کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۲۰۱۳۵
تاریخ خبر:

واکنش تند وزارت امور خارجه به اظهارات «پمپئو»

ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به سخنان شب گذشته وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ملت ایران با اتحاد و انسجام همه توطئه‌های شما را پشت سر خواهد گذاشت.

بهرام قاسمی ضمن محکوم کردن اظهارات سخیف و بی پایه و اساس مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در جمع گروهی از آمریکایی - ایرانی مقیم این کشور در کالیفرنیا اظهار کرد: سخنرانی مزورانه و سخیف وزیر خارجه آمریکا در این جمع که صرفا یک اقدام ابزاری و تبلیغاتی بود.

بیش از همیشه نشانگر درماندگی بی حد و حصر دولت آمریکا در شرایط پس از خروج غیرقانونی این کشور از برجام و عدم دستیابی به اهداف خود از این اقدام یک سویه و نابخردانه و انزوای جهانی ناشی از آن است.

وی افزود: این سخنان به وضوح مصداق بارز دخالت این کشور در امور داخلی ایران و دقیقا در راستای سیاست های دیر پای بی ثبات ساز و مخرب این کشور در منطقه ارزیابی می شود که ناقض تعهدات بین المللی این کشور است.

سخنگوی وزارت امور خارجه به تزویر، فریبکاری و تناقض‌های بی شمار در اعمال شدیدترین تحریم ها ی ظالمانه و غیرقانونی علیه منافع مردم ایران و تروریست خواندن آنها و همچنین قرار دادن نام آنها در لیست کشورهایی که شهروندان آنها مشمول محدودیت و ممنوعیت ورود به آمریکا هستند از یک سو و طرح ادعاهای آکنده از فریب و نیرنگ و به نمایش گذاشتن نقش دروغین و ریاکارانه دوستی برای مردم ایران به سوابق طولانی مداخلات پرهزینه اما عبرت آموز دولت های مختلف آمریکا در امور داخلی ایران اشاره کرد.

او گفت: هیچ ایرانی آزاده‌ای که دل در گرو سربلندی، عزت و تکریم ایران زمین و هویت شکوهمند ایرانی خود دارد، کودتای ۲۸ مرداد که منجر به سرنگونی دولت مردمی و قانونی در سال ٣٢ شد، حمایت بی دریغ از تروریست‌های جنایتکار و گروه‌های تجزیه طلب وابسته، حمایت از صدام در تحمیل جنگ هشت ساله علیه ملت بزرگ ایران، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران بر فراز آب‌های خلیج فارس و ده‌ها اقدام و رفتار ضدایرانی دیگر از سوی دولت‌های آمریکا را فراموش نخواهد کرد.

در تزویز و عدم صداقت دولتمردان فعلی آمریکا همین بس که میان گفتار و کردار و رفتار پیدا و پنهان آنان فرسنگ ها فاصله وجود دارد و نه تنها با مردم ایران بلکه با مردم خویش نیز صداقت ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایرانیان در طول تاریخ هرگز سلطه و سیاست‌های زورگویانه و قلدرمآبانه هیچ بیگانه‌ای را نپذیرفته و قطعا در این شرایط حساس نیز نه تنها از سیاست‌های رئیس جمهور و اقلیت جنگ طلب فعلی آمریکا که به هیچ یک از اصول و هنجارهای اخلاقی، انسانی و حقوقی و بین المللی پایبند نیستند و حرف‌ها و رفتارهایشان فاقد هرگونه اصالت است.

قاسمی در خاتمه اضافه کرد: سخنان وزیر خارجه امریکا و بخصوص سخنان شب گذشته او نشان می‌دهد وی کماکان از دارا بودن آگاهی لازم و درک صحیح و عمیق از گذشته و حال ایرانیان همچنان محروم است و باید بداند منافع مردم ایالات متحده امریکا به آنان دیکته می کند که قبل از هر ارزیابی و قضاوتی پیرامون دیگر ملل و جوامع جهان، نیاز به دانش، خردورزی و درک عمیق از واقعیت های آن جوامع دارد.

وی گفت: بی شک مردم قهرمان ایران با ذکاوت و بلوغ همیشگی و با استمداد از تجارب گذشته و فراز و نشیب های بی شمار تاریخی و با الهام از آموزه های فرهنگی و استعداد ذاتی خود از تمامی توطئه های ضد ایرانی بیگانگان عبور خواهند کرد.

کدخبر: ۲۲۰۱۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • daryosh74

    بله دوستان! این آمریکاست، آمریکا دشمن خو نی و ذاتی ماست، چه اونموقع که کودتا کرد و مصدق را برکنار کرد، چه اونموقعی که صدا م را تحریک و حمایت کرد که به ایران حمله کنه، چه اونموقعی که ایران را تحریم کرد، چه اونموقعی که هواپیمای مسافربری ما را ب ا موشک به آتش کشید و بیش از 300 نفر بیگن اه را قتل عام کرد،چه اونموقعی که ادعای ح مایت از جنبش سبز و ابطال انتخابات ریاست جمهوری ایران میکرد، چه اونموقعی که دانشم ندان هسته‌ای ما را توی خیابانهای تهران د ر کنار زن و بچه هاشون ترور کرد، چه اونمو قعی که برجام را با ایران امضاء میکرد و م یخندید و چه حالا که برجام را زیر پا گذاش ته است و تهدید می‌کند و نعره میکشد، در ه مه زمانها آمریکا دشمن ما بوده و هست و خو اهد بود. چه اونموقعی که بخندی و در کنارش باشی، چه اونموقعی که مرد باشی و در مقاب لش قد علم کنی و پوزشو به خاک بمالی، کاری که امام و شهیدان دفاع مقدس در جنگ تحمیل ی و مدافعان حرم وسپاه قدس و حزب‌الله در لبنان و سوریه کردند و باز هم انجام خواهن د داد انشاالله.

  • alireza.d

    کدوم اتحاد کدوم انسجام کاری کردید با مرد م که دیگه هیچکس پشت شما نیست

  • mohammad.s.f.n

    با نظرات daryosh74 کاملا موافقم??

  • barbara

    بله آقای شکیب این دولت آمریکاست که مثل ر وسیه و ابرقدرتهای دیگه فکر منافع خودشه م ا هم میتونیم به معنای واقعی ابرقدرت باشی م ولی نه با این سیاستی که در پیش گرفتیم ما به خودمون هم رحم نمیکنیم! 47 میلیون ا یرانی زیر خط فقط زندگی میکنند چیزی بیش ا ز نصف جمعیت! فکر کردی شاه چطور سقوط کرد ی شبه نبود برادر من! وقتی نمیتونند کشور را اداره کنند همیشه باید دشمنی وجود داشت ه باشه

  • persiangulf

    البته تعداد کشته شدگان پروازمسافربری بیش از 300 نفر نبوده و بطوردقیق 290 نفر بود ه است لطفا دقیق آمار بدیم.

  • ebisa

    کاش اینقدر که به پشتوانه ملت دلگرم هستید به فکر رفاه مردم هم بودید تا دلمون نسوز ه

  • khordbin

    حرف حساب جواب نداره که!

  • daryosh74

    اگر مشکل رقم دقیق مسافران هواپیماست!؟ ? عدد صحیح 298 نفر است، البته اصل موضوع خب اثت و وحشیگری آمریکاست نه رقم دقیق، مثلا ً در بمباران اتمی هیروشیما حدود 160 هزار نفر کشته شدند حالا اگه 158 هزار نفر بود ند، عمق جنایت کم میشد؟

  • prance

    با الدرم ملدرم فقط مردم بدبخت تر می شن