کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۸۳۱۹
تاریخ خبر:

وضعیت پرونده بقایی، وحید مرادی و مرتضوی

ایسنا: مدیرکل زندان‌های استان تهران آخرین وضعیت پرونده‌هایی همچون پرونده حمیدرضا بقایی، سعید مرتضوی، مهدی هاشمی، وحید مرادی، نسرین ستوده، هنگامه شهیدی و… را تشریح کرد.

اهم سخنان مصطفی محبی به شرح زیر است:

* در پاسخ به (خرید و فروش جای خواب در زندان‌ها صحت دارد؟): خیر. شاید فردی روی زمین بخوابد یا کسی که روی تخت خوابیده بخواهد جایش را با دیگری جابه جا کند که این موضوع طبیعی است و اصلا این طور نیست که کسی جای خواب را بخرد یا جایش را واگذار کند.

* خودکشی زندانیان به دلیل رفتار زندانبان یا کمبود زندان نیست بلکه خودکشی آنها به دلیل مشکلات روحی و شخصی شان است. آقای سید امامی هم در سرویس بهداشتی خودکشی کرده بود.

* وضعیت حمید صفت با نظریه پزشکی از قرار بازداشت موقت به قرار وثیقه تغییر کرد و در نهایت با وثیقه آزاد شد. هیچ امتیاز خاصی برای او در نظر گرفته نشد.

* آقای وحید مرادی در سوابقش حدود ۲۰ تیر خورده است و ۱۳ مورد سابقه ضرب و جرح دارد. طبیعتا این شخص زمانی که وارد زندان می شود، می خواهد رفتارهای قانون گریزش را در زندان عملی کند. ماجرا از این قرار بود که وحید مرادی در سلولش با بقیه زندانیان درگیر می شود و بقیه را مجروح می کند و آنها هم از طریق تیزی به قلبش، او را به قتل می‌رسانند.

* زمانی که درگیری بین وحید مرادی و دیگر زندانیان شروع می‌شود تا لحظه فوتش و نیز ورود نیروهای ما، هفت دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. به این صورت که در حیاط درگیر می‌شوند، از حیاط وارد سالن و در سالن زندان درگیری شدید می‌شود و اتفاق رخ می‌دهد، البته دو سه نفر زخمی شده‌اند و دو سه نفر هم حسب دستور قضایی بازداشت شدند و در اختیار آگاهی هستند.

* نسرین ستوده و هنگامه شهیدی در حال حاضر در بازداشت هستند.

* همه زندانیان برای ما یکسانند. مهدی هاشمی در بند عمومی است ولی بابک زنجانی به لحاظ مراوات و رفت و آمد زیاد قضایی و به جهت تحقیقات در زندان در جای خاصی نگهداری می‌شود.

* آقای بقایی در شرایط مناسب و کاملا انسانی در بازداشتگاه اوین نگهداری می‌شود.

* در مورد آقای مرتضوی نیز باید بگویم به دلیل اینکه نمی‌توان وی را در کنار دیگر زندانیان نگه داشت، در بند ۲۴۱ اوین در حال گذراندن حبس است. باز هم می‌گویم که این طور نیست امتیاز خاصی به این زندانیان داده شود.

* محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم هم زندان بود البته به دلیل بیماری‌هایی که داشت، نسبت به بقیه زندانیان بیشتر مرخصی می‌آمد. تعداد زیادی از متهمان حتی محکومان سیاسی برای پزشکان خصوصی شان باید مدام اعزام شوند، در این موارد قوه قضاییه بسیار مظلوم است. کسانی که علیه جمهوری اسلامی مدام حرف می زنند و بوق و کرنا راه می اندازند کسانی هستند که با همه امکانات مدام اعزام می‌شوند. افراد خاص تا می‌گویند دل درد دارند برای اینکه اتفاقی برای آنها نیفتد سریع اعزامشان به بیمارستان انجام می شود.

* در پاسخ به (محکومیت ۵ نفر از زنان دراویش به حبس طولانی مدت صحت دارد؟): از این موضوع بی اطلاعم. پروسه کاری اعلام محکومیت این است که دادگاه حکم را صادر می‌کند و به زندان اعلام می‌نماید و زندان هم آن را به متهم ابلاغ می کند و در سیستم رایانه‌ای ثبت می‌شود تا متهم اگر اعتراضی دارد آن را انجام دهد و پرونده اش به دادگاه تجدیدنظر ارسال شود. ما در این پروسه فقط مجری ابلاغ اوراق قضایی هستیم و موضوع را رصد نمی کنیم که احکام چیست.

کدخبر: ۲۱۸۳۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mosi62

    چرا دروغ میگید، به شرافتم قسم خودم با چش مام دیدم که زندانی ها خرید و فروش جا می‌ کنند ، خواهرزاده‌ام تو سازمان زندانها هس ت و از تمام کار هاتون خبر دارم

  • maghsoudlou

    زنجانى هم كه خوب مونده و تغييرى نكرده ال حمدلله…

  • behzaad

    سعید مرتضوی چرا نباید پیش بقیه باشه

  • jm.1987

    دلیل موجهی در مورد مرتضوی ندارید. پس چرا تو بند عمومی نیست؟ممنون از عدالتی که تو زندان موج میزنه.