کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۴۰۳۴۸
تاریخ خبر:

گوشت قرمز ارزان شد؛ مردم گران نخرند

ایرنا: رییس شورای تامین کنندگان دام زنده کشور با اشاره به مازاد گوشت قرمز در بازار و کاهش قیمت این محصول به مردم توصیه کرد، گوشت مورد نیاز خود را از مراکز و قصابی های گرانفروش خریداری نکنند.

منصور پوریان یکی از معضلات بازار گوشت را قصابی ها دانست و افزود: اکنون روند کاهشی قیمت گوشت قرمز در کشور ادامه دارد اما متاسفانه برخی مراکز عرضه و قصابی ها از گرانفروشی دست بر نمی دارند.

وی اظهار داشت: با وجود این که قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی و میش باید با قیمت ۲۹۰ تا ۳۱۰ هزار ریال و قیمت هر کیلو بره با نرخ ۳۱۰ تا ۳۳۰ هزار ریال عرضه شود، اما برخی قصابی ها هرکیلوگرم گوشت گوسفندی را با نرخ بیش از ۴۰۰هزار ریال می فروشند که این کار اجحاف به مصرف کنندگان است.

* کیفیت یکسان گوشت گوسفندی در سراسر کشور

رییس شورای تامین کنندگان دام زنده کشور تصریح کرد: اکنون کیفیت گوشت گوسفندی در سراسر کشور یکسان است و هیچ تفاوتی در کیفیت دام زنده تولید داخل نیست اما برخی سودجویان با مطرح کردن کیفیت بهتر، این محصول را با نرخی بیش از نرخ منطقی عرضه می کنند.

وی به مردم توصیه کرد: کیفیت گوشت تولید داخل یکسان است و با عناوینی همچون کیفیت و مزه بهتر گوشت را گران تر خریداری نکنند.

* نخریدن، بهترین برخورد با گرانفروشان است

پوریان گفت: اکنون گوشت مورد نیاز کشور از طریق تولیدات داخلی و واردات تامین شده است و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

وی اظهار داشت: در بحث مبارزه با گرانفروشی، علاوه بر این که اتحادیه گوشت گوسفندی و سازمان تعزیرات باید وارد عمل شوند تا با گرانفروشان برخورد کنند، بهتر است مردم نیز از این مراکز سودجو گوشت نخرند.

رییس شورای تامین کنندگان دام زنده کشور افزود: به نظر می رسد دولت با تشدید نظارت بر قیمت در قصابی ها و مراکز عرضه می تواند معضل گرانفروشی در عرضه گوشت گوسفندی و گاوی را کنترل کند.

* گوشت گوسفندی مورد نیاز کشور تامین است

وی اضافه کرد: با حمایت های دولت یازدهم در تنظیم بازار گوشت قرمز مورد نیاز کشور تامین بوده و کمبودی در این زمینه نداریم و حتی بیش از ۳۰ درصد گوشت قرمز مازاد بر نیاز مصرف داخلی است.

پوریان جمعیت دامی کشور را طبق گزارش های اتحادیه های دامی سراسر کشور، با ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار راس برآورد کرد و گفت که باید برای این جمعیت دامی بازار ایجاد کنیم.
وی با اشاره به این که اکنون گوشت وارداتی گوسفندی براساس تنظیم بازار و نیاز داخلی وارد شده است، گفت: با توجه به فصل سرما و تنظیم بازار داخلی صادرات گوشت قرمز نیز کاهش یافته است که این کار تاثیر بسزایی در افزایش جمعیت دام گوسفندی کشور دارد.

رییس شورای تامین کنندگان دام زنده کشور اظهار داشت: ظرفیت تمامی سردخانه های کشور از گوشت قرمز تولید داخل و وارداتی تکمیل شده است درحالی که باید از بهمن ماه آماده ذخیره سازی گوشت قرمز شب عید از تولیدات داخلی باشیم که این امر می تواند مشکلاتی را در جمعیت دام زنده ایجاد کند.

* چوب داران سودجو شناسایی شدند

پوریان با تاکید بر این که «چوب دارها» به عنوان دلالان صنعت تولید دام، یکی از عوامل اصلی گرانی گوشت قرمز هستند، افزود: چوب دارها اکنون در شهرهای بزرگ کشور همچون تهران شناسایی شده اند و در صورت ادامه روند فعلی و تاثیرشان در گرانی نرخ گوشت با معرفی به دستگاه های نظارتی با آنان برخورد جدی خواهد شد.

وی اظهار داشت: برخی چوب دارها و واسطه گران هر کیلوگرم دام زنده را با قیمت ۱۲۵ هزار ریال می خرند و با قیمت ۱۷۰ هزار ریال خارج از قاعده و عرف به فروش می رسانند در حالی که قیمت منطقی هرکیلوگرم دام زنده در نهایت بین ۱۲۵ تا ۱۴۰ هزار ریال است.

اکنون دولت در طرح متعادل سازی بازار گوشت قرمز در سطح ملی شرایط را برای کاهش صادرات دام زنده، افزایش عرضه گوشت گوسفندی گرم و تشدید نظارت ها فراهم کرده است.

در این راستا امروز قیمت هرکیلوگرم شقه گوشت گوسفندی در میدان بهمن با قیمت ۳۲۰ هزار ریال، خیابان دامپزشکی ۳۴۰ هزارریال، میادین شهرداری ۳۵ هزار و ۵۰۰ ریال عرضه می شود.

همچنین شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای متعادل سازی بازار گوشت قرمز با عرضه گوشت گوسفندی وارداتی با قیمت ۳۱۵ هزارریال در استان های تهران ، قم و قزوین وارد عمل شده است.

کدخبر: ۱۴۰۳۴۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mhran98

    ممنون که توصیه میفرمایید، خسته نباشید را ضی به زحمت شما نیستیم، راستی از دلار چه خبر؟ وزیر اقتصاد یا رئیس بانک مرکزی توصی ه ای چیزی نفرمودند که 3200 گرانتر نخریم؟ !! وقتی پست حاکمیتی میگیری بجای اینکه ب ه فکر گرفتن حقوق نجومی، و توصیه های شندر غازی باشید، اعمال قدرت و اجرای قانون نما یید لطفن!!!

  • ali.tehran

    یه سیاست موزیانه ای هست فکر میکنن مردم ن میفهمن، مثلا گوشت کیلویی چهل هزارتومن بو ده میخوان بکننش چهل و پنج تومن، میگن خب همینجوری گرون هست چیکار کنیم مردم صداشون درنیاد ماهم به خواستمون برسیم تازه ازمو ن تشکرم کنن میان میکننش پنجاه تومن بعد م ردم حسابی شاکی میشن بعد چند روز میگن ارز ون شد شدش کیلویی چهل و پنج تومن، بعد مرد م میگن بابا ایولا به این مسئولین به فکر گرسنگان

  • 3309555518

    به فاطمه زهرقسم من برای خونه خودم یا به عبارتی خانوادم ازاسفندپارسال حتی نتونست م یه گرم گوشت قرمز بخرم آخه این چه زندگی ه از قدیم میگن فقرکه از در وارد خونه بشه دین وایمان از در دیگه خارج میشه این رو من به عینه دارم لمس میکنم هفت صبح، ناموس ا سانسور نکن بزار همه بدونن چی دارم میکش م

  • ناشناس

    بنظر عکس تیتر کمی غیر اخلاقیه اگه دقت کن ید!!!