کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۴۰۱۳۲
تاریخ خبر:

چرا نباید از خودتراش‌های یک‌بار مصرف و ارزان قیمت استفاده کرد؟

کارشناسان بهداشت اعلام کرده‌اند، ژیلت‌های یک‌بار مصرف ارزان‌قیمتی که در سطح شهر در حال فروش هستند، احتمال بیماری‌زایی داشته و مردم به هیچ وجه نباید از آنها استفاده کنند. لازم است بدانید اغلب ژیلت‌ها از چین وارد می‌شوند. محصولات تولیدی گروه A آن دارای استانداردهای کشورهای اروپایی و آمریکایی بوده که معمولا باکیفیت و گران‌قیمت هستند، اما ژیلت‌های ارزان قیمتی که در گروه D قرار دارند، بی‌کیفیت هستند و از ضایعات تهیه می‌شوند.

طبق آزمایش‌های انجام شده، در تولید دسته پلاستیکی این ژیلت‌ها به جای استفاده از پلاستیک‌های خوراکی از بی‌کیفیت‌ترین پلاستیک‌های ضایعاتی که می‌تواند حساسیت‌های پوستی، آلرژی و امثال آن را ایجاد کند، استفاده می‌شود. ضمن این‌که تیغه این ژیلت‌ها به جای فلز مرغوب استیل از فلزات نامرغوبی تهیه شده که در مجاورت با رطوبت حمام زنگ‌زده و میکروب‌ها را به خود جذب می‌کند. در نتیجه چون تیغه این ژیلت‌ها بعد از یک بار مصرف و در تماس با آب بسرعت زنگ‌زده و آلودگی‌های شیمیایی و میکروبی روی آن جمع می‌شود در صورت استفاده مجدد موجب ورود این آلودگی‌ها به بدن و ایجاد بیماری‌های پوستی می‌شود.

توصیه می‌شود که ژیلت‌های استاندارد و باکیفیت را از داروخانه‌های سطح شهر تهیه و از خرید این نوع محصولات از دستفروشان اجتناب کنید، زیرا هیچ نظارتی روی آنها وجود ندارد. بهتر است داروخانه‌ها هم طبق تعرفه و به قیمت واقعی این نوع محصولات را عرضه کنند.

کدخبر: ۱۴۰۱۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    نه که اینکه داروخونه چیا جنس آلمانی وآمر یکایی اصل میدن به مردم، جنس چینی نخرید

  • moualem

    باز هم چین متقلب؟

  • rezaashena

    همون داروخونه ها هم ازینا میفروشن