کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۴۱۹۵۰
تاریخ خبر:

چرا وعده صبحانه خطرناک است؟!

با وجود تأکیداتی که بر خوردن صبحانه وجود دارد، یک سایت انگلیسی مدعی شد که وعده صبحانه برای بسیاری از افراد خطرناک است!

به گزارش ایلنا به نقل از جام جم آنلاین، یک تحقیق جدید که در سایت انگلیسی "Huffington Post" منتشر شده است، از "خطرات" وعده صبحانه برای بسیاری از افراد پرده برداشته و مدعی شده که چه بسا مصرف صبحانه خطرناکتر از دخانیات باشد!

"تیرنیس کیلی" محقق انگلیسی با انتشار کتابی تحت عنوان "صبحانه خطرناکترین وعده غذایی در طول روز"، ادعا کرد که امیدوارم در طول ده سال آینده بسیاری از مردم متوجه شوند که صبحانه مانند دخانیات خطرناک است.

این پژوهشگر تاکید کرد که ۸ سال پیش زمانی که متوجه شده به دیابت نوع دوم مبتلاست، میزان قندخونش را خود به صورت روزانه و منظم کنترل می کرد؛ از این رو متوجه شد که میزان قندخون پس از مصرف صبحانه به شکل خطرناکی افزایش می یابد؛ سپس از خوردن صبحانه به طور کامل خودداری کرد و متوجه شد که میزان گلوکز خون در طول روز ثابت باقی مانده است.

وی حتی به کسانی که مبتلا به بیماری دیابت نیستند، نیز توصیه کرد که از مصرف صبحانه خودداری کنند؛ زیرا صبحانه سندروم متابولیک ـ نوعی مقاومت به انسولین ـ را تحریک می‌کند که باعث انسداد عروق، فشار خون بالا و دیابت می‌شود.

کیلی گفت: اغلب مطالعاتی که در آنها تاکید می‌شود "مصرف صبحانه باعث تناسب اندام می‌شود"، از سوی شرکت‌های صنایع غذایی حمایت می‌شوند.

کدخبر: ۱۴۱۹۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • pari

    هر دم از این باغ گلی میرسد،یه روز میگن خ وردن صبحانه ضروریه الان میگن خطرناکه!

  • ناشناس

    ☺پیشوای ششم ما امام صادق(ع) درباره زمان خوردن صبحانه و فواید این وعده غذایی چنین فرمودند:“چون نماز صبح را خواندی، پاره ن انی بخور تا با آن : دهان خویش را خوش‏بو سازی، حرارت خود را فرو بنشانی، دندان‏‌ها یت را استوار سازی، لثه‏‌ات را استحکام بخ شی، روزیِ خویش را به چنگ آوری و خوی خود را نکو سازی”.☝همچنین از امام صادق(ع) نقل شده که شخصی نزد امام از دردها و بدگواری ‏‌هایی که داشت، اظهار ناراحتی کرد، حضرت فرمود :“صبحانه بخور و شام بخور و در فاصل ه میان آن‌ها چیزی مخور؛ چرا که موجب تباه ی تن است. مگر نشنیده‏‌ای که خداوند عز و جل می‏‌فرماید : (وآنان،صبحگاهان و شامگاه ان، روزیِ ویژه خویش را دارند)”.☝پیامبر ص لوات الله علیه وآله نیز در حدیثی از موار دی که بر طول عمر می‏‌افزاید را “خوابیدن بر شانه چپ و خوردن سیب در سحرگاهان” ذکر فرموده‌اند”.?

  • raspotin

    عجب وضع شلم شوربایی ه.؟!! مطمئنا دوروزه دیگه یه نظریه جدیدی ارائه میشه درفوایدصب حانه..!!!

  • m0o0bin

    خیلی مشتاقم صبحانه بخورم. ولی چ کنیم ک خ واب نمیگزارد.

  • fllower2017

    حالا توش موندیم صبحانه بوخوریم یا نخوریم یکی میگه خوبه یکی میگه نه

  • hauking

    ما که نفهمیدیم چیکار کنیم!!!

  • mehrad

    این بابا هم میخواد اسم در کنه… حرفشو جدی نگیرین