کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۸۳۶۹
تاریخ خبر:

پرواز خروس‌ها به فینال

در نخستین دیدار از مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ فرانسه، سه‌شنبه شب از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه سن‌پترزبورگ تیم‌های ملی فرانسه و بلژیک با قضاوت کنیا آندرس به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی یک بر صفر فرانسه به پایان رسید.

به گزارش تسنیم، تنها گل این بازی را ساموئل اومتیتی در دقیقه ۵۱ به ثمر رساند تا خروس‌ها را بعد از ۱۲ سال دوباره به فینال برساند و آنها را در یکقدمی دومین قهرمانی‌شان در جام جهانی برساند.

بازی با حملات پراکنده ۲ تیم آغاز شد و در یک صحنه یوریس، سنگربان فرانسه و در صحنه‌ای دیگر کورتوا، دروازه‌بان بلژیک مانع گلزنی شدند.بلژیک در ۱۵ دقیقه پایانی بهتر بازی کرد اما فرانسه هم از طریق ضربات شروع مجدد و ضدحملات خطرساز می‌شد. در نهایت نیمه اول گلی در پی نداشت تا برای نهمین بار در ۱۲ بازی اخیر، نیمه اول نیمه‌نهایی جام‌جهانی گلی در پی نداشته باشد.

در نیمه دوم با وجود آنکه به نظر می‌رسد بلژیک سلطه بیشتری بر توپ میدان دارد، اولین موقعیت خطرناک نصیب فرانسوی‌ها شد و آنها در دقیقه ۵۱ به گل رسیدند. این گل را ساموئل اومتیتی، مدافع پیش تاخته خروس‌ها در زمانی که مروان فلینی از کنترل او غافل شده بود با ضربه سر از کرنری که آنتوان گریزمان ارسال کرده بود، به ثمر رساند تا سی‌و‌دومین گل زده شده در این جام با ضربه سر را به نام خودش ثبت کند. اومتیتی با این گل آمار جالبی هم بر جای گذاشت. حالا چهار تا از ۶ گل اخیر فرانسه در مراحل نیمه نهایی جام جهانی توسط مدافعان این تیم به ثمر رسیده است.

در ادامه با وجود فشار شدید حملات بلژیک و یکی دو موقعیت جدی که این تیم برای گلزنی داشت، فرانسه دروازه‌اش را بسته نگه داشت و به همسایه خود اجازه نداد به اولین تیم از جام جهانی ۱۹۹۸ تبدیل شود که در مرحله نیمه نهایی بازی باخته را می‌برد و صعود می‌کند. آخرین باری که یک تیم چنین کاری را انجام داد خود فرانسوی‌ها بودند که در جام جهانی ۱۹۹۸ کرواسی را شکست دادند.

به این ترتیب چهره اولین تیم صعود کننده به فینال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مشخص شد و این تیم باید منتظره برنده جدال امشب تیم‌های ملی انگلیس و کراوسی در بازی دوم مرحله نیمه نهایی باشد.

در این دیدار آلدرویرلد، ادن ازار و فرتونگن از بلژیک و انگولو کانته و امباپه بازیکنانی بودند که از داور کارت زرد گرفتند.

کدخبر: ۲۱۸۳۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    لنینگراد لعنتی!