کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۱۳۱۵
تاریخ خبر:

نجات جان نوزادی که قلبش بیرون بدنش بود!

پزشکان با انجام چند عمل جراحی سخت و پیچیده توانستند جان نوزادی که قلبش بیرون بدنش می‌تپید را نجات دهند.این نوزاد ۳هفته پیش با سزارین به دنیا آمده بود اما در هنگام تولد استخوان جناغ سینه نداشت و به همین‌خاطر قلب او بیرون بدنش بود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از بی‌بی‌سی، عارضه بسیار نادری که این نوزاد به آن مبتلا بود، اکوتوپیا کوردیس یا نابجایی قلب نام دارد که در میان هر یک میلیون نوزاد تنها چند نفری به آن دچار می‌شوند. اکثر این نوزادان به‌خاطر این عارضه در مرحله جنینی سقط می‌شوند و به همین‌خاطر بسیار نادر است که یک نوزاد بتواند با وجود ابتلا به این عارضه، موفق به ادامه زندگی شود. پیش از تولد در سونوگرافی‌ها پزشکان متوجه شده بودند که قلب کودک بیرون بدنش است.

گروهی از پزشکان به پدر و مادر این نوزاد به نام ونلوپه هوپ ویلکینز توصیه کرده بودند جنین را سقط کنند. اما والدین این کودک این مسئله را نپذیرفتند. یک گروه ۵۰ نفره از متخصصان زنان و زایمان، جراحان قلب، متخصصان بیهوشی، متخصصان کودک و ماماها در هنگام تولد در اطاق عمل حضور داشتند. طی چند عمل جراح پس از تولد پزشکان از پوست خود نوزاد برای پوشاندن سوراخ روی سینه‌اش استفاده کردند.

کدخبر: ۱۹۱۳۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر