کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۶۲۷۱
تاریخ خبر:

چگونه بدون سرمایه خانه دار شویم؟

خیلی‌ها برای گرفتن وام سپرده‌ای از قبل ندارند. خیلی‌ها هم برای صبر کردن وقت ندارند. افرادی که در چنین موقعیت‌هایی گیر می‌کنند باید امتیاز وام فرد دیگری را دریافت کنند. یعنی باید کسی که از قبل در بانک سپرده‌گذاری کرده و صاحب‌امتیاز وام شده، این وام را به شما انتقال دهد. طبیعی است فرد انتقال‌دهنده بابت پولی که از قبل در حساب خوابانده و از هزینه فرصت آن، این امتیاز وام را به شما می‌فروشد تا شما بدون نیاز به سپرده‌گذاری و به‌سرعت وام دریافت کنید. این کار از طریق اوراق انجام می‌شود.

به گزارش پول‌نیوز، «تسه» نامی است که روی این اوراق گذاشته‌اند. خوب است بدانید با هر برگ اوراق می‌توان از بانک مسکن ۵۰۰ هزار تومان وام بگیرید.

اما برای تهیه اوراق چه باید کرد؟ برای اینکه اوراق تهیه کنید دو راه پیش پای شماست. اگر خودتان حساب سپرده ممتاز در بانک مسکن دارید که فبها؛ بابت سپرده خودتان اوراق بگیرید.
اما اگر برای خرید ملک و گرفتن وام عجله دارید باید آن را از افراد دیگری که اوراق دارند بخرید. این اوراق در بازار فرابورس معامله می‌شوند.

قیمت اوراق برحسب عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. یعنی هرقدر نسبت عرضه به تقاضا بیشتر باشد قیمت هم کمتر می‌شود و اگر تقاضا برای خرید اوراق بالا رود قیمت آن‌هم بالاتر می‌رود. اما مدتی است که قیمت اوراق مسکن حدود ۷۸ هزار تومان است و نوسان چندانی ندارد.

گفتنی است؛ سقف دریافت وام مسکن با این اوراق، ۶۰ میلیون تومان و سود بازپرداخت آن ۱۷٫۵ درصد است.

کدخبر: ۱۸۶۲۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • assi

    پس چی شد اون موقع که روحانی میگفت وام مس کن ۹درصد شد هیچ کدوم از حرفاش درست در نم یاد

  • khordbin

    خخخخخ

  • amir16235

    واقعا خسته نباشید