کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۴۱۰۹۵
تاریخ خبر:

همه چیز درباره «کوادکوپتر»

روز دوشنبه شلیک ضدهوایی به سوی آسمان تهران خبرساز و جنجالی شد. گفته می شود یک ریزپرنده که برخی منابع آن را یک کوادکوپتر معرفی کرده‌اند وارد منطقه ممنوعه شده بوده است که با واکنش پدافند هوایی مواجه می‌شود. اما کوادکوپترها چه مشخصات فنی دارند؟

کوادکوپتر یکی از انواع وسایل پرنده بدون سرنشین است. کواد کوپترها زیر مجموعه دسته مالتی روتورها هستند که به دلیل کمک گرفتن از چهار پره برای نیروی پیشرانش، به عنوان کواد (چهار) کوپتر نامیده می‌شوند.

به گزارش خبرآنلاین، کواد کوپترها به دلیل داشتن قدرت مانور فوق‌العاده و پروازهایی با تعادل بالا از کاربردهای بسیار گسترده برخوردارند. در سال‌های اخیر توجه شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی بیش از پیش به این نوع از پهپادها جلب شده و به همین خاطر امکانات آنها هر روز بیشتر می‌شود.

به خاطر قیمت مناسبی که برخی از کواد کوپترها دارند در زمینه‌های تحقیقاتی، نظامی، تصویر برداری و تفریحی از کاربرد بالایی برخوردار هستند. یکی از تفریحات پر طرفدار کواد کوپترهای تفریحی و حرفه‌ای تصویر برداری هوایی است که از جذابیت بسیار بالایی برخوردار بوده و بازار بزرگی از محصولات رادیو کنترلی را در جهان به خود اختصاص داده است.

از همین کوادکوپترها با تمام امکاتان خوب اما می‌شود برای عملیات جاسوسی استفاده کرد. به تازگی گزارش شده که در عملیات موصل نیروهای گروه تروریستی داعش با استفاده از همین پهپادها بمب‌های خود را به مناطق تحت تصرف نیروهای ارتش عراق می‌رسانند و آنها را هدف قرار می‌دهند.

کدخبر: ۱۴۱۰۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • aryanhassani

    یکی دیگر از قابلیتهاش هم اینه که با ضد ه وایی نمیشه زدش 🙂

  • khordbin

    خوبه مد شه ملت اسباب بازیه بچه هاشونو بف رستن اونجا، هی بزننش

  • ناشناس

    این تبلیغ بود یا خبر درباره کوادکوپتری ک ه به منطقه پرواز ممنوع اومده بود؟