کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۴۷۶۹۷
تاریخ خبر:

کاخ سفید برخی رسانه‌ها را از کنفرانس خبری محروم کرد

کاخ سفید، روز جمعه خبرنگاران برخی از رسانه‌های خبری مهم در ایالات متحده از جمله «سی‌ان‌ان»، نیویورک‌تایمز»، «لس‌آنجلس تایمز» و «پولیتیکو» را از پوشش دادن کنفرانس مطبوعاتی منع کرد.

قرار بود طبق برنامه کاری کاخ سفید، «شان اسپایسر» سخنگوی آن، روز جمعه «بدون دوربین‌ها» نشست روزانه برگزار کند. گمان می‌رفت که تمامی خبرنگارانی، که در کاخ سفید فعالیت می‌کنند، در این نشست حضور داشته باشند.

به گزارش تسنیم، تلویزیون سی‌ان‌ان گزارش داد که دفتر رسانه‌ای کاخ سفید طبق فهرستی، که آماده کرده است، به برخی خبرنگاران اجازه حضور در این نشست را داد و سازمان‌های رسانه‌ای بزرگ مانند سی‌ان‌ان، نیویورک‌تایمز، لس‌آنجلس تایمز و پولیتکو را از این نشست منع کرد.

شبکه‌هایی که منع شده بودند به این اقدام کاخ سفید اعتراض کردند و نیویورک‌تایمز آن را «بی‌سابقه» خواند.

یکی از تندترین انتقادها را «جیک تپر» خبرنگار سی‌ان‌ان متوجه کاخ سفید کرد که اظهار داشت، دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا که «گاه در بیان حقایق مشکل دارد»، گام بعدی را «در تلاش برای پرهیز از پاسخگویی برداشته است.»

شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید بعدا در دفاع از این اقدام، عنوان کرد که دولت به اندزه کافی به رسانه‌ها «دسترسی داده است.»

دونالد ترامپ، روز گذشته نیز در ادامه انتقاد از رسانه‌ها، گفت: «چند روز پیش رسانه‌های جعلی را دشمن مردم خواندم و می‌خواهم تاکید کنم که آنها دشمن مردم هستند.»

کدخبر: ۱۴۷۶۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر