کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۴۶۴۳۸
تاریخ خبر:

نامه مطهری به دادستان تهران درباره حصر

نایب رییس مجلس نامه‌ای را خطاب به جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران نوشت.

به گزارش خبرآنلاین متن نامه علی مطهری خطاب به دادستان تهران به شرح زیر است؛

جناب آقای جعفری دولت آبادی؛ دادستان محترم تهران

با اهداء سلام، اخیرا فرموده اید «حصر یک تصمیم ملی است و بسیاری از دستگاه های ذی صلاح در این تصمیم دخالت داشته اند لذا برخی افراد نمی توانند بگویند که حصر را قبول ندارند و چنین اظهاراتی فاقد مبناست زیرا این مسئله مربوط به مصالح ملی و کلان کشور است».

به عرض می رساند اولا تصمیم ملی در جایی است که رای مستقیم مردم یا رای نمایندگان ملت در کار باشد در حالی که چنین چیزی در میان نبوده است. ثانیاً تصمیم ملی نباید خلاف قانون اساسی باشد، حال آنکه حصر خانگی بدون حکم قضایی خلاف اصول سی و دوم تا سی و هفتم قانون اساسی است. ثالثا به فرض محال که حصر یک تصمیم ملی باشد، چرا برخی افراد نباید بگویند که حصر را قبول ندارند؟ مگر اظهار نظر ممنوع است؟ اگر ممنوع است، با فصل سوم و اصل ۱۷۵ قانون اساسی که بر آزادی بیان تاکید کرده است چه می کنید؟

اگر بناست به نام مصالح ملی و کلان کشور افراد را بدون محاکمه و شنیدن دفاعیات آنها مجازات کنیم پس تکلیف عدالت که از آرمانهای اصلی انقلاب اسلامی است چه می شود؟ به جای این توجیهات، عدالت را اجرا کنید و انصاف بورزید. اگر قرار بر توبه و عذرخواهی است همه طرف‌های فتنه ۸۸ باید چنین کنند و اگر قرار بر محاکمه است همه طرف‌ها باید به طور همزمان در دادگاه صالح علنی محاکمه شوند هرچند سنگینی اتهام های آنها یکسان نیست. برای شما آرزوی توفیق الهی دارم.

کدخبر: ۱۴۶۴۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mjafari

    اقای مطهری شما نماینده مردم در مجلس نیست ی نماینده موسوی و کروبی و خاتمی در مجلسی ، چشماتون رو بستید و مشکلاتی مثل بیکاری و رکود و اب وهوا و … رو نمیبینید بدونید قبر و قیامتی هم هست و باید واسه مسئولیت ی که داشتید و صرف سیاسی کاری بجای حل مشک لات کردید جواب پس بدید !!!!

  • haftsobh

    این آقای نماینده در مواقع سفت کردن پیچ ت حریمها کجاست ؟ چرا هر از چند گاهی که اجم اع جهانی علیه ایران صورت می گیرد نا پدید است ؟ چرا هیچ نظری نمی دهد . چرا امروزه که مردم تهران برای پارک خودروی خود مجبو رند ساعتها در خیابان هرز گرد کنند این آق ا فاقد برنامه است . انصافا باید تاسف خور د بر این مجلس 220 نفره که این شخص را نائ ب رئیس کردند!!!!؟ اردوغان در جریان کودتا را هر کس که شک کرد او را حذف و یا نا پد ید کرد و هنوز هم در پی مخالفان است . آی ا در ایران اینگونه بوده؟

  • qwert

    برای این نماینده واقعا متاسفم برای این ا راجیف.

  • peyman0917

    احسنت بر آقاي مطهري كه هميشه حرف حق ميزن ند و از قانون حمايت ميكنند.

  • vahidkhavari

    الحق که خون پدر بزرگوارت توی رگهاته و دا ری راه روشنگری پدر مجاهدت رو ادامه میدی. اجرت با الگو و پیشوایت حضرت امام حسین عل یه السلام.

  • shahriar

    نمیدونم چرا بعضیا واقعا اینجوری نظر میده ند. اگر جواب منطقی برای فرمایشات این نما ینده شجاع ندارید لطفا اراجیف بهم نبافید . هر موضوعی بجای خودش قابل طرحه ولی اینک ه مسایل مستند به قانون رو نفی میکنید یعن ی با فهم قانون و با اجرای قانون و با اصل قانون در تعارض هستید . واقعا متاسفم برا ی بعضی از افراد.

  • kholam

    اقایون اقایون لطفا یه لحظه گوش بدین ای م طهری راست میگه

  • shahram111

    استقلال آزادی جمهوری اسلامی.آزادی مردم…د ر هرجایگاهی در هر مقامی با هر کلامی اصل قانون اساسیه.اتفاقا حرفاش خوبه.بیکاری و تورم و گرونی همیشه بوده و هست.این بدعت خ طرناکیه که بعضی ها در مقابل قانون خودشون رو بالاتر میدونن.

  • mjafari

    شجاع نیست این نماینده وقتی شما واسش هورا میکشید اینجوری رفتار میکنه بفهمید

  • rezav

    مطابق اصول 170 و 178 قانون اساسی تصمیم ح صر،مصوبه شورای امنیت ملی بوده و این شورا متشکل است از رؤسای سه قوه،نمایندگان رهب ری و.. و همچنین در همینج جلسه آقای حسن ر وحانی عضو بود و به حصر این افراد رای مثب ت داد و اینک نیز طبق اصل170 قانون اساسی محاکمه این افراد بدون اجازه شورای امنیت ملی بلا اثر است. به سفسطه و استدلال های دروغین عوام فریبی می کنند.