کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۸۰۶۳
تاریخ خبر:

وزیر نیرو: شایعات صادرات آب و برق واقعی نیست

تکذیب مجدد شایعه صادرات آب و برق. وزیر نیرو درباره این موضوع گفته:" امکان تبادل برق ایران با کشورهای دیگر وجود دارد چراکه ما قصد داریم به عنوان هاب انرژی منطقه مطرح شویم اما باید گفت در شرایط پیک به هیچ عنوان صادراتی از سوی ایران به کشورهای دیگر صورت نمی‌گیرد.به طور کلی ظرفیت صادرات ۱۳۰۰ مگاوات برق از ایران وجود دارد که در زمان غیرپیک به کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان صادر می‌شود و در حال حاضر نیز از کشور ترکمنستان، آذربایجان و افغانستان حدود ۷۰۰ مگاوات برق دریافت می‌کنیم.
به گزارش ایسنا، وزیر نیرو درخصوص جزئیات انتقال آب به کویت اظهار کرد: ۱۵ سال پیش یعنی در سال ۱۳۸۲ که بنده معاون آب وزارت نیرو بودم پیشنهادی درخصوص انتقال آب ایران به کویت مطرح شد و این کشور نیز تمایل زیادی به واردات آب از ایران داشت لذا تفاهمنامه‌ای در این راستا منعقد شد که برخی از افراد نیز در آن زمان موافق و برخی افراد نیز مخالف بودند اما به طور کلی به دلیل بحث‌های تغییر اقلیم و احتمالاتی که داده می‌شد در آینده کشور با شرایط خشکسالی مواجه باشد و نتوان به یک تعهد بلندمدت پایبند بود، هیچ‌گاه این تفاهم‌نامه به قرارداد منجر نشد.

کدخبر: ۲۱۸۰۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • masoudronin

    الکی میگی

  • ha.ah.1354

    تواین کشور هیچ چیز جز فقر مردم و جولان ژ نهای خوب غرق در خوشی واقعی نیست

  • hamedali

    یعنی از ۱۵ سال پیش می دونستند خطر خشکسال ی داریم و هیچ اقدام اساسی انجام ندادند ک ه حالا آبادان و خرمشهر به این وضعیت دوچا ر شدند ما ایرانیان همیشه در دقیقه ۹۰ بفک ر جبران می افتیم !!!

  • javadfayaz

    تا نباشد چیزکی مردم نگوین چیزها