کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۰۱۷۶۰
تاریخ خبر:

چرا از هم بیزاریم؟ در حاشیه کامنت گذاران اینستاگرامی / اختصاصی هفت صبح

آنالی اکبری / کامنت‌گذاران اینستاگرامی ‌شش دسته‌اند.

دسته اول دوست‌ها و غریبه‌های مهربان‌اند که عموماً زیبایی و جذابیت و خوبی پست را می‌بینند و از آن تعریف می‌کنند، انرژی مثبت‌شان را در کامنت‌دانی می‌پاشند و قربان صدقه موجودات توی تصویر یا ویدئو می‌روند و محبوب‌ترین نوع کامنت‌گذاران هستند و عمرشان طولانی باد.

دسته دوم مشکوک‌ها هستند. کامنت‌گذاران مشکوک آنهایی هستند که حاضرند سر شرافتشان قسم بخورند و تا پای جان بجنگند که صاحب پیج، به آن شادی که نشان می‌دهد و به آن خوشبختی که نشان می‌دهد و به آن فرهیختگی که نشان می‌دهد نیست و امکان ندارد این غذا را خودش پخته باشد و دماغش صددرصد عملی است و تابلوست که عشقشان فیک است و عکس‌های این سفر عمراً واقعی باشد، فتوشاپ است و تمام. مشکوک‌ها به همه چیز شک دارند و کلاً معتقدند تو آنی نیستی که نشان می‌دهی، «انقد ادا در نیار!»

دسته سوم نکته‌سنج‌ها هستند. نکته‌سنج‌ها همیشه نکته‌ای برای سنجیدن دارند: «هه هه، بچه‌تون هنوز این شلوار رو پاش می‌کنه بعد از ۸ ماه و ۱۳ روز؟»، «هاها، تابلوی سمت چپ روی دیوار رو کج زدین.»، «هی هی، دیروز توی خیابون دیدمتون. از روی عکساتون فکر می‌کردم خیلی عاشق همسرتون هستین ولی از نزدیک اصلاً اینجوری نبود. موقع رد شدن از خیابون اصلاً توی صورتش نگاه نمی‌کردین.»، «مانتوتون رو از فلان مغازه خریدین. دختر خاله‌م عینش رو داره. توی حراج خریدین یا قبل از حراج؟ چند؟»

چهارمین دسته منتقدین هستند. کامنت‌گذاران منتقد آنهایی هستند که معمولاً زیر پست‌ها دوستانشان را منشن می‌کنند و به صاحب پیج و عکسش بد و بیراه می‌گویند و جوری وارسته‌وار، صاحب عکس را «این» خطاب می‌کنند که انگار برایشان اندک اهمیتی ندارد که طرف کامنت‌های شخصی‌اش را بخواند. اما در صورتی که کامنتشان پاک شود، دست به کمر می‌زنند و فریاد سر می‌دهند که: «بی‌جنبه، یه خرده جنبه انتقاد داشته باش! همه که نباید اینجا قربون صدقه‌ت برن.» این دسته از کامنت‌گذاران معتقدند اگر زیر پست کسی نوشتند «وای چقدر زشت و مسخره»، طرف باید اینقدر روحیه انتقادپذیری داشته باشد که در جواب بنویسد: «دوست خوبم ممنون از اینکه زشتی و مسخرگی‌ام را یادآوری کردی. همه تلاشم را می‌کنم که کمتر زشت و مسخره باشم. باز هم سپاس.»
دسته پنجم فحاش‌ها هستند. برای فحاش‌ها فرقی نمی‌کنی که کی چه پستی گذاشته و چه نوشته باشد؛ آنها فقط فحش می‌دهند. در واقع یک‌سری فحش از پیش آماده دارند که همه جا ازش استفاده می‌کنند. آنها به صاحب پست فحش می‌دهند، به بقیه کامنت‌گذاران فحش می‌دهند، به آدم‌هایی که اصلاً در آن جمع حضور ندارند هم فحش می‌دهند. آنها چیزی از دنیا نمی‌خواهند، فقط می‌خواهند فحششان را بدهند. بهترین تفریحشان چیست؟ دعوا. هرچه پرشورتر، بهتر.

دسته آخر «خب حالا فهمیدیم‌ها» هستند. «خب حالا فهمیدیم‌ها» کسانی هستند که همه کامنت‌ها را اینجوری آغاز می‌کنند: «خب حالا فهمیدیم تو هم کتاب می‌خونی»، «خب حالا فهمیدیم رفته بودی شمال»، «خب حالا فهمیدیم کفش نو خریدی»، «خب حالا فهمیدیم یه مهمونی رفتی»، «خب حالا فهمیدیم چقدر روشنفکر و خاصی». «خب حالا فهمیدیم‌ها» همه چیز را زود می‌فهمند. تیز و باهوش‌اند دیگر.

حالا بیایید از خودمان بپرسیم که ‌این حجم از کینه و دشمنی از کجا می‌آید؟ چرا اینقدر از هم بیزاریم؟ واقعا چرا؟

کدخبر: ۱۰۱۷۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • armagadon

    خوب نوشتی

  • zigma

    چون خسته ایم از همه چی میفهمی خسته اینم یه راه تخلیه روانیه ولی فک کنم داره برعک س کار میکنه

  • dook

    محدودیت…

  • seyedfatemeh

    بیکاری

  • helia61

    واقعیت بود،متاسفانه بعضيا دوس دارن گیر ب دن یا فحش بدن،قباحت فحاشی ریخته و يه چيز عادی شده