کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۱۲۷۲
تاریخ خبر:

چرا دلار دیروز گران شد و چطوری ناگهان کوتاه آمد؟

قیمت دلار روز گذشته یک بار دیگر به بالای ۱۳هزار تومان برگشت. در بازار سکه نیز قیمت در ابتدای روز در بالای سطح حمایتی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار گرفت، حال آنکه در ساعات انتهایی روز زیر سطح یاد شده معامله شد در ساعات ابتدایی روز سه شنبه قیمت سکه تا محدوده ۴ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان رشد کرد اما در نهایت روی چهار میلیون و ۴۷۰هزار تومان متوقف شد. برای این اتفاق دلایل مختلفی می‌توان در نظر گرفت

*** علت اول رشد قیمت‌ها ***
معامله‌گران خریدهای خود را بالا برده‌اند و همین عامل زمینه‌ساز رشد قیمت در بازار داخلی شده است. یکی از سیگنال‌های افزایش خرید معامله‌گران که به بازار داخلی نیز مخابره شده بود، رشد نرخ حواله درهم در ساعات ابتدایی بود.

*** علت دوم رشد قیمت‌ها ***
دیگر سیگنال، اظهار موقعیت خرید و فروش معامله‌گران در یک کانال اطلاع‌رسانی بود که حکایت از خریدار بودن ۶۰درصد معامله‌گران داشت. البته مسلما نمی‌توان اطمینان داشت که تمام افراد حاضر در آن نظرسنجی خریدار قطعی دلار بوده باشند.

*** علت سوم رشد قیمت‌ها ***
خود معامله‌گران اعتقاد دارند آنچه موجب شد مسیر قیمت دلار تغییر کند، افزایش میزان عرضه توسط بانک مرکزی است.

*** عامل اصلی توقف رشد قیمت ***
برخی معامله‌گران باور دارند گزارش روزنامه واشنگتن پست، در مورد امتیازهای آمریکا به ایران برای شروع مذاکره یکی از عواملی مهمی بود که در انتهای روز وضعیت بازار را تا حدی تاثیر قرار داد. خرید دوباره نفت ایران و آزاد کردن بخشی از پول‌های بلوکه شده در آمریکا از جمله امتیازهایی است که روزنامه آمریکایی به آنها اشاره کرده است.

کدخبر: ۲۶۱۲۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Amirkhan56

    دلار ملعبه کاستی های سو مدیریت شده. بالا و پایین رفتنش هم توسط رابطهای بازار انج ام میشود

  • parisa20

    مردم رو دارید میکُشید زندکی مردم جهنم شد ه به این قیمت ها خونه ماشین کرایه قیمت خ وراکی ها و…… باعث شدین دشمن شاد بشیم یه عده آدم فاسد بخوان تو کشور هنجارشکنی کنن هرچی به یه نحو یکی بی حجابی و‌بد حجابی بقیه هم هر شکلی