کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۱۸۵
تاریخ خبر:

کره‌شمالی بار دیگر آمریکا و کره‌جنوبی را تهدید کرد

کره‌شمالی چند روز پیش از آغاز رزمایش مشترک سالانه آمریکا- کره جنوبی، لحن تهدیدآمیز خود را علیه این دو کشور شدیدتر کرد و این در حالی است که در کنگره آمریکا نیز لایحه‌ای در مورد تشدید تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی مکررا علیه این رزمایش مشترک میان واشنگتن و سئول اعتراض کرده و خبرگزاری رسمی این کشور در بیانیه‌ای به نقل از مقاله منتشر شده در روزنامه رودونگ سینمون که متعلق به حزب کارگر کره شمالی است گزارش داد: اگر رزمایشی که هدفش آغاز جنگ علیه کره شمالی انجام شود، پیونگ یانگ دست به جنگی بی‌رحمانه علیه آمریکا می‌زند.

در همین حال لایحه‌ای برای مقابله با تهدیدهای کره‌شمالی در راستای اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه این کشور آسیایی در کنگره ارائه شد.

وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی در سخنرانی که توسط اندیشکده کارنگی مستقر در واشنگتن ترتیب داده شده بود، گفت: فشارهای بین‌المللی علیه کره شمالی در حال افزایش است. پیونگ یانگ به شدت در حال منزوی شدن است.

این مقام مسئول دولت آمریکا ادامه داد: واشنگتن راه را برای مذاکرات با پیونگ یانگ بازگذاشته است اما آنها باید ابتدا مساله اتمی خود را حل و فصل کنند.

کدخبر: ۱۸۱۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • kadkhoda

    از جمله بی مایه ترین تاج بر سران چند قدن اخیرند سران کره شمالی، و امریکا نیز هم