کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۰۰۱۴
تاریخ خبر:

هک سایت یک بانک توسط هکری که رتبه ۱۱۳ کنکور داشت

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با اشاره به دستگیری و تشکیل پرونده برای هکری که رتبه ۱۱۳ کنکور را داشت، گفت: این هکر ظرف یک ماه اخیر با هک کردن سایت یکی از بانک های این استان هشت میلیارد ریال برداشت کرد.

به گزارش ایرنا احمد رحمانیان، دوشنبه در همایش علمی 'جرایم فضای مجازی، مقابله و پیشگیری' در شیراز اظهار داشت: این هکر همچنین با راه اندازی یک سایت قمار بازی، ماهانه درآمدی معادل چهار میلیارد ریال کسب می کرد.

وی افزود: پرونده این هکر فضای مجازی در دست بررسی است تا به تخلفات احتمالی دیگر او نیز رسیدگی شود.

این مقام قضایی ادامه داد: باید در زمینه نحوه استفاده مفید از فضای مجازی به موضوع آموزش به گروه های هدف به صورت جدی پرداخته شود و دانشگاه ها در این مورد می توانند کمک شایانی کنند تا فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی در جامعه ایجاد شود.

رحمانیان ادامه داد: در دسترس بودن فضای مجازی یکی از نکاتی است که باید به آن اهتمام ویژه داشت، همچنین حضور توامان این پدیده با زندگی فردی و اجتماعی نیز از مسایلی است که در آسیب شناسی این مقوله مهم و ضروری است.

وی بیان کرد: متاسفانه به دلیل عدم آموزش در ارتباط با نحوه استفاده درست از فضای مجازی، شاهد افزایش پرونده های قضایی در این زمینه هستیم و از سوی دیگر استفاده غیر متعارف و بیش از حد از این فضا منجر به اعتیاد اینترنتی و فرد گرایی شده است.

کدخبر: ۱۹۰۰۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • aresh_m66

    دستشم درد نکنه خیلی هم خوب… بعد از این ه مه زحمت درامدش نزدیک شده به درامد یک پزش ک

  • moslem.n

    اقا این یه نابغه است باید استخدام رسمی ب شه☺☺

  • aminkh

    دمش گررررم