کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۳۰۲۵
تاریخ خبر:

پربازده ترین ساعات روز را بشناسید

بن انجل (Ben Angel)، نویسنده و کارآفرین موفق می‌گوید: «نتیجه‌ی یک تحقیق نشان داده است که مردم در ۲ ساعت اول بعد از بیدار شدن از خواب بیشترین بازدهی را دارند.» این ساعات معمولا بین ۹ تا ۱۱ صبح هستند.

شبکه‌ی کارآفرینان (Entrepreneur Network)، شبکه‌ای است که محتوای ویدئویی جالب، آموزشی و الهام‌بخش تولید می‌کند. در این ویدئوها از کارآفرینان موفق درخواست می‌شود که تجربیات و اصول رهبری را با دیگران به اشتراک بگذارند. بن انجل در یکی از ویدئوهای این شبکه در مورد بهترین و پربازده‌ترین ساعات روز صحبت کرده است. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت علت این موضوع و راه‌های استفاده‌ی مفید از آن را بررسی کرده‌ایم.

پربازده‌ترین ساعات روز کدام‌اند؟

نتیجه‌ی یکی از تحقیقات دانشگاه میشیگان نشان داده است که ساعات اولیه‌ی صبح تا حدود ساعت ۱۱ بهترین زمان برای انجام دادن کارهای مهم هستند. زیرا در این ساعات میزان هورمون کورتیزول (هورمون استرس) در بالاترین سطح خود قرار دارد. افزایش این هورمون تأثیر مثبتی روی بدن انسان می‌گذارد. کورتیزول، مغز انسان را هوشیار نگه می‌دارد و باعث می‌شود که دقیق و منظم کار کند. بنابراین بدن انسان در این ساعات بیشترین میزان بهره‌وری را دارد. اما چگونه می‌توان بیشترین استفاده را از این زمان برد؟

بن انجل معتقد است که کارهای غیرضروری مانند چک کردن و خواندن ایمیل‌های غیر مهم در این ساعات باید کنار گذاشته شوند. همه‌ی ما از پر بودن صندوق ایمیل‌هایمان خوشحال می‌شویم و دوست داریم که بلافاصله آن‌ها را چک کنیم. حتی گاهی اوقات این کار را چندین بار انجام می‌دهیم. این موضوع در مورد شبکه‌های اجتماعی نیز صدق می‌کنند. اکثر ما اولین کاری که در روز انجام می‌دهیم این است که اخبار شبکه‌های اجتماعی را مرور می‌کنیم. اما باید بدانید که این اخبار روی رفتار شما تأثیر منفی می‌گذارند. درواقع زمانی که شما هر چند دقیقه یک بار ایمیل‌ها یا شبکه‌های اجتماعی خود را چک می‌کنید به مغرتان اجازه نمی‌دهید که بتواند روی کارهای مهم‌تر تمرکز کند.
راه حل چیست؟

ایمیل‌ها را نادیده بگیرید و شبکه‌های اجتماعی را با استفاده از اپلیکیشن‌های مخصوص ببندید. خواندن و چک کردن آن‌ها را به زمان نهار یا هر زمان دیگری موکول کنید. در عوض سعی کنید ساعات اولیه‌ی روز که بدن و ذهن در بهترین وضعیت قرار دارند را به انجام مهم‌ترین پروژه‌ها اختصاص دهید. انجام چنین کاری در ابتدا ممکن است سخت باشد، اما بعد از گذشت مدتی به آن عادت خواهید کرد. البته ناگفته نماند که ساختار بدن هر شخص منحصربه‌فرد بوده و متمایز از دیگران است. اکثر افراد بین ساعت ۹ تا ۱۱ صبح بهره‌وری بالایی دارند اما اگر این ساعات برای شما متفاوت بود اصلا جای نگرانی نیست. مهم این است که بدن خود را بشناسید و ببینید که در چه ساعاتی بالاترین بهره‌وری را دارد. سپس با یک برنامه‌ریزی دقیق کارهای مهم خود را به آن زمان موکول کنید.

منبع: زومیت

کدخبر: ۱۷۳۰۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر