کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۶۳۶۶
تاریخ خبر:

چهار تصویر از تهران آینده؛ عبور از بزرگراه‌های خصوصی با پرداخت عوارض

پیروز حناچی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران امروز با خبرنگاران جلسه داشت و ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت به بررسی طرح های در دست اجرا در شهر تهران پرداخت.

شاید تهرانی که در آینده می‌بینیم درست شکل اظهارات او باشد:

*** ۱- احتمال دارد برخی بزرگراه های درون شهری تهران به بخش خصوصی فروخته شده و خودروها برای عبور از این بزرگراه ها، عوارض بپردازند. ما ناچاریم حتی خیلی کم به این سمت حرکت کنیم، با این روش، مکانیزم تامین منابع مالی در شهر متفاوت می شود. با این روش، مسئولان شهرداری دیگر گزارش نمی دهند پروژه ای به خاطر مسایل مالی متوقف شده است. این مسئله ای است که به آن فکر می کنیم ولی در دنیا، موضوع جا افتاده ای است. در این تصمیم گیری باید با سایر بخشها هماهنگ شود و مسئله را باید به دو گروه تفکیک کرد، یک گروه بزرگراه های موجود در شهر تهران است و گروه دوم، بزرگراه هایی مانند شهید شوشتری است که در حال احداث است، درباره گروه دوم، به این سمت می رویم ولی درباره گروه اول بزرگراه های موجود در تهران، باید مقدمات این کار فراهم شود.

*** ۲- قرار است پل دو طبقه در بوستان چیتگر با الگو برداری از پل طبیعت اجرا شود. همچنین ایده دیگری درباره پیاده رو کردن پل گیشا در دست بررسی است که طی آن، خودروها از مسیر زیر پل به صورت زمینی تردد می کنند و شهروندان می توانند از روی پل به صورت عبور پیاده، رد شوند.

*** ۳- با سرمایه گذاری بخش خصوصی و اخذ عوارض، اتوبان بعثت به شهید شوشتری پیوند می خورد.

*** ۴- هفته گذشته با شهردار تهران بازدیدی از کارخانه سیمان ری داشتیم که نیم قرن است متروک مانده. ما پولی برای خرید این اماکن نداریم ولی می توانیم کاری کنیم مالکان این پروژه ها کارهای خوبی انجام دهند. پادگانها هم اینطورند. ماموریت داریم پادگانها را به فضای قابل استفاده از شهر مانند آنچه با زندان قصر شد، تبدیل کنیم.

کدخبر: ۱۹۶۳۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mehdi.irani

    پول ساخت این بزرگراه ها و پلها توسط چه ک سانی پرداخت شده است؟! لابد شهرداری‌ها از جیب پدرانشان آورده‌اند و ساخته اند که م یخواهند اموال و مشترکات متعلق به عموم مر دم را به بخش خصوصی واگذار کرده و سپس جهت عبور و مرور مردم هم می‌خواهند مجددا از آنها پول یا محترمانه تر-عوارض دریافت کنن د. خجالت هم خوب چیزیه…

  • yousef1360

    بزرگراههارو میفروشن به بخش خصوصی؟؟یعنی م یفروشن به خودشون؟؟