کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۱۸۱۸
تاریخ خبر:

نشریه BMW جاده چالوس را به عنوان چهارمین مسیر هیجان انگیز جهان برای رانندگی انتخاب کرد

ارسلان سلیمانیان | «شمال تهران، رشته کوه‌های قدکشیده البرز، یک زنجیره از تعداد زیادی قله‌های بالای 4000 متری و پیچ‌های تندی که جاده چالوس از میان آنها می‌گذرد. با آمدن از کرج به سمت شمال، ابتدا به صخره‌های ناهموار می‌رسیم و بعد به جنگل‌های کهن و بی‌انتهای «راش» که اقلیم گرگ‌ها و یوزها و خرس‌هاست و در نهایت دریای کاسپین (خزر) که در افق نمایان می‌شود. مگر از یک جاده چقدر انتظار بیشتر می‌رود؟»… این توصیف فصلنامه «BMW Magazine»، بولتن رسمی ‌شرکت ب.ام.و از جاده‌ای هست که در طول سال میلیون‌ها ایرانی از آن تردد می‌کنند. همان جاده شماره 59 یا «جاده چالوس» مشهور! این نشریه در گزارش ویژه ای که در شماره آخر خود به چاپ رسانده با انتخاب و بررسی 25 مسیر زمینی زیبا و پرهیجان دنیا از مالکان محصولات برند ب.ام.و خواسته که پیش از مرگ حتما سری به این جاده‌ها بزنند. فهرست بلندبالایی که انتخاب چهارم آن مسیری آشنا برای همه ماست.

چرا جاده چالوس؟ چرا ب.ام.و؟
اما چرا رانندگی در این جاده توسط رانندگان و نویسندگان مجله رسمی‌
«ب.ام.و» توصیه شده ؟ پاسخ این سوال برای علاقه‌مندان به صنعت خودروسازی یا اصطلاحا ماشین بازها روشن است؛ دهه‌هاست که محصولات شرکت ب.ام.و را با هندلینگ (چسبندگی) مثال زدنی و قدرت مانور بالا می‌شناسند. حال چه چیز بهتر از یک جاده پیچ در پیچ در میان انبوهی از مناظر زیبای طبیعی برای به رخ کشیدن توانایی‌های حرکتی محصولات ب.ام.و؟ مهندسین ب.ام.و معتقدند که یک مسیر پر پیچ و خم حتی در منطقه ای صنعتی و به دور از جذابیت‌های بصری نیز می‌تواند مالکان و رانندگان محصولات ب.ام.و را به اوج لذت رانندگی برساند چراکه محصولات این شرکت برخلاف رقبایی چون مرسدس و آئودی که بیشتر محصولاتی کاریزماتیک و مناسب مدیران و افراد کت‌ وشلوارپوش هستند، ساختار مهندسی کاملا اسپورت داشته و برای لذت بردن از رانندگی ساخته و پرداخته شده‌اند. حال ناگفته پیداست که تجربه رانندگی با چنین محصولی در جاده پرپیچ و خم و چهارفصلی همچون جاده چالوس تا چه حد فراموش نشدنی خواهد بود. البته امیدواریم که گذر نویسندگان این مجله در روزهای تعطیل و پرترافیک سال به جاده چالوس نیفتد تا ذهنیت‌شان نسبت به این جاده مخدوش نشود!

دیگر مسیرهای منتخب مجله ب.ام.و
اما در کنار جاده چالوس که چهارمین انتخاب کارشناسان و رانندگان حرفه‌ای کمپانی ب.ام.و برای لذت بردن از رانندگی بوده، مسیرهای بکر و جذاب دیگری نیز به چشم می‌خورد که اتفاقا برخی از آنها در نزدیکی کشورمان هستند؛ جاده کوهستانی آلماتی-تین شان در قزاقستان، جذاب‌ترین و بهترین مسیر برای لذت بردن از رانندگی از نگاه کارشناسان این نشریه است. مسیری که در کنار جذابیت‌های بصری و طبیعی خود، یکی از وحشتناک‌ترین و خطرناک‌ترین مسیرهای زمینی در سرتاسر جهان به شمار می‌آید. از دیگر جاده‌های منتخب این فهرست می‌توان به جاده مشهور «میلفورد» در نیوزيلند و یا پل «پاتاپات» با عرض تنها 25 متر و طول 3/1 کیلومتری در ونزوئلا اشاره کرد که به گفته نویسندگان مجله ب.ام.و تنها کمی‌ بی‌احتیاطی روی این پل دست کمی‌ از خودکشی ندارد!

کدخبر: ۱۱۸۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • hossienshams

    چالوس جاده خاطرات

  • ehsangoltar

    جاده عشق