کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۳۶۵۱
تاریخ خبر:

هشدار در خصوص سفر غیرقانونی به اروپا از روسیه

ایرنا - سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای هشدار داد: دولت فدراسیون روسیه پس از افزایش تعداد افرادی که با هدف ترانزیت از خاک روسیه قصد ورود غیر قانونی به اروپا را دارند، با وضع قوانین سختگیرانه، نسبت به ورود و خروج اتباع سایر کشورها حساسیت و کنترل بیشتری را در مبادی ورودی و خروجی اعمال کرده است.

این تدابیر سختگیرانه باعث شده است تا در ماه‌های اخیر تعداد زیادی از اتباع سایر کشورها از جمله هموطنان ایرانی در مبادی ورودی به فدراسیون روسیه نتوانند به رغم داشتن روادید، وارد خاک روسیه شوند یا در صورت دستگیری در مرزهای خروجی با مجازات‌هایی از قبیل حبس و پرداخت جریمه روبرو گشته‌اند.

یکی از مهمترین عللی که باعث عدم اجازه ورود به خاک روسیه به رغم داشتن روادید شده اظهارات ضد و نقیض و بعضاً مغایر با نوع ویزا است.

به همین منظور مأمورین مرزی روسیه از مسافر علت سفر به روسیه را خواهند پرسید و در صورتی که اظهارات ارائه شده با نوع روادید همخوانی نداشته باشد طبق قوانین فدرال مأمورین این حق را خواهند داشت تا از ورود مسافر به روسیه جلوگیری کنند.

بدین معنی که مثلاً چنانچه فردی برای شرکت در سمینار علمی و یا انجام کار تجاری ویزای توریستی گرفته باشد و در مبادی ورودی این موضوع برای مأمورین مرزی روسیه مسجل شود، این فرد حق ورود به روسیه را نخواهد داشت.

لذا توجه به این نکته مهم و ضروری و لازم است به هنگام اخذ روادید از سفارت خانه و یا کنسولگری‌های روسیه دقیقاً هدف از سفر ذکر و قید شود و علاوه بر اخذ ویزای متناسب با هدف سفر، در صورت مورد سوال قرار گرفتن از سوی مأمورین مرزی علت سفر دقیقاً متناسب با نوع ویزا اعلام و مستندات مربوطه بطور کامل ارائه شود.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در بیانیه خود ضمن جلب توجه هموطنان عزیز که قصد سفر به روسیه را دارند به نکته فوق و تاکید بر رعایت قوانین و مقررات کشور میزبان، آمادگی خود برای ارائه راهنمایی و پیگیری مسائل و مشکلات هموطنان عزیز بصورت تمام وقت را اعلام کرده است.

کدخبر: ۲۶۳۶۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر