کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۷۵۸۸۲
تاریخ خبر:

وحشت از ویروس جنجالی در برزیل با نزدیک شدن به المپیک

مقامات المپیک و گردشگری برزیل در واکنش به گسترش وحشت از ویروس زیکا و هشدار وزارت بهداشت برزیل به زنان باردار برای مشورت با پزشکان پیش از سفر به این کشور، در تلاش هستند خطرات این ویروس را کم‌اهمیت جلوه دهند.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این هشدار درباره ویروس زیکا است که علت افزایش شمار موارد نقایص هنگام تولد در نوزادان مادرانی است که به این ویروس آلوده شده‌اند، دو هفته پیش از جشن‌های کارناوال ملی این کشور که یکی از زمان‌های شاخص در تقویم گردشگری برزیل است.

این در حالی است که ۲۰۰ روز بیشتر به مراسم افتتاح المپیک ۲۰۱۶،‌ نخستین المپیک در آمریکای جنوبی، که شهر ریودوژانیرو در برزیل میزبان است، باقی نمانده است.
پس از هشدار هفته پیش مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (سی‌دی‌سی) به زنان باردار درباره سفر نکردن به ۱۴ کشور و قلمرو در منطقه کارائیب و آمریکای لاتین که ویروس زیکا در آن شیوع دارد، وزارت بهداشت برزیل نیز به زنان باردار توصیه کرد پیش از بازدید از این کشور با دکترشان مشورت کنند.مقامات بهداشتی در سائوپائولو، بزرگ‌ترین شهر برزیل، گفتند مواد لازم برای آزمایش‌های سریع‌تر را توزیع کرده‌اند تا به بیمارستان‌های عمومی کمک کنند که بیماران آلوده به دنگی، یک ویروس دیگر منتقل‌شونده به‌وسیله پشه که در سال‌های اخیر شیوع آن تشدید شده است، را شناسایی کنند.
مقامات محلی علیرغم این هشدارهای فزاینده در آستانه المپیک و کارناوال می‌گویند اقدامات فعلی برای پیشگیری از ویروس زیکا و سایر ویروس‌های منتقل‌شونده به‌وسیله پشه برای به حداقل رساندن احتمال سرایت عفونت به گردشگران و اهالی محلی کافی هستند.

مسئولان شهری در سراسر برزیل در تلاش هستند تا به ساکنان درباره خطرات ناشی از آب‌های راکد حوضچه‌ها که پشه‌ها در آن تکثیر می‌کنند آموزش دهند و در برخی موارد محل‌های تکثیر پشه‌ها را سم‌پاشی کرده‌اند. این تلاش‌ها به‌خصوص در شمال شرق برزیل شدت داشته‌ که بیشترین عفونت‌ها و نقایص هنگام تولد مربوط به ویروس زیکا در آن متمرکز بوده است.

مقامات المپیک و گردشگری در شهر ریودوژانیرو در فاصله بیش از ۱۶۰۰ کیلومتری جنوب مناطق با بیشترین شیوع ویروس، می‌گویند آنان به هشدارهای دولت توجه دارند، اما هیچ نشانه‌ای از لغو سفر گردشگران یا اختلال در آمادگی برای بازی‌های المپیک را که در ۵ اوت شروع می‌شود، نمی‌بینند.

کدخبر: ۷۵۸۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر