کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۳۱۳۷
تاریخ خبر:

۲۰فرمان برای رسیدن به رستگاری در سال جدید

یکی از بهترین کارهایی که برای دسته‌بندی اهدافتان می‌توانید انجام بدهید، برنامه ریزی از ابتدای سال است. این فعالیت تحت عنوان New Year's resolution در بسیاری از کشورها انجام می‌شود. استفاده از روش‌های مختلف برنامه‌ریزی برای این که بتوانید حداکثر تلاشتان را برای رسیدن به اهداف تعیین شده به کار بگیرید، بسیار مؤثر است.

=== ۱ === تناسب اندام
کاهش وزن در آمریکا، در صدر فهرست تغییرات سال جدید است. برای رسیدن به این هدف باید ورزش منظم و تغذیه سالم را در برنامه روزانه‌تان بگنجانید. در ابتدای کار به نظر راحت می‌رسد که نوعی فعالیت ورزشی را شروع کنید اما ادامه دادن این مسیر بستگی به انگیزه و پشتکار فرد دارد. از همین ابتدا تلاش کنید برای خودتان یک هدف روشن (مثل وزنی خاص) در نظر بگیرید تا هم دلسرد نشوید و هم احتمال اشتباه در ادامه برنامه ریزی را به حداقل برسانید.

=== ۲ === تغذیه سالم و ترک پرخوری
اضافه کردن تغذیه سالم به برنامه زندگی، در اصل تکمیل کننده‌ی هدف قبلی است. از آنجا که استفاده از یک رژیم غذایی سالم برای افرادی که مدت‌ها از میان‌وعده‌های ناسالم استفاده کرده‌اند، کار سختی خواهد بود، بهتر است با رعایت چند نکته و تقسیم این هدف، به اهداف کوچک‌تر، احتمال پایبندی به این رژیم غذایی را افزایش بدهید و غذا خوردن‌ها عصبی یا احساسی را کم کنید.

=== ۳ === به تعویق انداختن کارها را متوقف کنید
عقب انداختن اقداماتی که در برنامه زندگی‌تان هستند، یکی از مخرب‌ترین کارهایی است که فرد را از رسیدن به اهدافش باز می‌دارد و در عین حال آرامش فکری را نیز مختل می‌کند. برای جلوگیری از این مسأله، به برنامه‌ریزی‌تان پایبند بمانید.

=== ۴ === تمرکز و مهارت‌ها ذهنی‌تان را افزایش دهید
سال‌هاست که مردم سعی می‌کنند تمرکزشان را بالا ببرند و بسیاری از تمدن‌های کهن نیز روش‌هایی برای تقویت ذهن ارائه داده‌اند که اغلب ترکیبی از ورزش‌ها ذهنی و داروهای گیاهی است. امروزه هزاران روش، از اپلیکیشن‌های گوشی گرفته تا تکنیک‌های تمرکز برای تقویت و افزایش ظرفیت ذهن در دسترستان هست که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سریع‌تر یاد بگیرید، مهارت حل مسأله پیدا کنید و تا حد زیادی خلق و خوی‌تان را نیز تحت کنترل داشته باشید.

=== ۵ === با افراد جدید آشنا شوید
آشنایی با افراد جدید، علاوه بر این که برای شغل و آینده کاری‌تان می‌تواند مفید باشد، به سلامت ذهن و رهایی از روزمرگی هم کمک کند. سعی کنید به حس خجالت غلبه کنید و برای آشنایی با دیگران پیش قدم شوید.

=== ۶ === فعال‌تر باشید
ممکن است اصلا مشکل اضافه وزن نداشته باشید و حتی هر از چندگاهی ورزش کنید اما اگر از آن دسته افرادی هستید که در خانه و محل کار، مدام بدون تحرک می‌نشینید، بهتر است بدانید این وضعیت برای سلامتی و وضعیت بدنتان اصلا مفید نیست. به جای بی‌تحرک ماندن در خانه، روزهایی که کار نمی‌کنید، برای پیاده روی بیرون بروید یا یک برنامه ورزشی منظم و مناسب برای خودتان بچینید.

=== ۷ === اعتماد به نفس‌تان را تقویت کنید
نظراتتان را بیان کنید و با همکاران و دوستانتان گفت و گو کنید. اگر اعتماد به نفس داشته باشید، دیگران آن را احساس می‌کنند و در رفتارتان مشهود خواهد بود. بالا رفتن اعتماد به نفس کمک می‌کند زندگی شادتری داشته باشید.

=== ۸ === بیش‌تر پول دربیاورید، بیشتر پس‌انداز کنید
برای افزایش سرمایه‌هایتان باید بتوانید دو کار را خوب انجام بدهید، پول درآوردن، پس‌انداز کردن. البته خساست به خرج ندهید اما سعی کنید تا حد امکان هم بهتر کار کنید، هم به اندازه پس‌انداز کنید.

=== ۹ === مؤدب‌تر باشید
در جوامع سنتی، اخلاق خوب یکی از ارکان اصلی است. رفتار و اخلاق خوب، ارتباط با دیگران را راحت‌تر کرده و کیفیت روابط را بالا می‌برد.

=== ۱۰ === استرس‌تان را کم کنید
استرس بزرگترین عامل مرگ است. چه مرگ انسان‌ها، چه مرگ آرزوهایشان. اثرات استرس بر روابط، سلامت و همه ابعاد زندگی غیرقابل انکار است. اگرچه در زندگی امروز، ممکن است حذف استرس از زندگی بسیار غیرممکن به نظر برسد، اما می‌توان آن را تحت کنترل گرفت.

=== ۱۱ === لذت بردن از زندگی را یاد بگیرید
ممکن است اندام متناسبی داشته باشید، استرس‌تان را کنترل کنید، پول خوبی از کارتان کسب کنید اما همچنان از زندگی‌تان ناراضی باشید. برای سال جدید تلاش کنید که با چیزهای کوچک خوشحال شوید، اجازه ندهید که ناملایمت‌های زندگی، روحیه و امیدتان را نابود کند.

=== ۱۲ === ساعت خواب‌تان را تنظیم کنید و برنامه استراحت مناسب و منظمی داشته باشید
بهترین کار تنظیم زمان استفاده از گوشی تلفن همراه هوشمندتان است. زمانی که در شبکه‌های مجازی می‌گذرانید را مدیریت کنید تا خواب کافی داشته باشید.

=== ۱۳ === سیگار کشیدن را ترک کنید
یکی از عادت‌های بدی که بهتر است برای حفظ سلامتتان در سال جدید ترک کنید، سیگار کشیدن است.

=== ۱۴ === بیشتر کتاب بخوانید
کتاب خواندن روشی برای استفاده از تجربیاتی است که شاید هرگز نتوانیم خودمان تجربه کنیم. علاوه بر این، مطالعه روشی به تقویت ذهن و حافظه نیز کمک می‌کند. در زمان‌ها استراحت‌تان، ساعتی را به مطالعه اختصاص بدهید. علاوه بر این، مطالعه می‌تواند این امکان را فراهم کند که در خصوص موضوعات مورد علاقه‌تان مثل موسیقی، فرهنگ و تمدن و هر موضوع دیگری اطلاعات بیشتری کسب کنید.

=== ۱۵ === به کارها و وسایلتان نظم بدهید
وسایل و محیط بهم ریخته و برنامه کاری شلوغ و بی‌برنامه، همگی باعث ایجاد اثرات منفی در روحیه انسان می‌شود. هرچه نظم و ترتیب بیشتری داشته باشید، در انجام کارهایتان موفق‌تر خواهید بود.

=== ۱۶ === با انسان‌ها مهم زندگی‌تان بیشتر وقت بگذرانید
وقت گذراند با خانواده، دوستان و افرادی که به آن‌ها علاقه دارید و شما را خوب می‌شناسند، راهی برای تقویت روحیه و فاصله گرفتن از انسان‌های سمی است. انسان‌های سمی همان کسانی هستند که تمام تلاششان را برای از بین بردن اعتماد به نفس و بازداشتن شما از رسیدن به اهدافتان، می‌کنند.

=== ۱۷ === یک زبان جدید یاد بگیرید
یادگیری زبان به افزایش مهارت‌هایتان کمک کرده و درهای جدیدی برای آینده‌تان می‌گشاید. می‌توانید کلاس بروید یا از کتاب‌ها و نرم‌افزارهای خودآموز استفاده کنید.

=== ۱۸ === در کارهای داوطلبانه و خیریه شرکت کنید
انجام کارهای داوطلبانه به بهبود روحیه کمک می‌کند و باعث می‌شود حس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. هر مهارت جدیدی که برایتان جذاب است را بیاموزید

=== ۱۹ === آشپزی یاد بگیرید
آشپزی مهارتی است که هر مرد و زنی باید یاد بگیرد. این کار علاوه بر این که باعث می‌شود کمتر از فست فود و غذاهای نیمه آماده استفاده کنید، در تقویت روحیه‌تان نیز مؤثر خواهد بود.

=== ۲۰ === با ترس‌هایتان روبرو شوید
اگر از صحبت کردن در جمع، نه گفتن یا خیلی کارهای دیگر می‌ترسید، سعی کنید که با ترس‌هایتان روبرو شوید.

کدخبر: ۲۵۳۱۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    یه ده فرمان هم واسه زنده موندن ما بدن تو سال جدید!