کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۵۷۸۰
تاریخ خبر:

نشریه آمریکایی :ایران سیگنال‌هایی برای مذاکره درباره یمن فرستاده است

نشریه آمریکایی نشنال مدعی شده که منابع عالی‌رتبه گفته اند ایران سیگنال‌هایی برای مذاکره درباره راهکار سیاسی برای بحران یمن ارسال کرده است.
نشریه آمریکایی «نشنال» در مطبی به بررسی دیدار «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی با «جیمز متیس» وزیر دفاع ایالات متحده پرداخته و نوشته در حالی که انتظار می‌رفت گفت‌وگوهای آنها بر مسائلی مانند ایران و توانمندی‌های نظامی متمرکز باشد اما محوریت جلسه با بحث یمن بوده است.
به گزارش فارس، این نشریه اما به نقل از منابع عالی‌رتبه نوشته که اخیرا درپی دیپلماسی ارتباطی مخفی، «ایران از طریق یک طرف بین‌المللی سیگنال‌های جدیدی درباره تمایل به مذاکره برای راهکار سیاسی در یمن ارسال کرده است».
نشنال با ادعای اینکه این مسئله درپی افزایش فشارها بر ایران به خاطر نقشی که در جنگ یمن ایفا می‌کند، رخ داده و به نقل از این منابع نوشت است که این سیگنال‌ها حتی شامل «تمایل برای محدود کردن فعالیت های حوثی‌ها نیز می‌شود».
«استفن سِشه» سفیر سابق آمریکا در یمن به این نشریه گفته با اینکه متیس در دیدار با بن‌سلمان تاکید کرده که بحران یمن راهکار نظامی ندارد اما مقابله با نفوذ ایران در امور منطقه و متحد ساختن شورای همکاری خلیج فارس در دستور کار مذاکرات آنها قرار داشته است.
محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی، روز پنجشنبه طی سفر به آمریکا، با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور در کاخ سفید دیدار و قراردادهای نظامی به ارزش ۱۲٫۵ میلیارد دلار با واشنگتن امضا کرد.

کدخبر: ۲۰۵۷۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر