کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۷۱۴۶
تاریخ خبر:

۱۰ اشتباهی که باعث کثیف‌تر شدن خانه می‌شود

از یک پارچه برای تمیز کردن نقاط مختلف خانه استفاده نکنید. بعضی از خانم‌ها در جواب این نکته می‌گویند که پارچه را می‌شویند و دوباره استفاده می‌کنند، اما این کار میکروب‌ها را از بین نمی‌برد و شما کثیفی و آلودگی را از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر منتقل می‌کنید. بهتر است برای گردگیری از حوله‌های کاغذی استفاده و یا یک پارچه میکروفایبر برای هر بخش از خانه تهیه کنید.
از غبار روب برای از بین گرد و خاک در خانه استفاده کنید. شما با این کار آن هارا از بین نمی‌برید بلکه در فضای بیشتری گرد و خاک را پخش می‌کنید. با توجه به سطحی که می‌خواهید تمیز کنید از حوله کاغذی یا پارچه‌های میکرو فایبر به همراه محلول ضد عفونی و تمیزکننده استفاده کنید.
اگر از جاروبرقی و یا هر وسیله دیگری که فیلتر دارد استفاده می‌کنید یادتان باشد قبل از هر بار استفاده کردن آن را تمیز کنید در غیر اینصورت توقع نداشته باشید که مکان تمیزی تحویل بگیرید. برای تمیز کردن فیلتر‌ها می‌توانید از جاروبرقی و یا حوله‌های کاغذی کمک بگیرید. نکته دیگر اینکه هراز گاهی کیسه جاروبرقی را خالی کنید و با این کار خانه تمیزتری داشته باشید.
هرچه دم دستتان کثیف است را در ماشین ظرفشویی نگذارید تا شسته شود و بعد هم شکایت کنید که چرا تمیز نشده اند. یادتان باشد ابزار‌های کوچک آشپزخانه مثل انواع چاقو‌های میوه خوری، سیرخرد کن، ظروفی که برجستگی دارند و… در ماشین ظرف شویی به خوبی تمیز نمی‌شوند.

بهترین کار برای تمیز شدن این ظروف استفاده از آب گرم و صابون است، می‌توانید برای دسترسی آسان به گوشه‌ها و فرورفتگی‌ها از فرچه و یا مسواک کمک بگیرید.
وقتی سرویس بهداشتی را تمیز کنید و مطمئنا از برس‌های مخصوص استفاده می‌کنید آن‌ها را خیس و مرطوب در جای خود نگذارید. این کار باعث پخش انواع میکروب‌ها و آلودگی در محیط می‌شود. وقتی کارتان تمام شد برس را خوب بشویید و خشک کنید.
یکی از رایج‌ترین کار‌ها که افراد در خانه به انجام ان عادت کردند ریختن زباله و غذا در سینک ظرفشویی است. اول اینکه برای اینکار یک سبد کوچک تهیه کنید و داخل سینک بگذارید. در مرحله بعد توجه داشته باشید که محیط مرطوب سینک به خودی خود باعث رشد انواع باکتری‌ها و میکروب‌ها می‌شود، پس هر هفته سینک را با مواد ضدعفونی کننده و یا جوش شیرین تمیز کنید.
یک اشتباه رایج در تمیز کردن خانه این است که اکثر خانم‌ها از پایین منزل شروع می‌کنند تا به بالا برسند. منظر این است که مثلا اول کف خانه و فرش را تمیز کنند بعد می‌روند سراغ پنجره‌ها و مبلمان و…. اما اصولی‌ترین کار این است که از بالای خانه شروع کنید. ابتدا پنجره‌ها را تمیز کنید، بعد صندلی‌ها و میز و مبلمان و در آخر، فرش و کف زمین.
هیچ وقت برای پاک کردن سطوح و وسایل چوپی و یا حتی شیشه ها، پاک کننده‌ها را به صورت مستقیم اسپری نکنید. اینکار باعث می‌شودذرات گرد و غبار با آن‌ها ترکیب و درنتیجه پس از پاک کردن، کثیف‌تر شوند. کار درست این است که محلول تمیز کننده را ابتدا روی پارچه و یا حوله‌های کاغذی اسپری و بعد سطوح را پاک کنید.
شستشوی مداوم لباس‌ها در ماشین لباس شویی باعث می‌شود پس از مدتی فضای ماشین بد بو شود و یا جرم بگیر بگیرد و به همین علت لباس‌های شما تمیز نشوند. سعی کنید حداقل ماهی یکبار با استفاده از مخلوط سرکه و جوش شیرین ماشین را تمیز کنید. به این صورت که این محلول را در ماشین بریزید و بگذارید یک ساعت ماشین کار کند. بعد از این کار واشری که روی در قرار دارد را نیز تمیز کنید.
برای تمیز کردن تخته گوشت آن را داخل ماشین ظرفشویی نگذارید. آب گرم و بخار سطح آن را از بین می‌برد. بهتر است تخته گوشت در محلول پراکسید هیدروژن یا محلول سفید کننده بگذارید و مطمئن باشید که تمیز می‌شود.

منبع: ان بی سی

کدخبر: ۲۴۷۱۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر