کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۲۱۲۱
تاریخ خبر:

واکنش بارزانی به تحولات کرکوک: به ما خیانت شد!

رئیس اقلیم کردستان عراق در اولین واکنش رسمی پس از درگیری‌های اخیر در کرکوک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، پیش‌روی‌های حشد شعبی در کرکوک به دلیل "خیانت" برخی از پیشمرگ‌ها محقق شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، در این بیانیه که با نام "فرماندهی کل نیروهای پیشمرگ" صادر شده، آمده است، برخی رهبران حزب اتحادیه میهنی به نیروهای تحت امر خود دستور داده‌اند تا از مناطقی که تحت کنترل آنها بوده عقب نشینی کنند و این امر باعث شد تا نیروهای حشد شعبی بر این مناطق سیطره یابند.

مسعود بارزانی به عنوان رئیس اقلیم کردستان عراق، فرماندهی کل پیشمرگ‌ها را هم بر عهده دارد. او در این بیانیه مدعی شده که طرف‌های خارجی عملیات حشد شعبی در کرکوک را رهبری می‌کنند.

بارزانی در این بیانیه آورده است: حمله نیروهای عراقی و حشد شعبی انتقام از مردم کردستان است که خواهان آزادی هستند و انتقامی از اهالی کرکوک که همواره مواضعی شجاعانه در قبال مسائل کردها داشته‌اند. متاسفانه در این اقدام برخی مسئولان حزب اتحادیه میهنی نیز در توطئه علیه مردم کردستان شرکت داشتند و "خیانتی بزرگ و تاریخی" علیه مردم کردستان مرتکب شدند. این مسئولان دستور دادند پیشمرگ‌ها مواضع حساس در کرکوک را ترک کنند تا نیروهای حشد شعبی بر این مواضع سیطره یابند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اعلام می‌کنیم که این "تجاوز" از سوی حشد شعبی و نیروهای عراقی با سلاح ائتلاف بین‌المللی و زره پوش‌های آمریکایی که در اختیار ارتش عراق و حشد شعبی گذاشته شده، انجام می‌گیرد در حالی که به نیروهای پیشمرگ برای مقابله با داعش چنین سلاحی داده نشد. به مردم کردستان اطمینان می‌دهیم با وجود خیانت برخی‌ها، نیروهای پیشمرگ از کردستان دفاع می‌کنند و تاکید می‌کنیم شکستن اراده مردم کردستان غیرممکن است.

فرماندهی کل نیروهای پیشمرگ در پایان بیانیه خود آورده است: از همه مردم کردستان و پیشمرگ‌ها می‌خواهیم که در مقابل این تجاوز بایستند. پیش از هرچیز دولت حیدر العبادی مسئول این جنگ علیه مردم کردستان است و باید بهای سنگین آن را نیز بپردازد.

کدخبر: ۱۸۲۱۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • moham313yar

    بگید خفه شه