کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۳۵۸
تاریخ خبر:

ویدئو / گالکسی اس ۶ در چالش خم شدن

شرکت سامسونگ پرچمدار نسل فعلی خود یعنی گلکسی اس ۶ را در چالش خم شدن قرار داد و با پخش یک ویدیونشان داد که این محصول به مشکل آیفون ۶ دچار نیست.
شاید بتوان یکی از بزرگ‌ترین رسوایی‌های طراحی در تاریخ محصولات اپل را ماجرای خم شدن آیفون ۶ دانست، این ماجرا به حدی در رسانه‌ها بازتاب گسترده‌ای پیدا کرده بود که بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز با استرس وقوع پدیده‌ای مشابه، برای تلفن‌های همراه هوشمند تولید شده روبرو می‌شدند. در این میان به تدریج آزمایش خم شدن دستگاه‌های همراه نیز به یک آزمایش استاندارد تبدیل شد.
با توجه به رقابت بالا بین محصولات دو شرکت سامسونگ و اپل، طبیعی به‌نظر می‌رسید که شایعاتی درباره خم شدن پرچمدار شرکت سامسونگ به گوش برسد و به همین دلیل نیز دو محصول گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج در معرض شایعات مبنی بر خم شدن قرار گرفتند ولی سامسونگ با اقدامی هوشمندانه و پیش از اینکه شایعات بتوانند بیش از حد قدرت بگیرند با ارائه یک ویدیو از آزمایش عملی فشار بر روی این دو مدل، موفق شد تا مقاومت آن‌ها را اثبات کند.
در این آزمایش که شامل فشار از سه نقطه بود، دو نقطه به عنوان تکیه‌گاه در دو سمت دستگاه بوده و نیرو را از پایین اعمال می‌کردند و یک محور عمودی نیز از مرکز دستگاه، فشار را از بالا به وسط دستگاه وارد می‌ساخت. در این میان هر دو مدل گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج در این آزمایش به دو وضعیت قرارگیری با صفحه نمایش رو به بالا و صفحه نمایش رو به پایین، به بوته آزمون نهاده شدند.
در نهایت مشخص شد که این دو مدل زیر فشاری ۵۰ کیلوگرمی نیز دوام خواهد آورد و جالب اینجاست که در تصاویر، هر دو دستگاه به وضوح خم می‌شدند ولی پس از برداشته شدن فشار، با انعطاف‌پذیری خاصی به حالت اولیه و معمولی باز می‌گشتند. شایان ذکر است که چنین فشاری در آیفون ۶ به خرد شدن برد و نمایشگر به صورت یکجا منتهی خواهد شد.

کدخبر: ۲۴۳۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر