کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۵۱۶۰۷
تاریخ خبر:

کویت به درخواست کشورهای عربی به دنبال گفت‌وگو با ایران است

معاون وزیر امور خارجه کویت گفت‌: کشور کویت به درخواست و نمایندگی از کشورهای عربی به دنبال گفت‌وگو ارتقای امنیت، ثبات و پیشرفت است.
به‌ گزارش ‌انتخاب، خالد الجارالله، معاون وزیر امور خارجه کویت در گفت‌وگو با روزنامه‌ "الایام" بحرین گفت‌: ایران به حاکمیت کشورهای حوزه خلیج فارس احترام بگذارد و برای حل مشکلات منطقه از راه‌های مسالمت آمیز استفاده کند.
وی افزود: کشورهای عربی از مشکلات زیادی رنج می‌برند و این مشکلات باعث عدم پیشرفت و توسعه کشورهای منطقه می‌شوند.
وی با بیان این‌که «موضوع و هدف اصلی گفت‌وگو ارتقای امنیت، ثبات و پیشرفت است و کشور کویت به درخواست از ریاست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به دنبال گفت‌وگو با ایران است و این خواسته کویت و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است» مدعی شد: امیدواریم این گفت‌وگو متناسب با شروطی که اعلام کرده‌ایم و در نامه احمد الصباح، امیر کویت برای حسن روحانی، رییس جمهور ایران آمده است ، باشد.
معاون وزیر امور خارجه کویت در ادامه‌ گفت‌: نامه‌هایی بین ایران و کویت در حال‌ تبادل است و امیدوارم گام‌های مثبتی برای این گفت‌وگو برداشته شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا جدول زمانی مشخصی برای این گفت‌وگو وجود دارد؟ گفت‌: زمان مشخصی برای آغاز و یا پایان گفت‌وگو وجود ندارد، اما تماس‌ها و ارتباطات در این زمینه بین دو طرف مستمر و متداوم است.
وی تاکید کرد: این گفت‌وگو باید بر اساس احترام کشورها به یکدیگر استوار باشد؛ زیرا باعث روابط طبیعی و ثبات و صلح در منطقه می‌شود.
الجارالله در رابطه با کشور بحرین گفت‌: روابط کویت و بحرین برادرانه و تاریخی است و برای بحرین ثبات و پیشرفت را آرزومندم و بحرین در فرایند شورای همکاری خلیج فارس یک کشور مهم به شمار می‌آید.

کدخبر: ۱۵۱۶۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • hre10

    رابطه تاریخی با بحرین؟؟؟؟!!!!!! مگه بحری ن تاریخ داره؟؟

  • alibavi

    نزدیک بشیم ولی اعتماد نکنیم.