کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۸۱۲۶۱
تاریخ خبر:

عربستان و روسیه به نفع ایران توافق کردند

نشست چهارجانبه وزیران نفت عربستان، روسیه،‌ قطر و ونزوئلا صبح امروز سه‌شنبه در دوحه برگزار شد و مساله کاهش تولید و بهای نفت در بازار های جهانی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت قطر، عربستان و ونزوئلا که از اعضای اوپک هستند بهمراه روسیه در خصوص رعایت میزان تولید هر یک از سه کشور که در نشست ژانویه گذشته تعیین شده بود، توافق کردند.

محمد بن الساده، علی النعیمی، الکساندر نواک و الوجینو دل پینو به ترتیب وزیران نفت قطر، عربستان، روسیه و ونزوئلا در این نشست شرکت دارند.

ونزوئلا اعتقاد دارد که باید میان تولید و ثبات در بازار نفت تعادل ایجاد شود و قیمت کنونی نفت خام بسیار پایین است و این قیمت با قیمت مناسب در بازارهای جهانی بسیار فاصله دارد.

وزیر نفت ونزوئلا پیشتر با اشاره به این که ایران نیز همانند ونزوئلا یکی از کشورهای بنیانگذار و موسس اوپک است، یادآور شده بود که تلاش می شود در این مذاکرات برای ثبات در بازار نفت توافق میان کشورها حاصل شود تا بار دیگر شاهد بازگشت ثبات به بازارهای جهانی نفت خام باشیم.

دل پینو افزود: از دیگر کشورهای عضو اوپک در خواست داریم برای ثبات بازارهای جهانی نفت خام، این مسئولیت تاریخی را برعهده گیرند.

به گفته کارشناسان امور بین الملل، دولت های وابسته قطر و عربستان با توجه به شکستی که گروه های تروریستی مورد حمایت خود در سوریه متحمل شده اند، تلاش می کنند بهای نفت را کاهش داده و تولیدات خود را افزایش دهند تا شاید به این طریق بتوانند برخی کشورهای تولید کننده از جمله روسیه وایران را با مشکل مالی مواجه کنند.

کدخبر: ۸۱۲۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • nila.khachikian

    که اینطور ?? ?? خب این بطور کلی خبر خوبی برای ایران هست ?? میدونید مدتی هست مسئل ه ای فکرمو مشغول کرده.. سعی میکنم کوتاه و مختصر اونرو به اشتراک بگذارم… ??

  • nila.khachikian

    ببینید آقای هفت صبح ؟! ?? از اینکه ایالا ت متحده ی آمریکا و کتگره ی این کشور به ی کباره مجوز برداشت از ذخایر نفتی سرزمین خ ود رو صادر کردند و پلوم چاه های نفت را ش کستند من نه تنها شوکه شدم بلکه شاخ در آو ردم ?? و شک ندارم بزرگان ی که صد سال قبل پیمان نامه های خون امضا کرده بودند برای برداشت نشدن نفت آمریکا و نگاهداری آن بر ای نسل های آینده ی این امپراتوری تن هایش ان در گورهای ابدی سرد و تاریک لرزید ?? ا ما این حرکت آمریکا که منجر به سقوط به یک باره ی بازارهای نفت در جهان شد و با چنین افت قیمتی تمام کشورهای صادرکننده ی نفت با مشکلات جدی دست به گریبان شدند می توان د از دو علت ناشی شده باشد ??یا اوضاع جها ن بسیار وخیم و بد است و برای آینده مسائل بسیار بدی پیش بینی شده و یا حتی وقایع و اتفاقات بسیار ناگواری که ما مردم عادی ا ز آن بی اطلاع هستیم مثل پایان جهان حتی!! ! ?? ???? ??و یا اوضاع در این آینده به ح دی خوب و عالی خواهد بود که حتی یک امپرات وری بزرگ مثل ایالات متحده ی آمریکا هم در این آینده به ذخایر نفتی خود نیاز مبرمی نخواهد داشت!!! ?? ?? ??مساله بسیار بسیار بسیار جدی و حیاتی است ???? و تمامی ملت ها و انسان ها جز معدود افراد خاص غافل هس تند از حقایق پنهان در این موضوع جهانی ول ی اون ها هم حتی متاسفانه نمی دانند کدام یک از این تزها صحیح می باشد!!! ?? ??