کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۰۱۰۷
تاریخ خبر:

همه چیز درباره پنج «آقازاده‌» و پدران اصلاح‌طلبشان

آقازاده بودن دسته بندی سیاسی نمی‌شناسد و از هر دو جناح یارگیری کرده است. گاهی پدران همراه و همدل با فرزندان خود بوده‌اند و گاهی هم مخالف.

**** ۱- فاطمه، محسن، فائزه، مهدی و یاسر هاشمی/ فرزندان مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی

فاطمه فرزند ارشد آیت الله است که بیشتر در حوزه بیماری‌های خاص فعالیت می‌کند.
فرزند دوم خانواده هاشمی،‌ محسن است، چهره ای که برخلاف دیگر اعضای خانواده‌اش تا جایی که ممکن است خود را از فضای سیاسی دور نگه داشت. او که بیشتر تخصص را بر رفتار و کار خود حاکم کرده است، ۱۳ سال ریاست هیات مدیره و مدیرعامل شرکت متروی تهران را عهده دار بود و چند سال بعد از شهردار شدن قالیباف از این سمت استعفا داد. او نیز از جمله چهره‌های اصلاح طلبی است که با حضور در لیست امید،‌ توانست رأی کافی برای حضور در شورای شهر تهران را به دست بیاورد.
فائزه و مهدی هاشمی، بیشترین حاشیه‌ها را برای خانواده هاشمی ایجاد کرده‌اند. فائزه در کنار فعالیت‌های سیاسی، ‌نیم نگاهی نیز به فعالیت رسانه‌ای نیز داشت. حضور در مجلس پنجم، مدیرمسئول نشریه توقیف شده زن و تجربه ۶ ماه زندان به اتهام تبلیغ علیه نظام نکاتی است که باید در توصیف فائزه هاشمی به آن پرداخت. مهدی نیز مانند خواهرش فائزه، زندان را تجربه کرده است. او از سال ۹۴ به اتهام رشوه و ارتشاء به ۱۰ سال زندان محکوم شد.
یاسر هاشمی، آخرین فرزند آیت الله که نامش با دانشگاه آزاد و مجمع تشخیص مصلحت نظام گره خورده است و رئیس دفتر پدر در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بود اما بعد از فوت آیت الله در جریان تغییر و تحولات دانشگاه آزاد، سمت ریاست دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد از او گرفته شد.

**** ۲- محمد علیخانی/ فرزند قدرت الله علیخانی؛ نماینده ادوار مجلس

محمد علیخانی جا پای پدرش گذاشته است، از حضور در مجلس هفتم گرفته تا قرار گرفتنش در لیست امید برای شورای شهر تهران. او در آخرین حضور انتخاباتیش توانست همراه با دیگر اعضای لیست امید، مجوز ورود به شورای شهر تهران را دریافت کند.

**** ۳- محمدتقی و حسین کروبی/ فرزندان مهدی کروبی؛ رئیس مجلس سوم و ششم، دبیرکل حزب اعتماد ملی

فرزند ارشد کروبی اگرچه در عرصه حقوق و روابط بین الملل صاحب نظر است اما بعد از حصر پدرش به تریبونی برای پیگیری مطالبات پدرش تبدیل شده است و بیشتر به دلیل مصاحبه با رسانه های خارجی شهرت یافته است. حسین کروبی نیز در داخل ایران پیام رسان پدر است.

**** ۴- عماد خاتمی/ فرزند سیدمحمد خاتمی؛ رئیس دولت اصلاحات

عماد از آقازاده‌های کم حاشیه است که برخلاف سایر آقازاده‌ها تاکنون حاشیه‌ای بر سر شغل و تحصیل او به وجود نیامده است. او دانشجوی دوره دکتری علوم سیاسی دانشگاه تهران است.

*** ۵- فاطمه حسینی/ فرزند صفدر حسینی، وزیر کار و وزیر اقتصاد دولت هشتم و رئیس سابق سازمان صندوق توسعه ملی

همزمانی حضور او در مجلس دهم و قرار گرفتن نام پدرش در لیست دریافت کنندگان حقوق‌های نامتعارف، موجب شد تا ترکش‌های این اتفاق، او را هم بی نصیب نگذارد. تا جایی که برخی حضور او در مجلس را به واسطه جایگاه پدرش در جبهه مشارکت و سمت‌های اقتصادیش یاد کردند. نطق او در دفاع از فعالیت‎های اقتصادی پدر و همسرش، انتقادات بسیاری را برانگیخت.

منبع: خبرآنلاین

کدخبر: ۱۷۰۱۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • nirvana

    واژه آقا زادگی نفرت انگیزه.. شهروند درجه یک و دو بودن و ژن خوب داشتن مصداق افکار فاشیستی است