کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۶۷۰
تاریخ خبر:

شمار قربانیان فاجعه انسانی «منا» به تفکیک ملیت

کشورهای اسلامی آمار قربانیان کشورشان را در فاجعه انسانی «منا» اعلام کردند.
ایسنا نوشت: برابر آمار رسمی اعلام شده از سوی کشورها، ۱۳۱ نفر از قربانیان فاجعه انسانی در «منا»، ایرانی بودند.۱۴ نفر از آنان هندی، ۶ نفر پاکستانی، ۳ نفر اندونزیایی و ۳ نفر کنیایی بودند. ترکیه نیز آمار قربانیان کشورش را ۴ نفر اعلام کرد.نیجر، چاد و سایر کشورها هنوز شمار قربانیان خود را اعلام نکرده‌اند.
به گفته مسؤولان سازمان حج و زیارت، جان باختن ۱۳۱ حاجی ایرانی در این حادثه قطعی شده است که از این تعداد ۱۲۵ نفر شناسایی شده اند. آمار کلی قربانیان این فاجعه نیز تاکنون ۱۳۰۰ کشته و بیش از ۲۰۰۰ مصدوم اعلام شده است .
تقسیم بندی قومیتی حجاج
سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی در نشست خبری خود درباره حادثه روز گذشته، از نقشه ای از صحرای منا استفاده کرد که نشان می دهد مقامات سعودی حجاج را به صورت قومیتی تقسیم بندی می کنند.
سرلشکر منصور الترکی در نشست خبری روز گذشته خود تلاش کرد خبرهایی را که عبور یک کاروان از مقامات بلند پایه سعودی را علت حادثه صحرای منا معرفی می کند، تکذیب کند.
الترکی در این نشست خبری، نقشه ای را نشان داد که تقسیم بندی حاجیان را به سه گروه حجاج کشورهای عربی، حجاج عربستانی و حجاج آسیایی نشان می دهد. در این نقشه حتی از عبارت حجاج آفریقایی غیرعربی استفاده شده است که ثابت می کند مقامات سعودی حجاج را بر اساس عرب و غیرعرب بودن تقسیم می کنند.

کدخبر: ۵۴۶۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • amirkhan

    قتل یک انسان گناهی نابخشودنی است و کشتار هزاران انسان فقط و فقط یک آمار است…. 😐