کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۲۲۵۳
تاریخ خبر:

پسران رتبه‌های تک‌رقمی کنکور ۹۶ را درو کردند

تهرانی‌ها بیش‌ترین سهم را در نفرات برتر دارند | یزدی‌ها پس از یک‌سال غیبت به جمع برترها آمدند

براساس نتایج اعلام شده از مجموع ۳۶ داوطلب برتر کنکور سال ۱۳۹۶ ۲۸ نفر پسر هستند و ۸ نفر دختر.
سازمان سنجش آموزش کشور صبح امروز ۳۶ داوطلب برتر کنکور سال ۱۳۹۶ را معرفی کرد. این ۳۶ نفر در گروه‌های ۵گانه حایز بالاترین رتبه‌ها شده‌اند و نتایج نشان می‌دهد پسران بار دیگر برتری سنتی خود را در نفرات نخست کنکور حفظ کرده‌اند.

اینطور که براساس نتایج اعلام شده از مجموع ۳۶ داوطلب برتر کنکور سال ۱۳۹۶ ۲۸ نفر پسر هستند و ۸ نفر دختر. در گروه علوم ریاضی و فنی تمامی ۱۰ داوطلب اول پسران هستند و نفر اول در این گروه صابر دین‌پژوه از استان تبریز است. در میان ۱۰ داوطلب برتر گروه تجربی تنها نام یک دختر به چشم می‌آید و باقی نفرات برتر را پسران تشکیل می‌دهند که نفر اول در گروه امیرحسین قاسمی نژاد از شهر سیرجان است. در گروه علوم انسانی تعداد دختران در نفرات اول تا دهم بیشتر است و شاهد حضور ۴ دختر و ۶ پسر هستیم. نفر اول در گروه علوم انسانی عرفان میران زاده از تهران است.

در گروه زبان‌های خارجی یکی از شگفتی‌های کنکور رخ داده که براساس آن امیرحسین قویدل از شهر تبریز و نفر دوم در گروه علوم تجربی، حایز رتبه سوم در گروه‌زبان‌های خارجی شده است که می توان او را پدیده کنکور امسال دانست.

در گروه آزمایشی هنر هر سه نفر برگزیده را دختران تشکیل می‌دهند، که در این گروه سما معیری از تهران نفر نخست است. 
درباره با پراکندگی جغرافیایی نفرات برتر نیز از میان ۳۶ داوطلب برتر ۱۷ نفر از تهران هستند، ۴ نفر از تبریز و ۴ نفر از یزد هستند. 
این اتفاق در شرایطی است که در کنکور سراسری سال گذشته از مجموع ۳۶ داوطلب برگزیده، ۲۱ نفر تهران بودند و یزدی‌ها سهمی در نفرات نخست نداشتند و حالا در کنکور ۹۶ با ۴ داوطلب سهم خود را پس گرفتند. 
همچنین در کنکور امسال ۲۸ نفر از نفرات برگزیده پسران هستند که این رقم در سال گذشته ۲۶ نفر بود که نشان می‌دهد پسران بازهم رتبه‌های نخست در کنکور را درو کردند.

کدخبر: ۱۷۲۲۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mamadariay

    چیز تازه ای نیست پسرا باهوش تر از دختران اینو همه میدونن

  • ناشناس

    حالا یک بار هم پسرا

  • ناشناس

    البته دخترا قبول ندارن?? ولی مهم نیست1?? ?