کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۲۳۷۹
تاریخ خبر:

۱۰۰ ساله شدی گروهبان!

روزنامه هفت‌صبح | سیتروئن سومین خودروساز بزرگ فرانسه امروز رسما ۱۰۰ ساله شد. این شرکت که شماری از خاطره‌انگیزترین محصولات تاریخ صنعت خودرو را از دی‌اس۲۱ تا سیتروئن سی۳ و از مدل ۲cv (نسل اول ژیان) تا مدل برجسته sm را در پرونده دارد، از دیرباز در ایران هم فعالیت داشته و به طور متوالی از سال ۱۳۴۵ در ایران خودرو تولید می‌کند. سیتروئن که سال ۱۹۱۹ توسط مهندسی فرانسوی به نام آندره سیتروئن تاسیس شد، سالانه بیش از ۱٫۱ میلیون دستگاه خودرو در سرتاسر جهان فروش دارد و با تولید حدود ۲۰ مدل مختلف تجاری، سواری و خانوادگی در انواع اقتصادی و نیمه لوکس، یکی از مشهورترین برندهای اروپایی صنعت خودرو است.
سی۳ که آخرین محصول مونتاژی سیتروئن در ایران است، در حالی جشن ۱۰۰ سالگی خود را در ایران جشن می‌گیرد که مدل ژیان در فاصله سال‌های ۱۳۴۶ تا ۱۳۵۶ به تعداد ۱۲۳ هزار دستگاه در ایران مونتاژ شد. این خودرو هنوز هم یکی از نمادهای آغاز عصر صنعتی شدن در ایران است و تا پنج دهه بعد، سیتروئن را به مهره‌ای شناخته شده در اقتصاد ملی کشور تبدیل کرد.

--
* توجه :‌ این مطلب در روزنامه هفت صبح ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ منتشر شده و بازنشر آن بدون موافقت روزنامه مشمول قانون کپی‌رایت می‌باشد و با پیگیری قانونی مواجه خواهد شد.قانونی مواجه خواهد شد.

کدخبر: ۲۶۲۳۷۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر