کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۳۸۶۹
تاریخ خبر:

چند چلوکبابی سنتی و مقرون به صرفه که از رفتن به آنها پشیمان نمی‌شوید/شکم گردی هفت صبح

خوشمزه، باکیفیت، خوش قیمت
خشایار پروانه/ چلوکباب نگین انگشتری غذاهای پارسی است.یک غذای کامل با رنگ رو و بوی هوس‌انگیز، حتی به لحاظ ریخت شناسی بسیار خوش ترکیب است.در ایران چلوکباب تنها غذایی است که در تمام شهرها موجود و صد البته مدل سرو این غذا در تمام کشور یک شکل و همسان است.در تهران شاید بیش از هزاران چلوکبابی موجود باشد اما چلوکبابی‌ها بسته به کیفیت متریال موجود در غذا،محل استقرار آن،شکل مکان و نوع پذیرایی از مشتریان قیمت‌های متفاوتی را در منوی خود تدارک می بینند.امروز می‌خواهیم پنج چلوکبابی سنتی،معروف و باکیفیت و با قیمت مناسب را در پنج نقطه از شهر تهران به شما معرفی کنیم که از خوردن غذای آنها لذت وافر می‌برید.

شمال تهران _چلوکبابی اطمینان
وسط بازار قدیمی و پر هیاهو و دل‌انگیز تجریش یک باب چلوکبابی نهفته است که بیش از صد سال قدمت دارد.ظاهرش حداقل نیم قرن است که دست نخورده باقی است.هنوز هم غذا را با ژتون تخس می‌کند.منوی پری دارد.انواع چلوکباب ،چلوخورش و پلوهای قاطی در منو این رستوران یافت می‌شود.کنار غذایی هم دارد به اندازه. برای بعد بازارگردی بسیار گزینه مناسبی است که یک‌دست چلوکباب دبش هم بزنید بر بدن.در این موقع از سال آلبالو پلو هم توصیه می‌شود.کیفیتش با قیمتش کاملا هماهنگی دارد و مناسب است.

غرب تهران_چلوکبابی طرقی
در تقاطع بلوار مرزداران واشرفی اصفهانی به سمت شمال تابلوی کمرنگش پیداست.به لحاظ ظاهری بسیار ضعیف است.داخلش از روز اول همین شکل است.به‌درد قرارونشستن نمی‌خورد.گاهی سر یک میز چندین مشتری ناآشنا با یکدیگر می‌نشینند اما کیفیتش بسیار مناسب است.طعم کباب کوبیده‌اش عالی است.ظهرها شلوغ است وکسبه اطراف منتظر غذا هستند.منوی چندان پری ندارد تمرکزش روی کباب است چون قیمت غذاهایش مناسب و از کیفیت استاندارد برخوردار است،توصیه می‌شود غذا را ابتیاع کنید به منزل ببرید و با مهمان‌های روز تعطیل‌تان نوش جان کنید.

میانه متمایل به شمال تهران چلوکبابی ایرانیان
چندده قدم بالاتر تقاطع کریم خان وقائم مقام یک باب چلوکبابی وجود دارد که ظاهرش خیلی جدید است.البته که در اشتباه هستید این مکان قدیمی است و یکی دو سالی است که به این شکل ارتقا پیدا کرده.حالا در سه طبقه، سه سالن مجزا دارد و یک‌سری صندلی تک نفره رو به پنجره که ویوی زیبایی از خیابان قائم مقام به مشتری می‌دهد. منوی ایرانیان فقط با انواع کباب‌ها مزین شده که هم به صورت خوراک و هم به صورت چلوکباب در دسترس است براساس فصل والبته در ماه مبارک آش و حلیم هم موجود است.قیمت‌ها بسیار مناسب ومطابق با قیمت‌های صنف است وکیفیت غذایش بسیار بالاست.

میانه متمایل به جنوب تهران چلوکبابی ولیمه
در تقاطع خیابان ولیعصر و نفل لوشاتو از هرکسی بپرسید رستوران ولیمه را به شما نشان می‌دهد.مکان قدیمی است.میزها اشتراکی است.سر ظهر غلغله است.شاید صف هم ایستادید ولی می‌ارزد.راستی کارتخوان هم ندارد پس اگر سری به ولیمه زدید با پول نقد بروید.منوی خوبی دارد.انواع چلوکباب و خوراک و قاطی پلو.طعم غذایش فوق‌العاده است.میزان غذایش قابل ذکر و کیفیتش با قیمتش همراه است.غیر از سلطانی گوسفندی،ماهی یا باقالی پلو وگوشت هم توصیه می‌شود.برای بعد یک روز کار اداری درون شهر بهترین گزینه است.

جنوب شهر تهران چلوکبابی رفتاری
رفتاری درست در میدان شاپور روبه‌روی مدخل بازار قرار گرفته.این مجموعه بیش از صد سال قدمت دارد.البته این مکان نیم قرن است که به مشتریانش خدمت‌رسانی می‌کند.شعب دیگری هم دارد که البته زیرمجموعه رستوران‌های گران شهر است.سالنش بزرگ است اما مشتری زیاد دارد.روزهای تعطیل بیرون برش صفی است.از بهترین متریال استفاده می‌کند به همین علت برای کنترل کیفیت گاهی حجم کباب‌ها کم به نظر می‌رسد.ایرادی نیست یک کباب کوبیده اضافه همراهش کنید.منوی خوبی دارد. باقالی پلو و گوشت و ته چین مرغ به شدت توصیه می‌شود.طعم غذایش تکرار ناشدنی است.

کدخبر: ۱۷۳۸۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • kool1980

    ای کاش چند رستوران خوب نیزازمراکزاستانها اعلان می کردید..