کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۳۹۲۲۲
تاریخ خبر:

واکنش گمرک به شایعه صدور مجوز واردات خودروهای خاص

گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص شایعاتی در مورد "صدور مجوز ورود بی سروصدا خودروهای خاص" توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرآنلاین، در توضیحات گمرک آمده است: با عنایت به آیین نامه ضوابط فنی و واردات خودرو، واردات انواع خودروهای سورای منوط به اخذ گواهی سه گانه از سازمان ملی استاندارد، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت و همچنین اخذ مجوز ثبت سفارش از سازمان توسعه تجارت می باشد.

بر اساس این گزارش، نظر به اینکه ورود و ترخیص خودروهای بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی به موجب مصوبه هیات وزیران ممنوع اعلام شده است لذا هیچگونه خودرویی بالاتر از حجم موتور یاد شده باستثناء خودروهای وارد شده توسط کنسولگری خارجی موضوع ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی از گمرک ترخیص نشده است.

همچنین ثبت ارزش های خودرو بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی در سامانه امور گمرکی به منظور محاسبه ارزش خودروهای ثبت شده، بعضا متروکه و تعیین بهای قاچاق خودروهایی که به ظن قاچاق در کشور توقیف می شوند و یا خودروهایی که توسط سرکنسولگری خارجی وارد می گردد می باشد.

کدخبر: ۱۳۹۲۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • hossein_30

    الان پس اینهمه بنز و بی ام و و پورشه و… با حجم موتور بالای 2500 قاچاقه؟؟؟! مرسدس کلاس اس 8 سیلندر و بعضا 12 سیلندر مثل پ شگل ریخته! اینارو همشو کنسولگری ها وارد کردن!؟ با دسته کورها که حرف نمیزنین

  • aminkh

    دروغه …هیچ چیزی باور نکنید دروغه

  • goltapeh

    نیست خیلی تولیدات داخل برچسب انرژی +++A دارن به خاطر همین هم وارداتی ها باید همه مجوز سه گانه از سازمانهای مربوطه را برا ی واردات بگیرن وگر نه…. چی میشه!!!