌کرد! در این صورت آیا شانسی برای صعود به فینال داشت؟

*** سیامک نعمتی: آسیاباز!
او هم یکی از شگفتی‌های غیرمنتظره و ستاره‌های درخشان پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بود. پست اصلی او البته هافبک راست است، اما مثبت شدن تست کرونای مهدی شیری باعث شد تا نعمتی تبدیل به تنها انتخاب یحیی برای دفاع راست باشد. درواقع اگر شیری به کرونا مبتلا نمی‌شد، در حالت عادی، او انتخاب اول یحیی بود و به‌این‌ترتیب نعمتی نیمکت‌نشین می‌شد و احتمالا شانس زیادی برای بازی کردن پیدا نمی‌کرد.

اما اتفاقات به شکلی رقم خورد که سیامک نعمتی تبدیل به یکی از بهترین و موثرترین بازیکنان پرسپولیس در این تورنمنت شد. او درخششی غیرمنتظره در این پست داشت و حتی در بازی با پاختاکور هم پاس یکی از گل‌ها را به عیسی آل‌کثیر داد. او دو سال پیش هم زننده گل مساوی پرسپولیس به السد در تهران بود که همین گل باعث صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیای سال ۲۰۱۸ شد. در فوتبال ایران بعضی از بازیکنان لقب «دربی‌باز» را گرفته‌اند، اما به نظر می‌رسد سیامک نعمتی را باید یکی از «آسیاباز»های فوتبال ایران نامید.

*** علی شجاعی؛ از نساجی تا حساس‌ترین پنالتی آسیا
مورد شجاعی یکی از عجیب‌ترین و باورنکردنی‌ترین اتفاقات تیم پرسپولیس است. تا همین یک ماه پیش او در نساجی بازی می‌کرد و اگرچه یکی از ستاره‌های تیم محمود فکری بود، اما جذب او توسط پرسپولیس با استقبال چندانی از سوی هواداران این تیم روبه‌رو نشد. درواقع به نظر می‌رسید او معمولی‌ترین خرید پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات است که احتمالا در طول فصل هم زیاد به کار این تیم نخواهد آمد و شاید خیلی زود هم از این تیم جدا شود.

بااین‌حال به هر شکلی که بود، او هم همراه با سایر خریدهای پرسپولیس وارد لیگ قهرمانان آسیا شد. طبق پیش‌بینی‌ها، او از همه خریدهای جدید پرسپولیس کمتر به میدان رفت و دقایق حضور او در ترکیب این تیم حتی به ۹۰ دقیقه هم نرسید، اما او زننده آخرین و حساس‌ترین پنالتی پرسپولیس در بازی مقابل النصر بود. او در دقایق پایانی بازی به زمین رفت و با پای چپ بهترین پنالتی تیمش را در جهت خلاف حرکت دروازه‌بان استرالیایی النصر که تقریبا مسیر همه پنالتی‌های قبلی را درست تشخیص داده بود زد. روحیه بالای او در زدن این ضربه پنالتی تعیین‌کننده قابل تحسین بود.

*** آل‌کثیر و عبدی
عیسی آل‌کثیر به شکلی باورنکردنی محبوب‌ترین بازیکن پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا شد. در یکی، دو بازی اول خوب کار نکرد و البته کمی بدشانس هم بود، اما از بازی با الشارجه امارات موتور گلزنی‌اش روشن شد. با گل دقیقه ۹۰ به السد و خوشحالی پس از گلش که سانسور هم شد، حسابی در دل هواداران پرسپولیس جا باز کرد و سرانجام در بازی با پاختاکور هر دو گل تیمش را زد تا در نهایت شگفتی، شانس آقای‌گلی این رقابت‌ها را هم به دست بیاورد.

اما درخشش او به مذاق لابی سعودی در کنفدراسیون فوتبال آسیا خوش نیامد و ای‌اف‌سی، درست سه ساعت قبل از برگزاری بازی مقابل النصر، او را به بهانه شادی گل نژادپرستانه! شش ماه از کلیه فعالیت‌های فوتبالی محروم کرد. البته فعالیت‌های غیراخلاقی بعضی از کانال‌های هواداری تیم‌های رقیب هم در این اتفاق بی‌تاثیر نبود. در نهایت او این بازی را از دست داد، اما جانشین جوان او جایش را به خوبی پر کرد. درحالی‌که در غیاب آل‌کثیر، خیال مدافعان النصر راحت بود، عبدی در تنها موقعیت خوب خود گلزنی کرد و اجازه نداد جای خالی عیسی احساس شود.

*** بشار رسن: بهترین بازیکن تورنمنت؟
به عقیده خیلی از کارشناسان، رسن بهترین بازیکن پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بود. او در تمام بازی‌ها نمایش‌های قابل‌توجهی داشت و چشم‌ها را به خود خیره کرد. هم گل زد، هم گل ساخت و هم در میانه میدان جنگید و با وجود مصدومیت‌های ریزودرشت، تیمش را تنها نگذاشت. او در بازی مقابل النصر اگرچه با بی‌احتیاطی یک پنالتی به رقیب هدیه داد، اما چنددقیقه بعد جبران کرد و با یک سانتر دقیق و زیبا، پاس گل تساوی پرسپولیس را به مهدی عبدی داد. درخشش او در این مسابقات به حدی بود که درست بعد از بازی، فن‌پیج‌های چند تیم عربستانی خواهان جذب او به‌جای هافبک‌های خارجی مشهور، گران‌قیمت و پرادعای تیم‌هایشان شدند!

*** پنالتی‎ها: متفاوت با دربی
کشیده شدن بازی با النصر به ضربات پنالتی، یک شمشیر دولبه برای پرسپولیس بود. از یک طرف آنها حامد لک را در دروازه خود می‌دیدند و مطمئن بودند که او می‌تواند حداقل یکی، دو پنالتی تیم حریف را مهار کند، اما نگرانی هواداران پرسپولیس، تکرار خاطره یک ماه پیش بود؛ جایی که پرسپولیس در بازی نیمه‌نهایی جام حذفی ضعیف و پرانتقاد عمل کرد و بازی را به استقلال واگذار کرد و از رسیدن به فینال جام حذفی بازماند. اما به شکلی غیرمنتظره، همه‌چیز در ضربات پنالتی خوب پیش رفت و تک‌تک پنالتی‌های پرسپولیسی‌ها گل شد و حامد لک هم انتظارها را برآورد کرده و با مهار یک ضربه پنالتی، زمینه‌ساز حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا شد.

کدخبر: ۳۵۲۹۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر