کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۰۴۹۹
تاریخ خبر:

چگونه صبح‌ها راحت‌تر از خواب بیدار شویم

مطمئنا یکی از سخت‌ترین کارها بیدار شدن صبح زود است. آیا شما هم دوست دارید از این به بعد صبح‌ها راحت‌تر از خواب برخیزید؟ خبر خوب این است که راه حل‌های علمی به ما در انجام این کار کمک خواهند کرد.

قدم اول: در سمت چپ تخت بخوابید
ظاهرا قضیه‌ی بلند شدن از دنده‌ی چپ صحت ندارد و خوابیدن در سمت چپ تخت کمک می‌کند که هنگام برخواستن تا ۱۰ درصد احساس بهتری داشته باشید.

قدم دوم: لباس زرد بپوشید
زرد رنگ زندگی و شادی است و زمانی که زرد پوشیده باشید کمتر احساس بدخلقی خواهید داشت. همچنین بسیار مهم است که صبح زود و بعد از برخواستن از خواب چشم انسان چه رنگی را اول از همه می‌بیند. بنابراین انتخاب پرده یا ملحفه‌ی زرد، ایده‌ی خوبی به شمار می‌رود.

قدم سوم: آهنگ مورد علاقه را برای زنگ ساعت انتخاب کنید
همه‌ی ما در زندگی با یک سری آهنگ‌ها خاطره داریم و از گوش دادنشان سیر نمی‌شویم. یکی از این آهنگ‌های مورد علاقه را برای زنگ ساعت انتخاب کنید تا صبح‌ها با شنیدن آن احساس بهتری داشته باشید. گوش دادن به آهنگ مورد علاقه پیش از فکر کردن مشکلات و سختی‌های زندگی کمک می‌کند که روز خود را با انرژی آغاز کنید. نگران نباشید؛ انجام این کار باعث نمی‌شود که برای همیشه از آن آهنگ متنفر شوید.

قدم چهارم: ورزش کنید
احتمالا تا به حال زیاد شنیده‌اید که باید روز خود را با ورزش آغاز کنید. تنها پنج دقیقه ورزش صبحگاهی باعث افزایش میزان اندورفین بدن می‌شود و احساس خوب را افزایش می‌دهد. از اندورفین معمولا تحت عنوان هورمون شادی یاد می‌شود؛ زیرا خلق و خوی خوش را افزایش می‌دهد. اگر بتوانید یک نفر را قانع کنید که ورزش صبحگاهی را با یکدیگر انجام دهید، میزان ترشح این هورمون در بدن شما افزایش پیدا خواهد کرد.

قدم پنجم- روی سر قرار بگیرید
شاید کمی غیرطبیعی به نظر برسد و ایستادن روی سر بعد از بیدار شدن از خواب، آخرین کاری باشد که به ذهنتان برسد؛ اما انجام این کار میزان گردش خون، مواد مغذی و اکسیژن مغز را افزایش می‌دهد. البته ناگفته نماند که انجام این کار نیازمند تمرین است و وضعیت دست‌ها و پاها باید طوری باشد که کمترین فشار به سر وارد شود. انجام این کار نوعی ورزش محسوب می‌شود و سایر عضلات بدن را نیز درگیر می‌کند. بعد از خبره شدن در این حرکت ورزشی روزانه دو دقیقه این کار را انجام دهید.

قدم ششم: دوش آب سر بگیرید
شاید کمی وحشتناک به نظر برسد و حتی فکر کردن به این کار سخت باشد. واقعیت این است که شما برای سحرخیز شدن به انرژی و قدرت مغزی احتیاج خواهید داشت و دوش آب سرد دقیقا همین کار را انجام می‌دهد. جالب است بدانید که اگر اضافه وزن دارید، دوش آب سرد میزان متابولیسم یا سوخت و ساز بدن را نیز افزایش می‌دهد. برای بهبود تخلیه‌ی لنفاوی، کافی است بین دمای سرد و گرم تغییر حالت بدهید تا میزان گردش خون بدن بهبود پیدا کند. هر صبح سه دقیقه برای دوش گرفتن زمان بگذارید و تأثیر فوق‌العاده‌ی آن را مشاهده کنید.

قدم هفتم: صبحانه (خوردن غذاهای کم‌کالری)
هر روز صبح حداقل پنج دقیقه از زمان خود را به خوردن صبحانه اختصاص دهید. خوردن صبحانه‌ی کم‌کالری به میزان قابل توجهی از کاهش انرژی جلوگیری می‌کند. معمولا اوتمیل‌ مغذی و انتخاب خوبی برای صبحانه است؛ اما اگر به آن علاقه ندارید ،می‌توانید از مواد غذایی جایگزین استفاده کنید.

اگر دوست دارید صبح خود را با انرژی بیشتری آغاز کنید، انجام دادن این هفت مرحله تنها ۱۵ دقیقه از وقت روزانه‌ی شما را می‌گیرد و کمک می‌کند به یک فرد سحرخیز تبدیل شوید.

منبع: زومیت

کدخبر: ۱۹۰۴۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • moham313yar

    هفت صبح ،،مهم اون چند ثانیه اولشه دیگه ک ه دل بکنی،،بعدش که همه چی روال میشه

  • parii9495

    روی سر وایسیم….خوب اول صبح نمیگن دیوونه شده