کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۴۸۱۵۰
تاریخ خبر:

همه تفاوت‌های‌ گوشی G۶ نسبت به نسل پنجم

کمپانی کره‌ای پرچم‌دار ۲۰۱۷ خود را در کنفرانس جهانی موبایل در بارسلونا / MWC 2017 رونمایی کرد.

این گوشی با بدنه فلزی و البته قاب شیشه‌ای در پشت خود را شبیه سامسونگ اس ۷ کرده است. نمایشگر خمیده و دکمه‌های تعبیه‌شده در گوشی بسیار با طرافت کارشده است. فرار ال جی از ماژولار شدن گوشی در جی ۵ کاملاً مشهود است.

جی ۶ بیش از ۱۶۳ گرم وزن دارد که در مقایسه با ۱۵۹ گرم جی ۵ کمی سنگین‌تر شده است. جی ۶ ضد آب و غبار شده است و البته این مزیت فدای عدم تعویض باتری شده است که در جی ۵ می‌شد این کار را انجام داد.

احساس پلاستیکی بودن جی ۵ خودنمایی می‌کرد اما احساس فلزی بودن در جی ۶ و در دست داشتن یک گوشی خوب برای کاربر نمایان است.

جی ۶ نمایشگر ۵٫۷ انیچی با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۴۴۰ دارد و Aspect ratio هجده به ۹ است. اما جی ۵ نمایشگر ۵٫۳ اینچی و رزولوشن QHD دارد و البته نمایشگر مخصوص با ویژگی همیشه روشن هم قابل‌ذکر است.

دوربین جی ۶ قابل‌توجه است چراکه دو دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت‌گوشی تعبیه‌شده است که تصاویر واید ۱۲۵ درجه‌ای را به کاربر می‌دهد. اما دوربین جی ۵ به‌صورت ۱۶ مگاپیکسلی تعریف‌شده که با اتوفوکوس لیزری تصاویر خوبی به کاربر می‌دهد.

دوربین جلوی جی ۶ پنج مگاپیکسل تعریف‌شده و جی ۵ نیز ۸ تعریف‌شده است.

اما پردازنده جی ۶ از نوع اسنپ دراگون ۸۲۱ است که همگان خیال می‌کردند ال جی از ۸۳۵ استفاده کند که چنین نشد. درواقع پردازنده نسبتاً قدیمی‌تر را روی پرچم‌دار ۲۰۱۷ خود قرار داده است (نکته منفی)

شارژ بی‌سیم جی ۶ نیز برای باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت در نظر گرفته‌شده است. اما جی ۵ پردازنده اسنپ دراگون ۸۲۰ دارد که با ۴ گیگ رم و ۳۲ گیگ حافظه داخلی و باتری ۲۸۰۰ بدون شارژ بی‌سیم تعریف‌شده است و البته صدای ۲۴ بیتی را نیز پشتیبانی می‌کند.

در بخش نرم‌افزاری جی ۶ نوقا را همراه با بهینه‌ساز نرم‌افزاری Optimus UX 6.0 دارد که شامل گوگل اسیستانت نیز هست. اما جی ۵ مارشمالو یا اندروید ۶ دارد.

درمجموع جی ۶ در خود ابداعات بیشتری را جذب کرده هرچند پردازنده دور از انتظار را در خود جای‌داده است. طراحی پری میوم و اسکرین بهتری را نیز برای کاربر به ارمغان آورده است.

کدخبر: ۱۴۸۱۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر