کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۹۵۸۶
تاریخ خبر:

چرا ایران شانس صعود از گروه جام جهانی را دارد؟

تاریخ فوتبال نشان می‌دهد که تیم ملی ایران می‌تواند از گروهش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کند.

به گزارش ایسنا، قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه جمعه عصر در کاخ کرملین برگزار شد. زمانی که کافو گوی تیم‌های حاضر در سید سه را برای گروه B بر می‌داشت همه ایرانی‌ها امیدوار بودند که مدافع پر افتخار برزیلی نام ایران را نخواند اما این اتفاق افتاد و تنها تیم آسیایی در سید سه در سخت‌ترین گروه قرار گرفت. تیم ملی باید در روسیه به ترتیب با مراکش، اسپانیا و پرتغال بازی کند. رویایی با قهرمان جهان و قهرمان اروپا بدترین قرعه ممکن برای ایران به حساب می آمد. شاید در نخستین لحظات پس از اعلام نام ایران توسط کافو تمام امیدهای ایرانی‌ها برای صعود از مرحله گروهی و تاریخ سازی از بین رفت اما اگر به تاریخ توجه شود، شانس حضور در مرحله یک هشتم نهایی وجود دارد.

در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به جز مراکش، سه تیم ایران، پرتغال و اسپانیا حضور داشتند اما هر سه در مرحله گروهی حذف شدند. اسپانیا مدافع عنوان قهرمانی در شروع، شکست تحقیرانه‌ای را برابر هلند تجربه کرد، ۵ بر یک شکست خورد و در نهایت نتوانست از گروهش صعود کند. از طرفی پرتغال با بدشانسی روبه‌رو شد و با چند بازیکن اخراجی و آسیب دیده از صعود به دور بعد باز ماند. دو تیم بزرگ جام جهانی خداحافظی زود و تلخی داشتند. ایران نیز مانند دوره‌های قبلی از صعود بازماند.

با توجه به چنین آماری امکان حذف دو تیم بزرگ گروه B وجود دارد. درست است که پرتغال در سال ۲۰۱۶ قهرمان اروپا شد اما این قهرمانی در شرایط خاص به دست آمد و فتح اروپا تضمینی برای با قدرت ظاهر شدن در جام جهانی نیست.

در جام جهانی گذشته تنها اسپانیا و پرتغال دو ناکام بزرگ نبودند. ایتالیا و انگلیس نیز در عین ناباوری در مرحله گروهی حذف شدند. کاستاریکا و اروگوئه، هم‌گروه‌های این دو تیم شگفتی‌ساز شدند و توانستند به ترتیب با هفت و شش امتیاز به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند.

مطمئنا پیش از شروع جام جهانی هرگز کسی برای کاستاریکا شانسی تصور نمی‌کرد و اگر قرار بود تیمی به جز انگلیس و یا ایتالیا صعود کند، اروگوئه بود اما کاستاریکا به عنوان تیم نخست به دور بعد رفت.

جام جهانی همیشه با شگفتی همراه بوده و ممکن است این بار این اتفاق در گروه مرگ رخ دهد.

علاوه بر این موضوع با توجه به قرعه ایران، هوداران و مردم از تیم ملی توقع صعود ندارند چون می‌دانند شکست دادن قهرمان جهان و اروپا و حتی تیم پرانگیزه مراکش کار سختی است. به همین خاطر بازیکنان تیم ملی با آرامش و برای ارائه بهترین نمایش خود به میدان می‌روند و می‌دانند حتی در صورت ناکامی در صعود و یا پیروزی سرزنش نخواهند شد.

یک موضوع نیز پس از هم‌گروهی ایران با اسپانیا در رسانه‌های این کشور قابل توجه بود. آنها به حذف ایران در مرحله گروهی در چهار دوره حضورش در جام جهانی اشاره کردند و تقریبا شانسی برای ایران نمی‌بینند اما لاروخا و پرتغال نباید فراموش کنند که شکست دادن ایران آسان نیست. موضوعی که کارلوس کی‌روش نیز پس از قرعه‌کشی به آن اشاره کرد.

کدخبر: ۱۸۹۵۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • map8992

    حتما صعود میکنیم.هیچ چیز غیر ممکن نیست ا گه حرف از غیرت ایرانی باشه

  • reza56mis

    جام قبلی هم وقتی قرعه‌کشی کردن همه گفتن از آرژانتین چندتا میخوریم و مسی و هیگوای ن و دی ماریا و بقیه رو چکار کنیم اما جلو آرژانتین اگه خوش شانس بودیم و پنالتی گر فته میشد و صربه سر دژآگه با فوق واکنش در وازه بان آرژانتین به کرنر نمیرفت میتونست یم شکست نخوریم و اون ضربه ثانیه های پایا نی مسی نبود تنوم اون پیش بینی ها نقش بر آب میشد ، الان هم همینه تیم خودمون رو دس ت کم نگیریم نصبت به قبل هم‌ که پشرفت خوب ی داشتیم

  • ali20h

    جام جهانی قبل اگر داور پنالتی می‌گرفت می توانستیم ارژانتین رو به چالش بکشیم دور ق بلش هم جلوی پرتغال بد بازی نکردیم پس اگر دیوار ذهنی نباشه میشه هر اتفاقی بی افته

  • hamid.b58

    خدا رو شکر یک مطلب مثبت راجع به قرعه ایر ان شنیدیم , دادن انرژی منفی اصلا خوب نیس ت , کاری که رسانه ها حتی شبکه های تلویزی ونی انجام دادن و حتی گزارش های مضحکی از شبکه سه پخش شد

  • rohullahfayzi

    ها والا…

  • hamedali

    البته خدا کنه صعود کنیم ولی همه این حرفه ا احتمالاته و برای روحیه دادن به تیم ملی خیلی خوبه !!!

  • ymb7

    الکی دلمون رو خوش نکنیم

  • mehdi.b

    ایشالا صعود میکنیم کار نشد نداره باید ام ید داشته باشیم با نا امیدی هیچی بدست نمی اریم

  • 15121

    همه چیز ممکنه…اتفاقا خیلی خوب شد..لااقل سه تا بازی باحال می بینیم…عشق است ایرااا ااان

  • soliman

    ما ایرانیم باغیرت از کسی نمی ترسیم .از چ یزی باکی نداریم .انشاله بچه ها قدرتمند د ر هر میدانی برای پیروزی میجنگند .

  • Pouriyanoori

    میتونیم از سنگال ۲۰۰۲، غنای ۲۰۰۶ و کاستا ریکای ۲۰۱۴ الگو بگیریم‌. حس الان ما حس ک استاریکای ۴سال پیشه که با ایتالیا، انگلی س و اروگوئه همگروه شد اما تا ۸تیم نهایی صعود کرد. ‌ الان ناراحتیم ولی روزهای جذا بی در راهه‌ … ✅✅✅

  • mnbvcz

    انشا الله برنده ایم به کوری چشم دشمنان