کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۱۱۷۸
تاریخ خبر:

هشدار دادستان تهران به شرکت اسنپ

جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در دوازدهمین نشست شورای معاونان دادستانی تهران به مدیرعامل اسنپ هشدار داد. او با اشاره به پرونده‌ای که طی چند روز اخیر در دادسرای جنایی تهران مفتوح شده می‌گوید: موضوع این پرونده شکایت زنی از یک راننده اسنپ دائر بر تعرض جنسی است.

در این پرونده خانمی ۳۱ ساله که به تازگی عمل جراحی نموده و دوره نقاهت را می‌گذرانده، به دادسرای جنایی اعلام می‌کند که از طریق نرم افزار اسنپ درخواست خودرو نموده بود تا وی را از شرق تهران به فرودگاه برساند و شرکت اسنپ مردی ۳۰ ساله را به عنوان راننده معرفی کرده بود که متاسفانه راننده، شاکیه را به تپه‌های یکی از مناطق تهران برده و به وی تعرض نموده است.

دادستان تهران در خصوص اقدامات دادستانی در رسیدگی به این پرونده اظهار داشت: مقرر گردید سرپرست دادسرای جنایی مدیر اسنپ را احضار کند چرا که آژانس‌ها مجوز دارند و تحت نظارت اتحادیه مربوطه هستند، اما در خصوص اسنپ چنین نظارتی وجود ندارد.

جعفری دولت‌آبادی با اشاره به یک نمونه آگهی تبلیغاتی که در صفحه ۱۵ روزنامه شرق در تاریخ چهارشنبه دوازدهم مهر ماه سال جاری چاپ شده و در مصاحبه با فردی به عنوان مدیر ارشد بازاریابی اسنپ، مطالب غیرواقعی ادعا شده، اظهار داشت: نامبرده در مطلبی تحت عنوان «ناکجا میری»، اظهار داشته است «اسنپ رانندگان را غافلگیر نمی‌کند هلی‌کوپتری که فرد را به دل طبیعت می‌برد، او را به یک وعده غذای گرم میهمان می‌کند و با اجرای زنده موسیقی از سوی یک گروه معروف داخلی خود رو، تنها اتفاقاتی نیستند که در کمپین «ناکجا میری» رقم خورده است و برنامه‌های غافلگیر کننده این کمپین در آینده رو به فزونی خواهد بود و مخاطبان اسنپ هیجان بیشتری را تجربه خواهند کرد….»

دادستان تهران از دستگاه‌های ذی‌ربط خواست مجوز مربوط به فعالیت اسنپ در حوزه حمل و نقل را بررسی و در مورد مستندات و مدارک فعالیت آن توضیح دهند. وی افزود: اسنپ می‌تواند یک ابتکار در دنیای حمل و نقل باشد و حسب اعلام مدیر اسنپ، این تشکیلات دارای ۱۵۰ هزار راننده صرفاً در بخش حمل و نقل شهری است.

**** هشدار دادستان تهران به مدیر اسنپ

دادستان تهران با هشدار به مدیر اسنپ اعلام کرد: قرار نبود با این گونه تبلیغات فریبنده مردم را اغوا کنید، شما چگونه با هلی‌کوپتر مردم را به دل طبیعت می‌برید و موسیقی زنده پخش می‌کنید؟ لذا به مدیر اسنپ هشدار داده می‌شود تا مواظب باشد که فعالیت‌های این شرکت، محملی برای ایجاد ناامنی و ارتکاب جرایم نشود. قرار بر این بود که به مردم خدمت ارائه شود نه این که راننده اسنپ، زنی را به تپه‌ها ببرد و به او تجاوز کند و آن گاه با تبلیغات فریبنده و غیرواقعی اسنپ را بزرگ جلوه دهید.

کدخبر: ۱۸۱۱۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • chista

    متن خبر یه جوریه که انگار با اسنپ پدر کش تگی داره وگرنه تو همه جا آدم خوب و بد هس ت. من از این اتفاق واقعا نگران هستم امید وارم راننده متخلف به اشد مجازات برسه ولی این مورد چیزی از خدمات اسنپ و تاپسی و ک ارپینو کم نمیکنه

  • mahab

    خدمات شرکتهایی مثل اسنپ و تپ سی حمل و نق ل درون شهری را رقابتی کرد که این ارزشمند است و نباید شرکتهایی از این دست سهل انگ اری کنند تا این جنایت ها پیش بیاید و مرد م و نهادهای قانونی به آنها اقبالی نشان ن دهند. در این قضیه قوانین بکارگیری راننده خوب رعایت نشده است. اسنپ باید رانندگانی را بخدمت بگیرد که کارت ماشین و بیمه بنا م خودشان باشد. از آنان تست اعتیاد و سوء پیشینه بگیرد. حتی سوابق تخلفات رانندگی ر ا بگیرد. سوابق سلامت بیماریهای روانی و … . نهادی که می خواهد متولی یک چنین خدمتی باشد که جان و ناموس مردم دستش باشد باید بیش از اینها در بکارگیری راننده دقت کند.

  • arsha_1360

    کلا ما با مدرنیته مشکل داریم هیچوقت هم نمی خوایم همگام بشیم باهاش تا درستش کنیم یا همزیستی مسالمت آمیز داشته باشیم. یه سری قوانین بذاریم که ایرانیزه بشه. مستقی م می ریم برای از ریشه زدن. تلگرام میشه ا بزار جاسوسی ماهواره میشه صور اسرافیل . آ نقدر مقاومت میکنیم تا سوار بشه به زور. ت اکسیها خدا رو شکر موقع بارندگی و شلوغی د نبال خون پدرشون میگردن از مسافرها. آژانس ی ها هم که درصد بالا میگیرن حالا یه چندت ا اپلیکیشن اومدن که نمی ذارن که اینها هر کاری دلشون بخواد بکنند . حالا باید اسنپ یا هر کدوم برای استخدام یه خورده سخت بگ یره. در ضمن اسنپ اعلام کرده اون راننده اخراج شده بوده و با مدارک دیگه استخدام ش ده. یعنی عکس راننده فرق داشته اون خانوم دقت نکرده. یه جورایی مقصر هم هست .

  • mahab

    همینکه دوباره تونسته با گواهینامه دیگه ا ی وارد اسنپ بشه یعنی یه جای قانون جذب را ننده توسط اسنپ می لنگه. این بد عادتیه تو ایران که جایی که میتونیم با یه کم تلاش و دقت جلو خلاف رو بگیریم نمی گیریم و وقت ی اتفاق میفته میگیم قربانی باید دقت می ک رد.

  • arashparsi

    ما نفهمیدیم رویه پیشرفتیم یا رویه پسرفتی م؟ هر بار که به هر کدام ازین موارد فکر م یکنم، نظرم هی عوض میشه! آخرش نفهمیدیم که رویه پیشرفتیم یا رویه پسرفت