کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۷۵۶۲۲
تاریخ خبر:

جزییات حادثه تروریستی پاکستان؛ دانشگاه چارسده به خون نشست

آخرین خبرها حاکی از این است که نبرد پلیس با مهاجمان مسلح در دانشگاه چارسده پاکستان با ۲۱ کشته و ۵۰ زخمی پایان یافت.

صبح امروز افرادی مسلح به دانشگاهی در شمال غرب پاکستان حمله بردند که طی ان ۲۱ نفر کشته و ۵۱ نفر زخمی شده اند، برخی رسانه ها در اخباری ضد و نقیض می گویند این درگیری سنگینی بین پلیس و افراد مسلح همچنان ادامه دارد اما برخی دیگر خبر از پایان این نبرد در دانشگاه چارده می دهند، اخرین اخبار در گزارش ذیل از نظر می گذرانید:

- خبرگزاری ایرنا در این گزارش به نقل از یک مقام رسمی پاکستان اعلام کرد: حمله گروهی از تروریست های مسلح به دانشگاهی در شهر 'چارسده' در شمال غرب این کشور که از صبح امروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد، تاکنون موجب کشته شدن دست کم ۲۰ نفر شده است

- 'شوکت یوسف زی' یکی از وزیران دولت ایالت خیبرپختونخوا گفت که تا کنون شصت نفر نیز در حمله تروریستی به دانشگاه 'باچا خان' مجروح شده اند.
گروه تروریستی طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

- گزارش ها حاکی است صدای تیراندازی همچنان از داخل ساختمان دانشگاه شنیده می شود تا کنون صدای شش انفجار شنیده شده است.
به گفته رئیس دانشگاه باچا خان، این دانشگاه امروز و در زمان وقوع حمله تروریستی، میزبان یک مراسم شعرخوانی ملی با حضور افرادی از دانشگاه های مختلف پاکستان بوده است و حدود سه هزار نفر میهمان این مراسم بوده اند.

- نیروهای پلیس، تکاور و ارتش اطراف دانشگاه را محاصر کرده اند و تعدادی نیروی تکاور از طریق بالگرد وارد محوطه دانشگاه شده اند.

- نواز شریف نخست وزیر پاکستان باصدور پیامی این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کرده و به دستگاه ها ذیربط دستور داده است تمام تروریست های عامل این حمله را قتل عام کنند.

- مهاجمان پس از ورود به محوطه دانشگاه، به تیراندازی به سوی دانشجویان پرداخته و با ماموران دولتی اعزامی به محل درگیر شده‌اند. براساس برخی گزارش‌ها، صدای دست کم دو انفجار هم از داخل محوطه دانشگاه شنیده شده هر چند هنوز دلیل آن مشخص نیست.

- منابع محلی گفته‌اند که این حمله در ساعات بامداد و در مه غلیظ آغاز شد و مهاجمان با استفاده از پوشش مه، توانستند وارد دانشگاه شوند. این منابع افزوده‌اند که به نظر می‌رسد دست‌کم ده فرد مسلح در این حمله مشارکت داشته باشند.

- این دانشگاه در فاصله حدود ۵٠ کیلومتری شهر پیشاور واقع است.

کدخبر: ۷۵۶۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر