کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۰۹۰۸
تاریخ خبر:

واکنش فوتبالی ها و دیگران به جنجالی ترین نود تاریخ

مناظره تاریخی علی کریمی و محمدرضا ساکت واکنش های مختلفی را در اقشار مختلف مردم به دنبال داشت.
به گزارش "ورزش سه"، مدتهاست علی کریمی از تریبون های مختلف انتقاد از فدراسیون فوتبال و ارکان آن را آغاز کرده و رئیس فدراسیون و مدیران اطرافش را هدف قرار داده است. کریمی از همان روزهای اول گفته بود که حاضر است با این افراد در رسانه ملی مناظره کند تا مردم درباره صحبت های آنها به قضاوت بنشینند.
پس از گذشت ماه ها از این صحبت کریمی، شب گذشته در برنامه نود یک مناظره بین او و محمدرضا ساکت، دبیرکل فدراسیون فوتبال برگزار شد. در این برنامه علی کریمی سوالات متعددی را در زمینه های مختلف پرسید و بنا بر این بود که ساکت هم به عنوان پاسخگو از طرف فدراسیون حاضر شده بود.
مطابق انتظار، جنجالی ترین مناظره فوتبالی تاریخ ایران در برنامه نود، واکنش های مختلفی را در پی داشت که به مرور برخی از آنها می پردازیم.

- اهالی رسانه:

علی عالی روزنامه نگار (اعتماد):
- تناقض در فدراسیون فوتبال ایران وجود دارد. آقای ساکت گفتند فدراسیون دولتی نیست اما چطور طبق قانون دولت بازنشستگان از فدراسیون برکنار شدند.
- اساسنامه فدراسیون فوتبال نه‌تنها به تایید فیفا نرسید بلکه این اساسنامه حتی در هیات دولت هم مصوب نشده است. فدراسیون فوتبال سال‌هاست به‌صورت غیرقانونی فعالیت می‌کند و هیچ برخوردی با آن نمی‌شود.
- ‏اصرار علی کریمی بر قرارداد آدیداس نکته مهمی است. جام‌جهانی که برسد ایران با اسپانیا و پرتغال مسابقه دارد یعنی میلیاردها بیننده. برندها حاضرند برای این قرارداد سودآور میلیاردها تومان هزینه کنند؛ اما فدراسیون فوتبال ایران در قراردادی عجیب با آدیداس باید پول برای لباس‌ها هم بدهد!

مهدی امیرپور (آی اسپورت):
- ‏بزدل؛ لقبی که کی‌روش به ‎کریمی داد! آیا بازنده مناظره نفر سومی است که در استودیوی ‎نود نبود؟ این موضوع محبوبیت کی‌روش را کم می‌کند؟

محمد نوری فر (آزاد):
- بزدل همه ما هستیم که اجازه دادیم کی روش هر کاری که دوست دارد انجام دهد. بزدل مدیران فدراسیون هستند که همیشه مقابل سرمربی تیم ملی کوتاه آمدند. پسرخوانده بدون مدرک را به تیم ملی آورده و چون دلیل منطقی برای دفاع ندارد، حمله می کند.

سپهر خرمی (اعتماد و دنیای فوتبال):
- ‏بی احترامی زشت ‎کی‌روش به علی کریمی.
کی‌روش قبول نکرد روی خط ۹۰ بیاید تا پاسخ شبهات جادوگر را بدهد اما به کریمی که حاضر شده در‌ برنامه زنده شرکت کند می گوید بزدل. این در حالی است که ‏کارلوس کی‌روش سال هاست شخصا خبرنگاران را برای پاسخ دادن به سوالات در نشست خبری گزینش می کند و سال‌هاست پاسخ برخی ابهامات را صرفا در فیسبوک منتشر می کند و از رویارویی با خبرنگار فرار می کند؛ اما حالا به علی کریمی‌‌ می گوید ترسو!

محمدحسن نجمی (گروه سیاسی روزنامه شرق):
- ‏‎علی کریمی امشب در برنامه نود بهترین بود و شجاع‌ترین؛ نمادی از مبارزه با فساد. مهم نیست که ساکت چه پاسخی به سوال‌های او داد؛ مهم سوالاتی است که تا به حال در رسانه ملی که هیچ؛ در هیچ کجای این فوتبال مطرح نشده بود و همان سوالات شاید آغازی باشد برای پرسشگری بیشتر رسانه‌ها
- ‏کی‌روش با این جواب بی‌ادبانه، خودش رو نابود کرد؛ ‎علی کریمی خیلی عزیزتر از کی‌روش و اطرافیانش است.

فرهاد عشوندی (ورزشی خبرآنلاین):
- این عکس را کی روش قبل از مناظره علی کریمی و محمدرضا ساکت منتشر کرده بود و در مناظره هم با کریمی به صورت غیرمستقیم بحث کرد. به نظر می رسد در روز خوب علی کریمی، کی روش روز بدی داشت و به خصوص این شب برای کی روش با انتشار پیامکش به عادل در فضای مجازی، بدتر شد.

در بین اهالی فوتبال هم عده ای در این فاصله حدودا ۱۲ ساعته واکنش هایی نشان دادند که برخی از آنها را مرور می کنیم.
- مهدی مهدوی کیا با انتشار یک عکس از علی کریمی گفت: شجاعتهای آنها یک روز برای مردم رو می شود.
- آندو تیموریان علی کریمی را بهترین ۸ تاریخ خطاب کرد و از او حمایت کرد.
- مهرداد میناوند در صفحه شخصی اش نوشت: امشب کسی که نتوانست پاسخ حرف های کریمی را بدهد، سعی کرد با توهین حرفش را بزند. توهین او به اسطوره فوتبال ایران، بی احترامی به همه فوتبالیست های ما است. ما در قبال این توهین ها مثل آقای ساکت، سکوت نمی کنیم. بزدل خود شما هستی آقای کی روش.
- علی انصاریان هم با عصبانیت لقبی را که کی روش به کریمی نسبت داده بود، شایسته خود او دانست.
- آتیلا حجازی درباره بحث غیرمستقیم کی روش و کریمی نوشت: کاری به مناظره ندارم اما هیچکس حق توهین به ایرانی ها را ندارد. شاید ما بزدلیم که برای صعود از راحت ترین گروه تاریخ مقدماتی جام جهانی این همه پول به پای کی روش ریختیم. کی روش اگر یک پیشنهاد مناسب داشت هرگز در ایران نمی ماند. از علی کریمی ممنونم که خودش را در قلب یک ملت ماندگار کرد. این بزرگترین ثروت است.
- محسن خلیلی هم ضمن حمایت از افشاگری های کریمی نوشت: حقیقت همیشه تلخ است.
- مهرزاد معدنچی: صداقت علی کریمی همیشه ستودنی است.
- علیرضا نیکبخت: تمام ملت ایران پشت حرف حق خواهند ایستاد. حرف حق رنگ آبی و قرمز و زرد نمی شناسد. امیدوارم روزی برسد افرادی مثل دکتر دادکان در این فوتبال ناپاک ظهور کنند. افتخار می کنم همبازی کسی بودم که نشان داد حجازی ها و تختی ها هنوز زنده اند. در ضمن، کی روش این را بداند که بزدل کسی است که جرات رویارویی نداشت.

یکی از نکات ویژه این مناظره، واکنش های سایر افراد مشهور جامعه و غیرفوتبالی ها بود. بحث افشاگری در فوتبال آنها را هم درگیر این ماجرای مهم کرده است.
محسن چاوشی، سپند امیرسلیمانی، رضا صادقی و حسین مهری از جمله کسانی بودند که به این برنامه واکنش نشان داده اند و از علی کریمی حمایت کردند.
اتفاقات برنامه دیشب نود شکاف بین علی کریمی و فدراسیون فوتبال را وارد فاز جدیدی کرد و قطعا این واکنش ها از سوی تمام اقشار مردم (ورای اینکه از کدام طرف حمایت کنند) بیشتر و بیشتر خواهد شد.

کدخبر: ۲۰۰۹۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • firouz

    ماشاالله کریمی

  • afshin.ghalenoie

    ما همیشه پشت اسطوره فوتبالمون هستیم ک با غیرت در تیم ملی کشورش بازی کرد ولقب جاد وگر فقط شایسته خود اوست