کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۸۲۳۴۱
تاریخ خبر:

برانکو سرانجام به انتقادها واکنش نشان داد/عصبانی هستم

برانکو بار دیگر از بازیکنان پرسپولیس دفاع می کند و می گوید آنها ماشین نیستند که اشتباه نکنند.
به گزارش خبرآنلاین؛ برانکو در روزی که می‌دانست با کسب برد مقابل سایپا می‌تواند باز هم به پیشرفتش در جدول رده‌بندی ادامه دهد، بار دیگر در آخرین دقایق بازی دروازه تیمش را باز شده دید و دو امتیاز حساس دیگر را از دست داد. او برای آنکه حال و هوایی عوض کند، برای ۲، ۳ روزی از ایران خارج شد و به کشور امارات رفت تا به استراحت بپردازد اما قبل از این سفر، به کمک یک دوست مهربان گپی با او داشتیم که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید.

تفسیر درستی از اتفاقات ندارم
برانکو از مسائل زیادی شاکی بود که بخش زیادی از حرف‌هایش قابل انتشار نیست و فعلاً نزد ما به امانت می‌ماند اما او در هر حالتی، ژست حمایت از بازیکنان را از دست نمی‌داد. برانکو حرف‌هایش را این‌طور شروع کرد: «من هنوز بابت اتفاقاتی که نه تنها در بازی با سایپا، بلکه در دیدارهای اخیر رخ داده است، نمی‌توانم تفسیر کاملی داشته باشم، چون تنها بخشی از این اتفاقات بر عهده من است و باقی آن، در زمین بازی شکل می‌گیرد.»

نمی‌دانم چرا این‌طور می‌شود
او حرف‌هایش را این‌طور ادامه داد: «هم عصبانی هستم، هم ناراحت اما هرگز ناامید نمی‌شوم. می‌دانم مسائل زیادی وجود دارد تا مرا ناامید کند ولی می‌دانید که یک مربی بین‌المللی هستم و به همین خاطر یاد گرفته‌ام در روزهای سخت، چطور باید تیمم را هدایت کنم تا کسی احساس ناامیدی نکند. در واقع من نمی‌دانم چرا این اتفاقات برای تیم من رقم می‌خورد. ما فوتبال زیبا ارائه می‌دهیم و فرصت‌های زیادی داریم ولی باید آن ضربه آخر به خوبی زده شود. این امروز مهم‌ترین نیاز تیم من است. به همین بازی با سایپا نگاه کنید‌؛ من بیرون از زمین چه کاری بیشتر از این می‌توانستم انجام دهم؟»

خط دفاع را محکم کردم، این بد است؟
از او پرسیدیم چرا باید در اواخر بازی، مدافع وارد بازی می‌شد که پاسخ داد: «شما به جای من نیستید. هیچ‌کس دیگری هم نمی‌تواند جای من باشد و در آن لحظه تصمیم بگیرد. همان‌طور که فکرش را می‌کردم، سایپا تیم قدرتمندی بود که در نیمه دوم، فشار زیادی روی دروازه ما آورد. من می‌دانستم باید چه تصمیمی بگیرم. سعی داشتم فضاهای خالی پشت مدافعان کناری را با تعویض‌هایم پوشش دهم اما اسیر اتفاقات فوتبال شدم. یک ارسال و چند اشتباه از سوی ما و یک گل خورده دیگر. من در آخرین دقایق بازی خط دفاع را محکم کردم؛ کاری که تقریباً همه مربیان دنیا انجام می‌دهند تا امتیازشان را حفظ کنند، این بد است؟»

چند دقیقه تحمل می‌کردیم…
برانکو بعد از این حرف‌ها گفت: «کافی بود فقط چند دقیقه دیگر تحمل می‌کردیم و آن همه اشتباه در خط دفاع ما رخ نمی‌داد. در آن لحظات تصورم این بود که می‌توانیم امتیاز کامل از بازی بگیریم اما برنامه‌هایم به هم ریخت. ما یک بازیکن را از دست دادیم، همین‌طور مهدی طارمی به خاطر رفتاری که در بازی قبلی داشت، محروم شده بود و بدون دو مهاجم خود نیاز داشتیم کمی محتاطانه عمل کنیم. فقط کافی بود آن دقایق را تحمل می‌کردیم تا امروز همه خوشحال می‌شدیم.»

نباید از من انتقاد شود
او که روزنامه‌ها و رسانه‌ها را با کمک دوستانش به صورت مداوم مطالعه می‌کند، حرف‌هایش را این‌طور ادامه داد: «من هرگز از رسانه‌ها ایرادی نمی‌گیرم اما نباید تا این حد از من انتقاد شود. ما در این بازی هم بهتر از حریف‌مان بودیم. من برای سایپا احترام قائل هستم و این تیم را باهوش و قدرتمند می‌دانم. فرصت‌هایی که ما روی دروازه این تیم ساختیم، مشخص می‌کند که تیم من چقدر تیم تهاجمی و خوبی بوده که توانسته است سایپا را تحت تأثیر قرار دهد. بار دیگر بازی را ببینید تا متوجه شوید چند فرصت بسیار خوب داشتیم که از دست دادیم.»

از بازیکنانم دفاع می‌کنم
«من معتقدم بازیکنانم ماشین نیستند و انسان هستند. آنها خسته می‌شوند، تمرکزشان را از دست می‌دهند، عصبانی می‌شوند، محروم و مصدوم می‌شوند و این مسائل اصلاً در فوتبال عجیب نیست.» برانکو بعد از گفتن این جملات، حرف‌هایش را ادامه داد: «من از تک‌تک بازیکنانم دفاع می‌کنم و اجازه نمی‌دهم کسی آنها را مقصر این تساوی بداند. تأکید می‌کنم که همچنان به هدفم فکر می‌کنم و می‌خواهم قهرمان لیگ ایران شوم. من چیزهای بیشتری از لیگ ایران می‌خواهم و برای قهرمانی در تهران هستم. این اشتباهات در هر تیم و در هر دیداری وجود دارد. باید سعی کنیم اشتباهات‌مان را کم کنیم اما با وجود تمام مسائل، نسبت به خیلی از تیم‌های دیگر بازی‌های زیباتر و تهاجمی‌تری را نشان می‌دهیم.»

نیاز به استراحت دارم
برانکو در توضیح اینکه چرا در چنین شرایطی ایران را ترک می‌کند، گفت: «نیاز به استراحت دارم و همچنین باید به برخی کارهای شخصی‌ام رسیدگی کنم، به همین علت راهی امارات می‌شوم. در این مدت کوتاه تعطیلی، بازیکنان هم باید تمرکزشان را برای شروع دوباره تمرینات افزایش دهند.»

کدخبر: ۸۲۳۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • hamid.r

    داشتن نیروهایی که در مواقعی که با محرومی ت یا مصدومیت بازیکن اصلی تیم به کمک تیم بیاید از مهمترین تصمیمات یک مربی بین الم للی است که با لجبازی های برانکو ،تیم ضرر کرد .کدوم مربی درجه سه یی خالقی فر رو ب ه محمد نوری ترجیح میده .