کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۸۷۸۰
تاریخ خبر:

پرنسس دایانای شرق یا سنگ صبور بشار اسد

اسما اسد (متولد: ۱۱ اوت ۱۹۷۵) بانوی اول سوریه و همسر بشار اسد رئیس جمهور کنونی سوریه‌ است. وی همچنین فارغ التحصیل رشته علوم کامپیوتر از دانشگاه کینگز لندن است.
اسما و بشار اسد در زمان تحصیل بشار در لندن با یکدیگر آشنا شدند و در سال ۲۰۰۰ با خواندن صیغه عقد توسط حافظ اسد به عقد یکدیگر در آمدند.
اسما در خانواده ای سنی مذهب اهل حمص در لندن بدنیا آمد.پدرش دکتر الاخرس پزشک متخصص قلب و مادرش از کارمندان عالی رتبه سفارت سوریه در لندن بود.
او که در خانواده ای مرفه بزرگ شد و در بهترین دانشگاههای لندن تحصیل کرد در دانشگاه کینگز کالج در رشته کامپیوتر و نیز سرمایه گذاری بانکی با تخصص سرمایه گذاری در دارو بیوتکنولژیک و بانکداری بین المللی تحصیل کرد و به عنوان نماینده دویچه بانک در لندن و سپس در کمپانی جی‌پی مورگان چیس مشغول به کار شد.
در سال ۱۹۹۶ آشنایی اسما و بشار جدی تر شد و اسما مرتب از محل کارش غیبت می کرد و در نهایت استعفا داد و در ۱۷ ژوئیه ۲۰۰۰ به حافظ اسد معرفی شد و در همان سال ازدواج کردند ولی اعلام رسمی این ازدواج در ژانویه ۲۰۰۱ صورت گرفت و هیچ عکسی از مراسم ازدواج در روزنامه ها به چاپ نرسید. این زوج صاحب سه فرزند هستند حافظ (۲۰۰۱)، زین (۲۰۰۳) و کریم (۲۰۰۴).وی دارای تابعیت انگلیسی نیز هست، همین موضوع توجه بسیاری را درغرب به خود جلب کرد تا شاید به واسطه وی بر روی بشار الاسد تاثیر بگذارند.اما این تلاش ها فایده نداشت و وی بشار الاسد را نه تنها گذاشت بلکه از وی کاملا حمایت کرد….از وی مدتها به عنوان پرنسس دایانا شرق نام برده می شد.

توضیحات

*

توضیحات

توضیحات

توضیحات

کدخبر: ۵۸۷۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • nirvana

    حجاب اجباری نداره..

  • mohamadsadeq

    حجاب نداره این پرنس خاندان سلطنتی اسد(حا فظ و بعد بشار اسد)

  • amirkhan

    مردم سوریه اگر ذره ای شعور داشتند، رییس جمهورشون ک فرار نکرد توی همچی شرایطی و د ور تا دور دشمنانش حضور داشتند، رها نمیکر دند!! …. آنقدر مغزمون تکیده شده از این خبر قفل کردیم رو حجاب!!! واقعا آدم میم ونه چی بگه…

  • roozbeh.013

    از کی حمایت میکنیم حح

  • arashdani

    مردم سوریه مگر خودشون احمق هستند و نادان که ما واسشون تصمیم میگیریم؟کشورشون تا ق بل از جنگ خیلی از ما جلوتر بود بجای خرده گیری بر اونا خودمون درست کنیم

  • lidoma

    برید بزنید تو سرش گشت ارشاد ببرید سوریه بگید باید حجاب داشته باشید ملت البته لاز م نیست داعش داره این کارو میکنه …

  • haftesobhi

    کاش به فکر آبادانی و پیشرفت مملکت خودمون بودیم…

  • vahidd241

    تو کشور خودمون تو بعضی عروسی ها دیدم که عروس کلا حجاب نداره و داماد هم که بدتر از عروس؟فک وفاميل هاشونم که دیگه افتضاح تراند. تو خیابانها که میریم کلا باید سر پایین باشه تا چشم هامون به گناه نیافته