کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۳۳۸۲۳
تاریخ خبر:

پس از کش وقوس های فراوان /آذربایجان با ۳ ایرانی مقابل ایران!

با اینکه محمد پولادگر اعلام کرده است باقری معتمد نمی تواند برای آذربایجانی ها به روی شیاپ چانگ برود اما قوانین و استعلامات فدراسیون آن کشور موضوع دیگری را می گوید.

به گزارش "ورزش سه"، لیست تیم ملی تکواندو آذربایجان برای حضور در جام جهانی اعلام شد که ۳ تکواندوکار از ۵ نفر اصلی آن ایرانی هستند. سینا بهرامی و میلاد بیگی که از قبل در ترکیب تیم ملی این کشور به عنوان عضو رسمی و تبعه حضور داشتند و حالا محمد باقری معتمد، نایب قهرمان المپیک لندن هم به عنوان تکواندوکا کمکی به ترکیب آذربایجان اضافه شد تا با رضا مهماندوست، سرمربی ایرانی خود ترکیبی کاملا ایرانی را به جام جهانی اعزام کند.

جام جهانی تکواندو قانونی دارد که هر کشوری دو ورزشکار را به طور کمکی کی تواند در ترکیب خود اضافه کند به طوریکه هر کشور ۶ عضو خواهد داشت که ۵ نفر اصلی و یک ذخیزه دارد. ۲ تکواندوکا هم از سایر ملیت ها می توانند به صورت کمکی در ترکیب قرار بگیرند که تیم ملی آذربایجان از محمد باقری معتمد خواسته تا در این تیم حاضر شود.

با این حال محمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو در گفت و گو با سایت فدراسیون گفته است:« هر کشوری می‌تواند در جام جهانی از دو یار کمکی استفاده کند اما این بازیکن‌های کمکی باید از کشورهایی باشند که در جام جهانی حضور ندارند. با توجه به اینکه ما در رقابت‌های جام جهانی شرکت می‌کنیم، حضور محمد باقری معتمد به عنوان یار کمکی در تیم تکواندوی جمهوری آذربایجان منع قانونی دارد و ما پیگیر این موضوع هستیم.»

پس از این کش و قوس ها رضا مهماندوست سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندو آذربایجان با رد این صحبت می گوید:« فکر نمی‌کنم اینگونه باشد و چیزی در این باره نشنیده‌ایم. قانون این اجازه را به ما داده که در جام جهانی از ۲ بازیکن خارجی استفاده کنیم، البته ما تابع قانون هستیم ولی تا آنجایی که پرس و جو کردیم و اطلاع داریم می‌توانیم از ۲ بازیکن خارجی در جام جهانی استفاده کنیم. یکی از بازیکنان ما در اوپن کرواسی مصدوم شد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم از محمد باقری‌معتمد در وزن موردنظر در جام جهانی استفاده کنیم. او چند سال است که برای ایران مسابقه نمی‌دهد.»

آذربایجان تا هفته دیگر میزبان این رقابت ها خواهد بود و ۳ تکواندوکا و سرمربی ایرانی را در اختیار دارد به طوریکه تیم ایران ۳ تکواندوکا از ۴ عضو اعزامی به المپیک را ندارد.

کدخبر: ۱۳۳۸۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ebrahimi.ali68

    الان بنظرتون محمد باقری معتمد وطن فروشه؟ بنظر من که نیست،چون رفته جایی که ارزش‌سا لاری حاکم باشه.

  • ناشناس

    بازم سرپوش بذارید

  • hamed-zamani

    دمش گرم…عقلش کار کرد

  • Alireza.p

    چي شده همه تكواندو كارا فرار ميكنن از اي ران؟!

  • hossien

    اااای پولاگر خد خواه

  • vahidzz

    اینم پر ؟!؟؟

  • shahram111

    رئیس فدراسیون بی سوادتر بیخودتر خودرای ت ر از پولادگر نداشتیم.تکواندو رو داغون کر د