کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۶۰۲۲۱
تاریخ خبر:

گلف و خیانت به همسران برای مسئولان چینی ممنوع شد!

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی شین‌هوا، اعضای حزب کمونیست چین از این به بعد از بازی گلف و افراط در خوردن و آشامیدن‌ منع شده‌اند.
این تصمیم در ادامه مقرراتی اتخاذ شده که دولت چین از نوامبر ۲۰۱۲ با روی کار آمدن شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور این کشور آن را وضع کرده است.
شی جین‌پینگ در آن زمان گفت که با رشوه‌خواری و پارتی‌بازی فامیلی به شدت مبارزه خواهد کرد. رئیس‌جمهور چین گفت، این مبارزه نه تنها دامن "ببرهای" نیرومند را خواهد گرفت بلکه "مگس‌های" کوچک را نیز در امان نخواهد گذاشت.
رهبری جمهوری خلق چین در سال‌های گذشته بیش از ۵۰ مورد را برای اعضای حزب کمونیست ممنوع اعلام کرد. اینک به این فهرست هشت مورد جدید اضافه شده که بیش از همه حیطه اخلاق را در بر می‌گیرد. شین‌هوا نوشته است که موارد جدید برای اولین بار برای همه ۸۸ میلیون عضو حزب کمونیست الزامی شده است.
گزارش‌های منتشرشده درباره زندگی‌های آن‌چنانی مقام‌های چین و ضیافت‌های چشمگیر آن‌ها مردم چین را به خشم آورده است.
شهروندان چین خواسته‌اند تا مقام‌های رسمی با ظاهری ساده وارد اجتماع شده و با شیوه زندگی خود الگویی اخلاقی برای جامعه باشند. بر همین پایه، دولت تصمیم گرفته تا بازی گلف و شکم‌بارگی نیز برای مقام‌ها ممنوع شود.
"روابط نامناسب جنسی" نیز از موارد ممنوعه جدید است. خیانت در زناشویی به شدت به لحاظ اخلاقی نکوهش شده و از این پس مشمول مجازات خواهد شد.
همچنین باندبازی در داخل حزب کمونیست و پارتی‌بازی فامیلی نیز منع شده است.

کدخبر: ۶۰۲۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر