کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۸۸۱۲
تاریخ خبر:

کمک یا باج؟ کره جنوبی ۸ میلیون دلار به کره شمالی هدیه کرد

دربحبوحه تنش ها در شبه جزیره کره و در تلاشی آشکار برای جلوگیری از بدتر شدن شرایط ، کره جنوبی امروز با کمک ۸ میلیون دلاری به کره شمالی موافقت کرد.
به گزارش ایرنا کره جنوبی اعلام کرد پس از اینکه شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی تحریم های سختی در نظر گرفت شاهد تنش های فزاینده در شبه جزیره کره بوده ایم در همین راستا یک کمک ۸ میلیون دلاری برای کسانی که جزو اقشار آسیب پذیر کره شمالی هستند در نظر گرفته ایم.
مسوولان کره ای در نشست روز پنجشنبه که کمک در آن تصویب شد تاکید کردند که نمی خواهند مسایل بشردوستانه با امور سیاسی در هم آمیخته شود.
این در شرایطی است که پیشتر ژاپن از دولت کره جنوبی خواسته بود به دلیل تغییر نکردن شرایط از ارسال این کمک خودداری کند که مورد موافقت قرار نگرفت.
برنامه غذای سازمان ملل و صندوق بین المللی کودکان سازمان ملل موسوم به 'یونیسف' از دولت کره جنوبی خواسته اند تا کمک هایی را در اختیار همسایه شمالی خود قرار دهد.
این سازمان ها اعلام کرده اند به دلیل تحریم های طولانی مدت علیه کره شمالی، کودکان، زنان و سالمندان در وضعیت نابسامانی بسر می برند و لازم است کمک هایی در اختیار آنها قرار گیرد.
این اولین بار در یک سال گذشته است که کره جنوبی تصمیم می گیرد چنین کمک هایی را به این میزان در اختیار کره شمالی قرار دهد.
کره جنوبی پس از آنکه کره شمالی در ژانویه سال ۲۰۱۶ دست به چهارمین آزمایش اتمی خود زد کمک های انساندوستانه به این کشور را متوقف کرد.
بر اساس آمارهای برنامه غذای سازمان ملل کره شمالی بیش از ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که نزدیک به ۷۰ درصد از آنها با کمبود مواد غذایی روبرو هستند.
کره شمالی که بر اساس قطعنامه های سازمان ملل از توسعه فناوری موشک های اتمی و بالستیک منع شده است در ماه های اخیر چندین بار پرتاب های آزمایشی انجام داده است.
این کشور تا کنون چند بار دست به آزمایش اتمی زده است که سه مورد آن به ترتیب در سالهای ۲۰۰۶ ، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ ، دو مورد نیز در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) و یک مورد نیز که یک بمب هیدروژنی قدرتمند بود سوم سپتامبر انجام شد.
این کشور آمریکا را متهم به دشمنی با خود می کند و توسعه تسلیحاتی را برای دفاع از مردمش، اجتناب ناپذیر می داند.

کدخبر: ۱۷۸۸۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • yashar1404

    همون باج ارتشی ندارد برای مقابله از سوی دیگر رهبر دیوانه کره شمالی با یه اشاره ک ره جنوبی رو با خاک یکسان می کنه

  • homan

    عجب دقیقا این باج دادن چه آشنا و ملموسه

  • moham313yar

    این یعنی قدرت ای که به برجام نکشید!!! و با قدرت کشورش رو به جهانیان ثابت کرد

  • ناشناس

    ما هم دوتا موشک هوا کنیم اسرائیل و عربست ان باج میدنا باور کنید میدن اون که کره ج نوبی بود داد این که اسرائیله

  • moualem

    این که کمک بشر دوستانه سازمان ملل بود تا زه 8 میلیون دلار یعنی 32 میلیارد تومان و اقعا خنده داره کره جنوبی حسابی پیونگ‌یان گ را به باد تمسخر گرفته ?????

  • nirvana

    پول ساخت دو تا موشک..