کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۰۲۸
تاریخ خبر:

نقدی بر انتخاب هیات مدیره سرخابی ؛ چهره‌های خنثی زیر سایه خادم!

هیات مدیره استقلال و پرسپولیس درحالی معرفی شدند که این انتخاب‌های جدید توسط وزارت ورزش ابهامات زیادی دارد. در میان اعضای هیات مدیره استقلال یک عضو هیات رئیسه فدراسیون سوارکاری هم حضور دارد!
به گزارش خبرنگار مهر، وقتی مسئولیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از امیررضا خادم به نصرالله سجادی محول شد تا معاون قهرمانی وزارت ورزش تکلیف هیات مدیره این دو باشگاه را مشخص کند، تصور همگان این بود که وزارت ورزش اشتباه سال گذشته را تکرار نخواهد کرد و اوضاع بهتر خواهد شد اما بررسی اسامی اعضای هیات مدیره دو باشگاه نشان می دهد همه اشتباه می‌کردند!
با وجود این بعد از گذشت دو هفته، نصرالله سجادی در حالی مدیران جدید سرخابی را معرفی کرد که در نحوه انتخاب آنها سئوالات زیادی وجود دارد. در هیات مدیره پرسپولیس جعفر کاشانی، محمد زادمهر و علی اکبر طاهری حضور دارند که هر سه، سال گذشته هم در هیات مدیره فعالیت داشتند.
علاوه بر این نام حسین عبدی هم دیده می‌شود که در مقطعی مربی پرسپولیس بود. حمیدرضا گرشاسبی هم به عنوان معاون پیشین وزیر و مدیر فعلی اداره کل ورزش و جوانان در این هیات مدیره قرار دارد.
گذشته از اینکه کاشانی، زادمهر، طاهری و عبدی رابطه نزدیکی با حمیدرضا سیاسی مدیرعامل فصل گذشته پرسپولیس دارند، میزان فعال بودن آنها در هیات مدیره سابق هم قابل تامل است. کاشانی و زادمهر که دو عضو خنثی هیات مدیره بودند و از اکثر تصمیمات باشگاه و وزارت ورزش بی خبر.
این دو پیشکسوت باشگاه پرسپولیس که البته بسیار هم قابل احترام هستند با وجود اینکه فصل گذشته هم در هیات مدیره بودند اما در اکثر جلسات غایب بودند و محمد زادمهر نزدیک به دو ماه در آمریکا بود و خبری از اتفاقات باشگاه نداشت.
چینش جدید هیات مدیره پرسپولیس نشان می‌دهد که امیررضا خادم باوجود محول کردن مسئولیتش، حرف اول را در انتخاب اعضا زده است؛ بخصوص اینکه در هفته گذشته او چند جلسه با حمیدرضا سیاسی برگزار کرد و سایه تصمیمات آنها روی هیات مدیره افتاده است.
اما هیات مدیره استقلال که شامل عباس کرد نوری، مسعود معینی، شهاب جهانیان و مقدادنجف نژاد می شود هم دست کمی از هیات مدیره پرسپولیس ندارد. مهمترین سوال در مورد هیات مدیره چهار نفره استقلال که قرار است یک عضو دیگر به آن اضافه شود، انتخاب جهانیان است. فردی که سابقه ورزشی چندانی ندارد و مشاور اجرایی وزیر ورزش بوده و سال گذشته به عنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون سوارکاری انتخاب شده بود.
به نظر می رسد اعضای هیات مدیره استقلال و پرسپولیس بدون بررسی همه جوانب انتخاب شده اند و در چنین شرایطی نباید خیلی به آینده این دو باشگاه امیدوار بود. بااین حال مشکل اصلی سالهای اخیر این دو باشگاه مسائل مالی بوده که اگر هیات مدیره و وزارت ورزش بتوانند اسپانسرهای قلدری برای این دو تیم پیدا کنند، طبیعتا ضعیف بودن هیات مدیره کم رنگ خواهد شد.

کدخبر: ۳۶۰۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر