کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۶۵۴۵۰
تاریخ خبر:

پرونده پسری با عکس‌های جنجالی می تواند حکم مفسد فی‌الارض داشته باشد

سخنگوی دستگاه قضایی گفت:‌ سیستم اطلاعاتی و امنیتی کشورمان بسیار هوشیار است و کشور ما از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش ایسنا، در ادامه نشست خبری خبرنگاری با اشاره به تحولات اخیر منطقه‌ای در چند ماه اخیر و موضوع افزایش تهدیدها از سخنگوی دستگاه قضایی پرسید که این موضوعات باعث نگرانی افکار عمومی شده است. همچنین دستگیری های اخیر چند گروه تروریستی نشان از این است که این نگرانی‌ها بی مورد نیست. ارزیابی قوه قضاییه از وضعیت امنیت در حوزه مسئولیت خودش چیست؟

محسنی‌اژه‌ای گفت:‌ ارزیابی ما از امنیت کشور خیلی خوب است، اما این به این معنا نیست که مراقب نباشیم. سیستم اطلاعاتی و امنیتی ما بسیار هوشیار هستند. همچنین مرزبانان ما مراقب و هوشیار هستند و از امنیت بسیار بالایی برخورداریم، اما این طبیعی است که نباید دشمن را کوچک بدانیم.

وی اضافه کرد: وزارت اطلاعات اعلام کرد که در ارومیه تیمی را دستگیر کرده اند، البته این‌ها از یک گروه نیستند و عضو شاخه های گروه‌های تکفیری هستند که از بیرون از سوی آمریکا مورد حمایت قرار می گیرند. همچنین دو تیمی که اخیرا دستگیر شده اند در ابتدای تحقیقات اولیه‌شان قرار دارند.

خبرنگاری سئوال خود را اینگونه پرسید که با توجه به فضای انتخاباتی کشور افرادی که در فتنه ۸۸ موثر بودند جلساتی را برگزار کردند و از عملکرد فتنه‌گران دفاع می‌کنند آیا قوه قضاییه نسبت به این موضوع ورود پیدا کرده است یا خیر؟ که سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد: همانطور که پیش تر گفتم همه باید در جهت آرامش کشور تلاش کنیم زیرا این موضوع به نفع همه ماست.

وی ادامه داد: اگر کسی اهل فتنه بوده و الان نیز در حال فتنه گری است نباید به او اجازه چنین کاری را دهیم. قوه قضاییه به عنوان پیشگیری از وقوع جرم موضوع را دنبال می‌کند و اگر جایی لازم باشد نیز تذکر خواهد داد.

محسنی اژه ای در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه عده ای گفته اند بعد از برجام ما نباید هر حرفی را زده و هر کاری را انجام دهیم زیرا ممکن است غربی ها تحریک شوند، گفت:‌ من نشنیده ام که کسی چنین حرفی را بیان کند اما اگر فردی این صحبت را انجام دهد صحیح نیست. دشمنی که ما در طی ۳۶ سال گذشته شناخته‌ایم نشان از این دارد که هر کاری که بخواهد انجام می‌دهد و ما نباید ملاحظه آن‌ها را داشته باشیم.

محسنی اژه ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در دولت قبل ۵۰۰ هزار استخدام غیرقانونی صورت گرفته و از سوی دیگر معاون میراث فرهنگی اعلام کرده ۴۸ هزار سند تاریخی در دولت قبل گم شده، آیا قوه قضاییه در این زمینه ورود پیدا کرده است؟ که سخنگوی قوه قضاییه گفت: موضوع اول به من ربطی ندارد و اگر کار خلاف قانونی صورت گرفته در دیوان عدالت اداری امکان بررسی وجود دارد. در مورد دوم اگر چنین چیزی است باید حتماً به قوه قضاییه گزارش کنند تا دستگاه قضایی به عنوان مدعی‌العموم وارد شود. اگر تاکنون گزارش نداده‌اند خود این گزارش ندادن هم یک تخلف است.

یکی از خبرنگاران در خصوص پرونده پسری با عکس‌های جنجالی سئوال کرد که اژه‌ای گفت: متاسفانه هرکسی که موبایل بدست دارد بسیاری از عکس‌ها را برای گروه و افراد دیگر ارسال می‌کند که این خود می‌تواند موجب فساد دیگری شود. این کار اقدام بسیار قبیح و زشتی بوده و در مواردی قانونگذار حکم مفسد‌فی‌الارض را برای آن داده است.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آخرین وضعیت سردفتر متخلفی که از بابک زنجانی ۸ میلیارد حق‌الثبت دریافت کرده بود به کجا رسید، گفت: اگر اشتباه نکنم این موضوع به ملک ایران‌زمین مربوط می شود. این زمین را ابتدا بیش از ۷۰۰ میلیارد کارشناسی کرده بودند که با اعتراض متهم یا وکیل وی روبرو شد به همین جهت به هیأت ۳ نفره ارجاع شد و آنجا ۱۷۰۰ میلیارد کارشناسی شد.

وی افزود: تخلفی که صورت گرفته این بود که آنها ۸ هزار میلیارد سند صوری نوشته بودند و زمین را قیمت گذاری کرده بودند و آن سردفتر هم بیش از ۱٫۵ میلیارد در این رابطه دریافت کرده بود که بلافاصله بازداشت شد.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: از آنجایی که این سردفتر مبلغ مذکور را به عنوان رشوه دریافت کرده بود مجازات سنگینی دارد اما اینکه الان این فرد حکم گرفته و حکمش اجرا شده یا نه، اطلاعی ندارم.

کدخبر: ۶۵۴۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • persiangolf

    واقعا اشد مجازات براش لازمه .

  • farhad774

    بله باید اعدام کرد این افراد بی ناموس حر امزاده که با ابروی ملت بازی میکنن .

  • sakhdari

    کلاً یک خط خبر مربوط به این هوسباز بود. تیترهاتون گمراه کننده است